Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor Olympus E-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits voor Olympus E-500

Weet iemand of er buiten de Olympus flitsen FL 50 en FL 36 nog andere
    flitsen werken met dit toestel ?

thanks alvast

Nvdv

Re: Flits voor Olympus E-500

Bekijk het Metz gamma eens op www.metz.de, die maken ook universele flitsen en door het flitsschoentje te vervangen kan je de flits in volledige TTL/E-TTL/D-TTL/3DTTL/... mode gebruiken op Canon/Nikon/Olympus/Sony... naargelang het schoentje dat je ervoor koopt...
    De krachtigste is de Metz Mecablitz 54MZ4, ben zelf ook op zoek naar eentje. Bij www.konijnenberg.be vond ik hem voor 319 euro maar het zijn de versies met het voetje erbij voor ofwel Canon, Nikon of Pentax... ik wil de goedkopere met universele voet (1 pin) en dan het voetje voor m'n camera (Sony).
    Jij hebt de 54MZ4i met SCA3202 adapter nodig, dan kan de flits communiceren met je E500.
    Of de 44MZ2(Versie 2 wel!) met de SCA3202 maar deze is maar richtgetal 44 ipv 54.
    Last edited by Wim; 23 december 2006, 22:31.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
      Of de 44MZ2(Versie 2 wel!) met de SCA3202 maar deze is maar richtgetal 44 ipv 54.
      Het moet versie 4 zijn, maar ook dan werkt het zaakje nog niet want je flash zelf moet ook nog eens geherprogrammeerd worden, iets wat in de U.S. gratis gebeurt maar waar hier in belgenland moet voor betaald worden !
      Deze info komt van Metz duitsland. Ik heb bij Bartok gevraagd om een prijsofferte voor de programmering, maar nooit een antwoord gehad
      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Volgens de tabel op de metz website zou die V2 wel correct moeten werken, hoe je zo'n versie 2 kan herkennen: geen idee... Ik zou zowiezo enkel voor de 54 gaan om problemen te vermijden...
        Er staan er 3 te koop op marktplaats.nl met Canon voetje maar ik vertrouw het niet erg, hij zegt dat het MZ4 zijn terwijl op de foto MZ3 staat en hij antwoordde ook niet op m'n mailtje van een paar dagen terug...
        Op Marktplaats vind je alles voor audio, tv en foto! Van accessoires tot optische apparatuur en diensten van vakmensen. Koop en verkoop hier jouw favorieten.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oeps, een leesfoutje van mij, de SCA3202 adapter moet versie 4 zijn, staat er opzij op voorafgaande door een M (bij mij M2)
          Hoe de versienummer van de flash achterhalen is mij onbekend
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Working...
          X