Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo 'n bakje waar licht uitkomt...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zo 'n bakje waar licht uitkomt...

Als ik foto's maak met flits, dan stoort het mij vaak dat de achtergrond zwart is.

Onze huwelijksfotograaf (bijna 8 jaar geleden, dus nog vollebak analoog), had een klein bakje bij wat 'm regelmatig achter ons op de grond legde.
    Samen met de flits op zijn camera, flitste dat bakje ook.

Wat was dat voor iets??? En helpt dat tegen die zwarte achtergronden, of diende het ergens anders voor?
    Fuji FinePix S100fs

Re: Zo 'n bakje waar licht uitkomt...

Dat is gewoon een tweede flitser die als slave is ingesteld, meer niet . Je kan er zoveel wegzetten als je wil, zolang de flitser op de camera als master is ingesteld, en de anderen als slave.

En dat helpt inderdaad tegen die zwarte achtergronden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Zo 'n bakje waar licht uitkomt...

Om de achtergrond goed uit te lichten heb je verschillende mogelijkheden, ofwel een (domme) slave flitser maar dat is moeilijk om af te stellen en niet erg dynamisch te gebruiken (mensen verlopen wel eens )
      Heb je de juiste flitsers dan kan je die laten samenwerken met TTL, maakt het makkelijker of voorwaarde dat hij binnen het bereik van het infrarood oog is... niet altijd het geval dus ook niet ideaal.

Als er een witte plafond is die niet te hoog is: indirect flitsen en dus de flits naar de plafond richten... bouncen dus.

Als dat er niet is ga ik altijd langer belichten, tot ongeveer 1/4de sec... natuurlijk moet je dan wel zorgen dat het onderwerp in flitsbereik is anders heb je een bewogen foto.

Een alternatief is de gevoeligheid serieus verhogen...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
      X