Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Opletten in verband met de capaciteit van de kaart. Ik dacht te hebben gelezen dat de D50 max 2GB kaarten aankan. Even opzoeken voor je geld gaat uitgeven.
Opletten in verband met de capaciteit van de kaart. Ik dacht te hebben gelezen dat de D50 max 2GB kaarten aankan. Even opzoeken voor je geld gaat uitgeven.
Mvg,
TravelToy.
2GB kan de D50 zonder probleem aan. Heb er eentje insteken bij mijn D50 van Transcend. Groter is trouwens overkill vind ik. Op 2GB geeft hij me nu al 273 foto's in RAW.
2GB kan de D50 zonder probleem aan. Heb er eentje insteken bij mijn D50 van Transcend. Groter is trouwens overkill vind ik. Op 2GB geeft hij me nu al 273 foto's in RAW.
Zoals ik al zei 2GB gaat, meer weet ik niet.
Overkill zeg je ? Als je op reis bent is 273 foto's niet echt zoveel. Dan zou je kunnen kiezen voor meer capaciteit of meer kaarten. Ik persoonlijk kies dan voor meer kaarten, maar de verleiding is dan toch groot om naar die 4GB te gaan.
Inderdaad ...maximaal 2Gb . Gewoon online kopen bij transcend..als je het 's morgens bestelt, ligt het de dag erop in je bus.Tevens, het kost bijna niks meer tegenwoordig. Je kan er beter 2 van 2Gb kopen ...als er dan eentje kapot gaat , heb je tenminste nog 1tje over.
PS: ik heb er me indertijd van de snelste versie gekocht...je kan dan zonder problemen door je foto's scrollen op je camera.
Overkill zeg je ? Als je op reis bent is 273 foto's niet echt zoveel.
Mvg,
TravelToy.
Neem ik een image tank mee van 40 giga.
Voor gewoon een reportageke of een uitstap in 't veld vind ik 273 RAW's idd wat
erover. Ik ben dan ook niet van het principe van er maar op los te klikken en thuis te zien of er iets bij zit dat op iets trekt.
GEEN 4Gb GEBRUIKEN
wij hebben het gedaan en we konden onze D50 in reparatie geven
4Gb wordt door het toestel inderdaad niet geformateerd en als je het toch probeert doet ie gewoon niets meer
dus beter 2 x 2Gb
Dat is inderdaad ook een oplossing, doch heeft toch enkele nadelen tov van extra kaarten :
- extra battrijen nodig
- kwetsbaarder dan CF en/of SD
- meer gewicht
- duurder ?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe en/of waar je op reis gaat.
Mvg,
TravelToy.
Duur is relatief : voor pakweg 100-150 € koop je tegenwoordig al iets. Ze zijn kwetsbaarder, dat klopt, maar ik draag die niet mee, die blijven in de valies zitten en ik zet er louter de foto's op. Degene die ik heb werkt gewoon op netstroom en op accu en volledig opgeladen gaat dat dus eeuwen mee. Ge zet die ook alleen maar onder spanning om je kaartje in te lezen. 't Blijft altijd een risico om je foto's op een gegevensdrager te zetten en soms denk ik wel eens : als dat spel hier mankeert ben ik redelijk wat foto's kwijt, maar een jaar of zo terug was het alternatief in SD of CF kaartjes stukken duurder, nu kan je eventueel meerdere kaartjes overwegen.
Duur is relatief : voor pakweg 100-150 € koop je tegenwoordig al iets. Ze zijn kwetsbaarder, dat klopt, maar ik draag die niet mee, die blijven in de valies zitten en ik zet er louter de foto's op. Degene die ik heb werkt gewoon op netstroom en op accu en volledig opgeladen gaat dat dus eeuwen mee. Ge zet die ook alleen maar onder spanning om je kaartje in te lezen. 't Blijft altijd een risico om je foto's op een gegevensdrager te zetten en soms denk ik wel eens : als dat spel hier mankeert ben ik redelijk wat foto's kwijt, maar een jaar of zo terug was het alternatief in SD of CF kaartjes stukken duurder, nu kan je eventueel meerdere kaartjes overwegen.
Zoals ik al zei : het hangt ervan af waar en hoe je op reis gaat. Als je op hotel/camping/jeugdherberg/... zit, dan is er geen probleem en kan je zelfs een laptop meenemen.
Op een trekking in de bergen telt echter "elke gram", zijn er geen electrische voorzieningen en is je materiaal veel kwetsbaarder.
Een tijdje geleden deden we een trekking met sledehonden (gemiddeld -12° C). Je mag dan al blij zijn dat je batterij van je kamera het volhoudt. Probeer dan maar eens een image tank te gebruiken.
Comment