Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur van true-light daylight 6000 lampen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kleur van true-light daylight 6000 lampen

    Ik ben wel geïnteresseerd in de TL-D 90 Graphica Pro 18W/950 SLV/10: TLDGRAPHC18W950
    De 5000K is een stuk warmer dan de 6500K hetgeen beter aansluit bij de woonkamer waar mijn computer staat.

    Mocht deze ergens aangekocht kunnen worden dan ben ik van de partij.

    Ondertussen heb ik de TL lamp van true-light kunnen testen en ik vind het licht beter dan dat van de true-light spaarlamp. Monitor gecalibreerd op 5500 geeft een bevredigend resultaat.
    De lamp straalt echter ook UV licht en daar ben ik niet zo'n fan van.

    Comment


    • #17
      Re: kleur van true-light daylight 6000 lampen

      Wist je trouwens dat je met aangepaste voorschakelapparatuur, deze lampen ferm kan oversturen en dimmen, zo kan je door een 18 watt lamp makkelijk het dubbele sturen, en dat op hoogfreqwent, dus ook nog ideaal om te fotograferen met dat licht, (Geen flikkering) deze voorschakelapparaten zijn normaal nogal duur, (ongeveer 125€ per stuk, om twee lampen aan te sturen), maar voor de liefhebbers die zelf lichtborden willen samenstellen heb ik er hier nog een twintigtal nieuwe te koop voor een BD prijsje van (20 €), merk Philips 2X58 watt, dimbaar, en dus te gebruiken voor alle lampen, van 18 tot 58 watt.

      Comment


      • #18
        Re: kleur van true-light daylight 6000 lampen

        Ik was daarnet in de winkel om te vragen naar een 5000K lamp, liefst die philips graphica pro.
        Volgens zijn catalogus was die lamp 5300K. Op internet kom ik verschillende websites tegen die 5300 of 5000 zeggen, nergens een eenduidige lijn, een infopdf van philips sprak dan wél weer van 5000K.

        Hij had nog een osram lamp van 5400K maar voorlopig nog geen armatuur.


        Hoe maak ik die arme man wijs dat ik zo'n 5000K wil en dat die 5300K in't boekje niet juist is of maakt die 400K geen hol uit?

        voor outsiders: dit topic gaat er ook over:
        Weet iemand waar dergelijke lampen (niet in grote hoeveelheden) kunnen gekocht worden langs de as Gent-Brugge-Oostende? gr Yannicks


        Alvast bedankt!

        Jeroen

        Comment


        • #19
          Re: kleur van true-light daylight 6000 lampen

          niemand ?

          Comment


          • #20
            Re: kleur van true-light daylight 6000 lampen

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Ik was daarnet in de winkel om te vragen naar een 5000K lamp, liefst die philips graphica pro.
            Volgens zijn catalogus was die lamp 5300K. Op internet kom ik verschillende websites tegen die 5300 of 5000 zeggen, nergens een eenduidige lijn, een infopdf van philips sprak dan wél weer van 5000K.

            Hij had nog een osram lamp van 5400K maar voorlopig nog geen armatuur.


            Hoe maak ik die arme man wijs dat ik zo'n 5000K wil en dat die 5300K in't boekje niet juist is of maakt die 400K geen hol uit?

            voor outsiders: dit topic gaat er ook over:
            Weet iemand waar dergelijke lampen (niet in grote hoeveelheden) kunnen gekocht worden langs de as Gent-Brugge-Oostende? gr Yannicks


            Alvast bedankt!

            Jeroen
            Die 300K maakt inderdaad niet zoveel uit, blijkbaar zijn er weinig of geen die exact een 5.000K lichtopbrengst hebben.

            Comment

            Working...
            X