Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printresultaat steeds ontgoochelend...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printresultaat steeds ontgoochelend...

Beschik over een HP 5940, ok, niet optimaal voor fotoafdrukken en ook eerder geschikt om af en toe iets af te drukken.
    De afdrukken zijn qua kleur echter ronduit ontgoochelend. Mijn scherm is gecalibreerd met een Huey van Gretag Macbeth maar wat de printer eruit gooit lijkt van geen kanten op wat ik op mijn scherm zie. Het zwart loopt op de print-out dicht en de kleuren zijn overdreven rood. Kiezen voor een profiel in functie van het papier of de printer automatisch laten kiezen, het levert allemaal niks op. Wie weet raad?
    Alle tips zijn welkom.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Re: Printresultaat steeds ontgoochelend...

goed papier?
    onontbeerlijk.

En schermcalibratie heeft niets te maken met je printcalibratie.
    Een printprofiel, is geen schermprofiel?
    Probeer eens of je op de site van hp, een kleurenprofiel kan downloaden.
    Heb zelf een goedkope epson, en vind het resultaat echt goed. Het origineel bijgeleverde kleurenprofiel, is vrij correct.

Anders printfixpro, maar dan ben je snel 500 euro kwijt
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
      goed papier?
      onontbeerlijk.

En schermcalibratie heeft niets te maken met je printcalibratie.
      Een printprofiel, is geen schermprofiel?
      Probeer eens of je op de site van hp, een kleurenprofiel kan downloaden.
      Heb zelf een goedkope epson, en vind het resultaat echt goed. Het origineel bijgeleverde kleurenprofiel, is vrij correct.

Anders printfixpro, maar dan ben je snel 500 euro kwijt
      Ik gebruik het HP premium plus papier. Resultaat = noppes
      Dan maar het papier van de ALDI waar iedereen hier zo tevreden van is, resultaat is ook niks. Op hp site zie ik ook niks staan dat mij helpt...
      Ik weet het niet goed meer. Het hoeft zoals je zelf al aangeeft toch niet steeds peperduur te zijn om een min of meer degelijk resultaat te krijgen?
      Toch bedankt voor je reactie
      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Je hebt waarschijnlijk een "custom" profiel nodig.
        Normaal lukt het daarmee prima.
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

Comment

Illford Gallerie Smooth Gloss en Smooth pearl geven bij mij althans toch zeer goede resultaten , wel in combinatie met een gecalibreerd scherm en bijbehorend printerprofiel !
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
          X