Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vosonic VP8360 - service

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vosonic VP8360 - service

Hoi beste BDers

heb sinds gisteravond mijn Vosonic VP8360 (bedoeld als imagetank).

Mijn fotohandelaar kende het toestel niet en heeft het dus 'speciaal voor mij ' bij de invoerder besteld.

Ik had sinds enkele jaren een 'media-harde schijf' waarop ik SD kaartjes kon pompen zonder PC, maar ik had totaal geen kontrole over wat er precies gesaved werd (geen fotoweergave op het schermpje, enkel stomme pijltjes die van de kaart naar de HDD liepen): het herformatteren van een kaart zonder te kunnen checken dat zijn inhoud inderdaad veilig op de harde schijf staat is een beangstigende bedoening, vandaar mijn upgrade.

'Probleempje' gisteravond bij het testen (na 4 uur opladen van de batterij, dus het werd wel laat ): mijn PC herkende de harde schijf van het beestje niet. Zonde natuurlijk, want dat is de ganse bedoeling: je dumpt je kaart op de harde schijf zodat je je portable niet hoeft mee te nemen op verplaatsing.

Vandaag dus van op het werk telefoon naar mijn fotohandelaar: heeft me meteen de coordinaten gegeven van XTreme (= de invoerder) , die ik meteen gebeld heb. Bleek dat die op 1 km van mijn werk zitten; mocht meteen met het toestel afkomen; 2 uur later telefoon van XTreme dat ik het weer mocht komen ophalen! (hebben de HDD geherformateerd; had ikzelf ook gedaan maar zonder succes )

Ik zeg: prima service ...

NB héél leuk toestelletje: kastje van zowat 4 duim op 2 duim op 1 duim; wordt met een velcro vastgemaakt in een vrij stevige behuizing van zowat 5 duim bij 3 duim bij 1.5 duim, die wel tegen een stootje kan en zo de fototas in kan; heeft een LCD scherm van ik schat zowat 8 bij 5 cm; leest CF en SD kaarten (en derivaten); geen probleem met vette kaarten (ik bedoel FAT32 op CF en SD van meer dan 2GB); en, (hier komt het) herkent naast de klassiekers als JPEG en BMP ook TIFF en RAW formaat van Nikon (en Canon, ...)! Heeft wel tijd nodig: overzetten van een 4GB kaart op normale snelheid duurt meer dan een kwartier; er zijn wel nog andere - snellere - instellingen die ik nog moet uittesten.

Schermpje is niet voldoende om een foto echt kritisch te beoordelen (daarvoor blijft je PC scherm nodig), maar wel gevoeliger dan de LCD van de camera om een slechte foto eruit te halen (het scherm is tenslotte meer dan dubbel zo groot dan de nochtans niet kleine joekel op mijn D200). Heb de 100 GB versie waarvan inderdaad meer dan 95GB bruikbaar zijn voor opslag: hiermee ben ik wel zoet voor een (lange) vakantie (24 kaarten van 4GB volschieten: een natte droom ... )

heb ik weer een reden om te spelen dit weekend
    mijn vrouw gaat weer alleen de kommiskes moeten doen

erik
    Last edited by erikdk; 29 november 2006, 22:58. Reden: verduidelijking: Xtreme = de invoerder van Vosonic
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Re: Vosonic VP8360 - service

Vergeet ook niet de laatste nieuwe firmware regelmatig te installeren, tot nu toe hebben ze om de 2 maand ongeveer een nieuwe firmware uitgebracht met telkens een hoop verbeteringen en extra functionaliteit... Ik probeer het iedere keer in dit topic te posten als er een nieuwe uit is:

De laatste is uitgekomen op 10 november en dat is versie 1.2.7

Je kan die het snelste downloaden van de fabrikant z'n website en dat is niet Vosonic maar wel deze:

Als je je registreert kan je downloaden... er is ook een forum, je kan daar dus ook terecht voor oplossingen voor problemen. Een zekere gebruiker 'robert' is de PR van het development team, aan hem kan je opmerkingen kwijt voor eventuele verbeteringen...

wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
    X