Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

    Hi,

    ik ben op zoek naar een kleinere lader voor de batterijen van de 1D/1Ds III of 1D IV (LP-E4 batterij). Ik zoek dus eigenlijk een lader die maar 1 batterij kan opladen en dit liefst ook op 12 volt voor gebruik in de auto of van een batterij die geladen kan worden via solar power.

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

  • #2
    Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

    Ik heb nog geen lader gezien waar maar één LP-E4 in past.
    De originele lader heeft wel een 12-24V aansluiting, maar ze hebben er weer voor gezorgd dat je een veel te duur kabeltje bij Canon moet bestellen (het is een speciaal stekkertje).

    Voor een erg lange reis zou je dat kabeltje eventueel wel kunnen aanschaffen, maar mijn ervaring is dat ik de reserve-accu nooit nodig heb als ik elke dag ergens een stopcontact kan gebruiken om de acu bij te laden (met de 1D MKIII kan ik héél veel foto's maken met een goed geladen accu).

    Als je de 1D MKIV gebruikt om te filmen, dan zal de accu wel sneller leeg zijn, maar dan moet je ook een harde schijf met een grote capaciteit meesleuren om de films op te slaan (of een groot aantal geheugenkaartjes).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

      Ik heb spijtig genoeg op mijn trektocht nooit netvoeding ter beschikking dus mss toch maar eens kijken naar dat kabeltje van canon. Spijtig dat de lader zo groot is want hij neemt te veel plaats in in mijn rugzak :-)
      Thx voor de tip Black B@ndit :-)

      Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

      Comment


      • #4
        Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

        Ik heb even "Canon CB-570" ingetikt bij Google, de prijs van dat kabeltje vatieert van 35 dollar tot 50 euro.

        Goed gezien van Canon, zet er een speciaal stekkertje aan en je kan zo'n kabeltje verkopen aan 20x meer dan wat een kabeltje met een standaard stekkertje normaalgezien kost.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

          met een tournavies en een soldeerbout valt dat op te lossen

          Comment


          • #6
            Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            met een tournavies en een soldeerbout valt dat op te lossen
            Een torx T9 past, maar volgens mij hebben ze in het midden een schroef onder de sticker verstopt, zodat het direkt opvalt dat iemand de lader heeft geopend.
            Je bent dan zeker de garantie kwijt, hou daar dus zeker rekening mee, want de lader kost zo'n 350 euro (daar zit toch ergens goud in volgens mij).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

              Er zijn ook ebay laders dacht ik gezien te hebben die 5min dat ik ernaar zocht.

              Comment


              • #8
                Re: kleine batterijlader Canon 1D/1Ds III of 1D IV

                Ik zoek wel een lader die wel van een iets of wat gekend merk is want de LP-E4 batterijen hebben elektronica aan boord en ik wil er dus zeker goed zorg voor dragen. ze kosten ook genoeg trouwens die batterijen :-)

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment

                Working...
                X