Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk statief?

Hallo,
    Ik heb sinds kort een fuji S9600 en wil nu graag een statief erbij kopen.
    Liefst een wat lichter type.
    Er is erg veel verschillend materiaal in verschillende prijsklassen maar ik heb zelf geen idee wat wijsheid is.
    Kunnen jullie mij advies geven wat een goede optie zou zijn voor deze camera.
    Prijs/kwaliteit verhouding vindt ik belangrijk en het gewicht.
    Alvast heel erg bedankt

Re: welk statief?

Nou, ik heb onlangs 'n Manfrotto Modo (785B) gekregen en ik ben er zeer tevreden over. (€80-€100)
    't Is nog net de limiet met m'n D200 (statief-spec: max 2kg, D200+lens: 1,6kg) , maar hij is wel stabiel en geen last van de zware spiegelklap inherent aan de D200.
    Gisterenavond nog avond/nacht-fotos mee getrokken in Brussel, en op 't eerste zicht zag dat er zeer degelijk uit.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Als het echt niet voor een 'eerder zware' camera is, dan kan je goed werken met een eenvoudig statief van Hama. Ik kocht het mijne bij Carrefour voor ongeveer 20-25 euro, en het voldoet prima, zowel voor fotografie als voor video.
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Voor die camera heb je inderdaad niet zo'n heel erg duur statief nodig, het is pas wannneer je met "zware" telelenzen werkt dat het statief belangrijker wordt.

Ga naar een winkel waar ze wat verschillende statieven hebben staan, en kijk of er ééntje bijzit dat handig is om op te stellen, en controleer ook of het hoog genoeg kan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Heel erg bedankt voor jullie reactie's.
          Ik heb wat rondgekeken en misschien wordt het de velbon cx 640.
          Heeft iemand ervaring met dit type?

Fijne kerst

Comment

[QUOTE=lilhul;
            Ik heb wat rondgekeken en misschien wordt het de velbon cx 640.
            Heeft iemand ervaring met dit type?

Fijne kerst[/QUOTE]
            Volgens de gegevens die ik daarover kan vinden zou dit statief zeker goed genoeg moeten zijn voor jouw camera .

http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X