Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digimate III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digimate III

Gisteren kwam m'n Digimate 3 aan uit HKG, vandaag heb ik er m'n overschot-harde schijf in gestopt, en alles lijkt te werken. Wel vrij traag in vgl met de PD70X of Hyperdrive Speed, maar ja, voor zo weinig geld moet je niet zeuren en het is toch niet de bedoeling om hem vaak zal gebruiken om kaarten over te zetten.

Hij is best klein, en wat mij betreft een aanrader voor iemand die geen al te grote volumes moet overzetten.
    Last edited by Bees; 24 juni 2007, 12:16.

"Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

Comment

Is dat bakje geschikt voor alle harde schijven , ik heb nog één van 160 GB uit mijn vorige pc (medion), die schijf zit nu in een 'Icy Box" maar ik zou die er dan terug uit nemen om mee op reis te nemen.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Is dat bakje geschikt voor alle harde schijven , ik heb nog één van 160 GB uit mijn vorige pc (medion), die schijf zit nu in een 'Icy Box" maar ik zou die er dan terug uit nemen om mee op reis te nemen.
        Enkel 2,5", de modellen die in de lap-tops zitten.
        Die zijn ongeveer 6cm breed enminder dan 1cm dik!
        Die ICY-boxen heb je ook voor deze HDD dus met deze info moeilijk te bevestigen of te ontkennen.
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

Comment

Ik heb ook de DIGIMATE III overtlaatst gekocht via ebay. Ben daar voorlopig tevreden van. Ding doet zijn werk. Of da nu traag of snel is da kan me geen moer schelen. Als mijn mem cards op reis maar leeggeraken.
          Wél 1 vraagje. Schijf is geformateerd maar ik heb een MAC. Moet ik die anders formateren of blijf ik er best af? Werk perfect nochtans.
          www.olivierdutre.com
          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Als het werkt blijf er dan af! De data worden toch via USB naar je Mac gestuurd, dus hoe die harde schijf geformateerd is heeft voor je Mac totaal geen belang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
              Heb vandaag mijn Digimate III toegestuurd gekregen.

Heb deze via ebay nieuw gekocht voor 30 eur.
              Ik had nog een 20 Gb 2.5" hdd liggen dus daarmee heb ik zowel een handige cardreader als een phototank voor een hele schappelijke prijs.
              (voorkant is alu, frame zwart plastic en achterkant alu kleurig plastic)

Het ding bevat een uitneembare li-in batterij van 1200mAh (type NP-60), en kan worden opgeladen via de bijgeleverde USB kabel of via de bijgeleverde netstroom adaptor.

Met de bijgeleverde schroevendraaier was het heel makkelijk om de behuizing open te schroeven, er de harddisk in te klemmen (disk wordt niet vastgeveze, maar vastgeklemd met een soort 'mousse') en terug dicht te schroeven.
              USB kabel aansluiten en de harddisk met disk managment formatteren in FAT32 en je bent klaar om te beginnen.

Het toestel heeft een OLED display waarop je het soort card, de vrije ruimte op de disk en de lading van de batterij kan bekijken.
              Verder zijn er 2 knoppen 1 om hem aan en af te zetten en 1 om de download te starten.

Heb even een test gedaan met een kingston elite pro (50x) compact flash kaart die met 985mb raw en jpg bestanden gevuld was en op precies 8 minuten stond die op de disk.
              1 min na het copieren schakelt het toestel zichzelf uit.

Meer foto's kan je vinden om mijn (nog maagdelijke) fotosite : foto.igrf.be

Eerste indruk is in elk geval heel goed !

G
              Ben je nog steeds tevreden over die digimate, welke verkoper was het bij ebay , er zijn er meerdere, kan je misschien ééns een link geven ?
              Web-Albums

Comment

Nog steeds tevreden

ik geloof van deze verkoper maar is ondertussen al even geleden.

G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

Comment

Nog steeds tevreden

ik geloof van deze verkoper maar is ondertussen al even geleden.

G
                  Bedankt voor de snelle reactie !
                  Web-Albums

Comment

Heb vandaag mijn Digimate III toegestuurd gekregen.

Heb deze via ebay nieuw gekocht voor 30 eur.
                    Ik had nog een 20 Gb 2.5" hdd liggen dus daarmee heb ik zowel een handige cardreader als een phototank voor een hele schappelijke prijs.
                    (voorkant is alu, frame zwart plastic en achterkant alu kleurig plastic)

Het ding bevat een uitneembare li-in batterij van 1200mAh (type NP-60), en kan worden opgeladen via de bijgeleverde USB kabel of via de bijgeleverde netstroom adaptor.

Met de bijgeleverde schroevendraaier was het heel makkelijk om de behuizing open te schroeven, er de harddisk in te klemmen (disk wordt niet vastgeveze, maar vastgeklemd met een soort 'mousse') en terug dicht te schroeven.
                    USB kabel aansluiten en de harddisk met disk managment formatteren in FAT32 en je bent klaar om te beginnen.

Het toestel heeft een OLED display waarop je het soort card, de vrije ruimte op de disk en de lading van de batterij kan bekijken.
                    Verder zijn er 2 knoppen 1 om hem aan en af te zetten en 1 om de download te starten.

Heb even een test gedaan met een kingston elite pro (50x) compact flash kaart die met 985mb raw en jpg bestanden gevuld was en op precies 8 minuten stond die op de disk.
                    1 min na het copieren schakelt het toestel zichzelf uit.

Meer foto's kan je vinden om mijn (nog maagdelijke) fotosite : foto.igrf.be

Eerste indruk is in elk geval heel goed !

G
                    Ik heb nu ook deze "Digimate III" maar ik heb een probleem om de schijf te formateren, wanneer ik aansluiting maak op mijn PC dan zou ik volgens de handleiding van de digimate moeten formateren in FAT32 , er staat duidelijk bij: "This product does not support NFTS document system."
                    Bij het format proces op mijn pc is alleen maar NFTS keuze mogelijk,waar vind ik die FAT32 mogelijkheid ?
                    Dit geld zowel voor mijn pc als voor mijn laptop, weet iemand de oplossing ?
                    Web-Albums

Comment

Inderdaad je zal een utility moeten gebruiken om te formateren, zelf heb ik Swissknife gedownload (bv op www.download.com), maar die tool vond ik nogal ingewikkeld, misschien bestaat er wel wat beters.

Comment

Je kan miishien eens proberen in DOS.
                        Moest het niet lukken, laat maar iets weten.
                        Groetjes
                        Valere

Comment

Bdankt voor de hulp , met swissknife kreeg ik foutmeldingen , dan met dos geprobeerd, eerst dacht ik dat het lukte met het command "format p:/fs:fat32 maar uiteindelijk kreeg ik de melding "Het volume is te groot voor FAT32"
                          Het schijfje is één van 40GB, ik wil nog eens proberen in dos , maar met welk command ?
                          Web-Albums

Comment

Hallo Swa,
                            Heb je soms Partition Magic ?
                            Groetjes
                            Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                              Bdankt voor de hulp , met swissknife kreeg ik foutmeldingen , dan met dos geprobeerd, eerst dacht ik dat het lukte met het command "format p:/fs:fat32 maar uiteindelijk kreeg ik de melding "Het volume is te groot voor FAT32"
                              Het schijfje is één van 40GB, ik wil nog eens proberen in dos , maar met welk command ?

misschien toch maar eens dit lezen voor ge kompleet verloren loopt in techniciteiten ?

http://support.microsoft.com/kb/154997
                              en
                              http://support.microsoft.com/kb/253774/EN-US/

't is niet denkbeeldig dat ge op uw 40Gig schijf de 32Gig limiter switch gaat moeten zetten ..
                              FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                misschien toch maar eens dit lezen voor ge kompleet verloren loopt in techniciteiten ?

http://support.microsoft.com/kb/154997
                                en
                                http://support.microsoft.com/kb/253774/EN-US/

't is niet denkbeeldig dat ge op uw 40Gig schijf de 32Gig limiter switch gaat moeten zetten ..
                                FWIW
                                Dit gaat allemaal over windows 95 en 98 niet over XP .
                                Web-Albums

Comment

Working...
                                X