Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afgedrukte foto's lichter dan monitor ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: afgedrukte foto's lichter dan monitor ?

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    1500 euro wordt me toch wel wat duur jongens

als je nou naar de spyder2 express kijkt, dan zie ik dat er maar 1 standaardwaarde is (6500 geloof ik). Is dit een groot nadeel? of heb ik niet meer dan dat nodig. Of is die spyder2 pro de 200 euro extra wel waard?.
    Heb je in je bureau een lamp van 6500 K hangen?
    Zo ja, dan volstaat die spyder 2 express of Eye-one Display LT.
    Zo neen, dan moet je naar de Eye-One Display2.
    Heb je een lichtbak van 5000 K?
    Zo ja, dan volstaat de Pantone Huey.
    aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
    grtz
    marc-en-ciel

Comment

maar ik heb zelf geen printer en zal dus alleen maar gebruik maken van afdrukcentrales. Is dit dan niet een beetje overkill????
      Helaas garandeert een goeie kalibratie nog geen goeie afdrukken in de meeste commerciële fotocentrales.

Maar met een goeie kalibratie en een simulatie kom je toch wel hééél erg dicht in de buurt.
      grtz
      marc-en-ciel

Comment

Ik kan maar één zaak zeggen op alle negatieve commentaren: kom eens een cursus volgen in het CVO in Heusden-Zolder. Kost véééél minder dan een kalibrator.

Misschien wordt dan één en ander wat duidelijker.
        grtz
        marc-en-ciel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel Bekijk bericht
          Dat kan aan de Spyder liggen, daarom verkoop ik hem niet en raad ik hem ook af.
          Maar het kan ook aan je kalibratie liggen.
          ik heb 3 keer een poging gewaagd en 3 keer hetzelfde resultaat. Ik heb alle instructies op het scherm gevolgd, dus ik betwijfel of het aan de calibratie ligt.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik kan maar één zaak zeggen op alle negatieve commentaren: kom eens een cursus volgen in het CVO in Heusden-Zolder. Kost véééél minder dan een kalibrator.

Misschien wordt dan één en ander wat duidelijker.
            zou wel willen, maar dat is helaas iets te ver weg

Comment

Heb je in je bureau een lamp van 6500 K hangen?
              Zo ja, dan volstaat die spyder 2 express of Eye-one Display LT.
              Zo neen, dan moet je naar de Eye-One Display2.
              Heb je een lichtbak van 5000 K?
              Zo ja, dan volstaat de Pantone Huey.
              misschien een domme vraag: maar hoe weet ik of de lamp op mijn bureau 6500 K is? Heb het trouwens ook getest met normaal daglicht en de resultaten waren hetzelfde.

Mijn crt heb ik ingesteld op 6500 K, is de huey dan wel een betere keuze dan de Spyder2 express?

Comment

misschien een domme vraag: maar hoe weet ik of de lamp op mijn bureau 6500 K is? Heb het trouwens ook getest met normaal daglicht en de resultaten waren hetzelfde.

Mijn crt heb ik ingesteld op 6500 K, is de huey dan wel een betere keuze dan de Spyder2 express?
                Je weet pas dat een lamp goed is als je een speciale lamp (normlicht) hebt.
                Of als je de lamp kan opmeten.

Mijn voorstel geldt ook voor jou, mail me maar eens privé en dan bekijken we een en ander via Skype.
                grtz
                marc-en-ciel

Comment

ik heb 3 keer een poging gewaagd en 3 keer hetzelfde resultaat. Ik heb alle instructies op het scherm gevolgd, dus ik betwijfel of het aan de calibratie ligt.
                  Het zit soms in een klein hoekje, één stapje overslaan en het werkt niet.

Op dat gebied is de Huey zeer goed, je hoeft bijna niets te doen, het toestel doet alles zelf.

Heeft de verkoper je goed (gedetaileerd) uitgelegd hoe je moet kalibreren?
                  grtz
                  marc-en-ciel

Comment

Het zit soms in een klein hoekje, één stapje overslaan en het werkt niet.

Op dat gebied is de Huey zeer goed, je hoeft bijna niets te doen, het toestel doet alles zelf.

Heeft de verkoper je goed (gedetaileerd) uitgelegd hoe je moet kalibreren?
                    de verkoper heeft me geen uitleg gegeven.
                    Ik mail je later nog wel. Alvast bedankt voor je hulp

Comment

Working...
                    X