Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

    Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
    Qua regenbestendigheid van de U110 : aangezien dat een tas in een tas is , gaat het al wreed mogen doen eer je water binnenkrijgt
    Ik heb mij ook al bedacht dat dit een groot voordeel is bij dit model: als je een grote, redelijk stevige plastic zak meeneemt kan je daar het binnengedeelte insteken, die wat opdraaien en terug in de rugzak steken. Dan kan je de rugzak volgens mij zelfs mee in de kajak pakken zonder gevaar (als je er nog iets drijvends aan vastbind tenminste )
    Niet zo handig om uw gerief te gebruiken dan, maar in geval van nood
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #32
      Re: Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

      Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
      Weet iemand de waterdichtheid van een Tamrac Expedition 5? I'm new in the business
      Hallo, ik heb de expedition 4 en heb hem nog niet getest in de regen maar de ritssluitingen van de compartimenten zijn bedekt met een brede nylonrand, zodat er geen waterinsijpeling kan plaatsvinden. Rugzak is gemaakt uit 600D nylon, wat perfect regenbestendig zou zijn. maar dus ng niet uitgetest...
      Ik heb gekozen voor de 4 omdat de 5 ietsje te groot was en de 4 groot genoeg was voor mijn 350D met sigma 50-150 en sigma 70-300 en sigma 24-105 en kitlens en canon 55-200 en dan heb je ng plaats over...
      Groot pluspunt (twijfel met lowepro mini trekker) was dat de 50-150 en de 70-300 er recht in konden, want dus niet het geval was bij mini trekker wegens niet diep genoeg...
      Grtz! Als je hem koopt, succes ermee!
      IK ben althans tevreden met de mijne...

      Mvg, Naehatje
      The future belongs to those who believe in the power of their dreams

      Comment


      • #33
        Re: Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

        Ondertussen zijn we enkele jaren verder.
        De rugzak heeft de eerste jaren eigenlijk alleen gediend als opslag voor fotomateriaal en lag dusdanig veel in de kast.
        Verleden jaar en dit jaar enkele keren gebruikt.
        Resultaat: reeds twee keer laten herstellen bij een schoenmaker omdat de stof van de grote flap doorscheurde naast de ritssluiting.
        Eerst een scheur aan één kant, na herstelling scheurde de andere zijde ook door.
        In mijn oude tas van Activ is meer plaats, die is al vele, vele malen gebruikt op reis en onder alle omstandigheden, ze beschermd het materiaal echter minder.
        Mijn laptop heeft er nooit ingezeten, bij gebrek aan plaats.
        Als je een fototoestel met grip hebt, moet je de lens demonteren, anders past het er niet in.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
        Sinds verleden zondag ben ik in het bezit van een tweedehands Naneu Pro Mini Goombah Rolling Case (als nieuw).
        De naam is langer dan de rugzak.
        Hier zijn enkele foto's te downloaden:
        http://www.naneupro.com/downloads/pr...mbah_equip.tif
        http://www.naneupro.com/downloads/pr...ni_goombah.tif
        Op de volgende site van Naneu Pro staan meer afbeeldingen en uitleg:
        http://www.naneupro.com/products.mdv?p=g-mg
        Dit is de nederlandstalige site:
        http://www.naneupro.nl/index.php?p=artikelen&aid=3603
        De prijs is +130,- €.
        Doch hiervoor krijg je heel wat in de plaats.
        Ruime rugzak die tevens een roltas is met wielen en een uitschuifbaar handvat.
        Handvat verdwijnt in de rug en wordt afgesloten met een ritssluiting.
        De draagriemen zijn degelijk en zacht. De rug heeft een polstering zodat het gewicht niet te zeer doordrukt.
        De draagriemen kunnen opgeborgen worden in de rug wanneer de tas als roltas gebruikt wordt.
        De binnentas is uitneembaar zodat de rugzak ook voor andere doeleinden kan gebruikt worden.
        Materiaal zit stevig vast tussen de verstelbare gepolsterde tussenschotten.
        Momenteel heb ik er het volgende materiaal insteken: zie handtekening + reservebatterijen en lader + een kleine verrekijker 10 x 25.
        Dan blijft er nog ruimte over voor een zes-tal niet te grote lenzen.
        Er is voldoende plaats om een 15,4" laptop mee te zeulen.
        De ritssluitingen van de twee hoofdcompartimenten zijn bedekt met een brede nylonrand, zodat er geen waterinsijpeling kan plaatsvinden.
        Vooraan en aan de zijkanten bevinden zich de nodige straps om een statief e.d. te bevestigen.
        Rugzak is gemaakt uit 600D nylon, wat perfect regenbestendig zou zijn.
        Dit heb ik nog niet kunnen uittesten. Doch het materiaal voelt goed aan.
        Op het eerste zicht blijkt de rugzak groot uit te vallen, binnenin is de ruimte echter krap.
        Ik zou deze rugzak het best kunnen vergelijken met:
        de Lowepro Road Runner Mini AW +350,- à 400,- €;
        http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=316486
        of de Lowepro Backpack Rolling Compu Trekker Plus AW +280,- €!
        http://www.cameranu.nl/artikelen/72/166/844/
        Alles bij elkaar zijn prijs waard en aan te bevelen.
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #34
          Re: Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

          Kon je geen beroep doen op hun garantie ofzo ? Ik weet niet hoe 't bij Naneu Pro, Tamrac, Vanguard, enz zit, maar bij Lowepro is het een levenslange garantie...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #35
            Re: Voor iedereen met vragen over een nieuwe tas of rugzak...

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Kon je geen beroep doen op hun garantie ofzo ? Ik weet niet hoe 't bij Naneu Pro, Tamrac, Vanguard, enz zit, maar bij Lowepro is het een levenslange garantie...
            Neen, vermits ik de tas tweedehands (als nieuw) had gekocht (zonder aankoopbewijs) was dit niet mogelijk.
            De normale garantietermijn is twee jaar en de tas is ondertussen al ouder.
            Ik vond het echter belangrijk om na mijn positieve omschrijving, ook de nadelen van dit product te laten weten.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment

            Working...
            X