Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk statief?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Niet zeveren hé Hans,
    Ik heb een Velbon Sherpa Pro CF640 Carbonstatief, waar ik uiterst tevreden over ben, deze serie is uiteraard niet te vergelijken met de aluminium uitvoeringen van Velbon, maar als je wat geld uitgeeft aan een Velbon statief heb je OOK kwaliteit.
    Hoi G

Ik heb op de Kina eens gekeken bij Velbon, er was een hele grote in carbon. Ik vond hem veel te licht. In de wind, het waait hier vast harder, zal zo'n ding echt omwaaien. Ook mocht ik de ring van een statief poot helemaal open draaien. dat kan dus wel, maar je moet heeeeel lang draaien. Dat geeft niet. Maar het kunststof ringetje wat de zaak dicht klemt is wel erg fragiel. Het statief zag er wel mooi uit en heel goedkoop. Maar ik koop een statief om te gebruiken.

PS: ik ben niet handig.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rocca Bekijk bericht
      Allen enorm bedankt voor de reakties... Na de goeie commentaren over het bilorastatief denk ik dat ik het maar ga bestellen. Ik had het zondag reeds in de handen bij topfoto. Ik geloof dat de prijs daar 79 euro bedroeg wat ik best een goede prijs vind voor wat ik er allemaal voor krijg (zoals traveltoy hier ook aanhaalt).
      Het gewicht dat ik er voorlopig op moet plaatsen (30d + canon 28mm - 135mm IS USM) is zeker niet zo hoog als hier reeds werd aangehaalt dus dat is ook wel in orde.

Nogmaals bedankt voor de reakties.
      De mono van Bilora zit op € 49,90 !!!

Ik heb gisteren de 1119 en de 1121 gekocht bij Topfoto. Je bent voor iets meer dan € 100,- klaar en je hebt er echt 2 stevige statieven voor. Alleen had ik in tegenstelling tot wat hier eerder vermeld is slechts 1 snelsluiting bij de 1119 en 2 bij de 1121.

Ziet er allemaal zeer stevig uit. Ik had ook eerst de Manfrotto in gedachten, maar als ik daar zo'n combi zou willen kopen, zou ik bijna € 280,- kwijt zijn. Nu heb ik nog wat centjes over om verder te sparen voor fijn glaswerk.
      Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mischa Bekijk bericht
        Alleen had ik in tegenstelling tot wat hier eerder vermeld is slechts 1 snelsluiting bij de 1119 en 2 bij de 1121.
        Excuseer, naar aanleiding van de eerdere melding hebt ik het nog even gecontroleerd en er zitten inderdaad per statief 2 snelsluitplaatjes bij.
        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Wel, ik heb ook een Velbon Sherpa Pro 640 met draaisluitingen. slechts één kwartje draaien en het ding staat vast of los. En het geheel staat goed stabiel hoor.
          En ik spreek uit ervaring, ik heb het onlangs getest met een nacht opname toen het stevig waaide . (één van de resultaten)

Velbon maakt inderdaad ook goedkope reeksen die eigenlijk niet veel waard zijn om je geld aan uit te geven.

Nu, een statief rond de 100€, dat ook nog redelijk goed, is zou ik inderdaad de Manfrotto aanraden .
          Groeten,
          Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
            Nu, een statief rond de 100€, dat ook nog redelijk goed, is zou ik inderdaad de Manfrotto aanraden .
            Manfrotto voor 100 euro ? Waar ? Meestal is het zo dat er bij die Manfrotto dan geen kop zit, er dan geen snelkoppelingsplaatjes zijn en je er dan zelf nog een draagtas voor moet kopen.

Echt, als je rond (en zelfs onder) de 100 euro wil blijven, koop dan gerust die Bilora, die is stevig EN kompleet.

Als je natuurlijk top-materiaal wil, dan moet je andere zaken aanschaffen, maar dan zal de prijs ook wel in verhouding zijn.

Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik heb ondertussen de bilora (professional combi II) besteld bij topfoto. Heb ik naast deze aankoop nog accesoires nodig wat betreft statief?
              Canon 30d + 28-135mm IS USM

Comment

Ik heb ondertussen de bilora (professional combi II) besteld bij topfoto. Heb ik naast deze aankoop nog accesoires nodig wat betreft statief?
                Hangt ervan af hoeveel lenzen en bodies je wil voorzien van snelkoppelingsplaten. Standaard zijn er dus 2 bij, wil je er meer, dan moet je ze bestellen.

Groeten,
                TravelToy

PS een drager is misschien nog een optie

Comment

Ha laatste is goed ...

Ik vrees dat ik daarvoor hier niemand zal vinden.

Comment

Ga het dan nog maar eens proberen vragen...is dat topfoto in duitsland of over welke zijn we bezig?

thanks,

M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matijs Bekijk bericht
                      Ga het dan nog maar eens proberen vragen...is dat topfoto in duitsland of over welke zijn we bezig?

thanks,

M.
                      ik heb het mijne daar gekocht (top-foto in duitsland). Geweldige ontvangst en toffe babbel.

Mvg,
                      TravelToy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                        Manfrotto voor 100 euro ? Waar ?
                        .
                        Bilora is inderdaad spotgoedkoop vs Gitzo en andere bekende merken en eerlijk gezegd ik heb er nog niet mee gewerkt.
                        Enne, je vindt heus wel een Manfrotto voor minder dan 100€, de 190DB kost ongeveer 85€ en je moet er inderdaad nog een koppeling bijkopen...

@ Rocca: nog veel plezier met je aankoop, laat je ons jouw gebruikservaringen weten met dit statief? Ben er wel nieuwsgierig naar.

.
                        Groeten,
                        Ludo

Comment

@ Ludo: Ik ben ook wel benieuwd... maar moeizamer als mijn oude statief zal het zeker niet werken
                          Maar ik hou je zeker op de hoogte

@ matijs Sorry voor het late reageren maar ja ik heb het bij topfoto in Duitsland besteld. Ben er vorige weer voor de eerste keer geweest voor mijn nieuwe camera en inderdaad zoals TravelToy reeds zegt... Prima ontvangst, Nederlands, vriendelijk, ... voorlopig voor mij niks dan lof

Comment

@ Ludo: Ik ben ook wel benieuwd... maar moeizamer als mijn oude statief zal het zeker niet werken
                            Maar ik hou je zeker op de hoogte

@ matijs Sorry voor het late reageren maar ja ik heb het bij topfoto in Duitsland besteld. Ben er vorige weer voor de eerste keer geweest voor mijn nieuwe camera en inderdaad zoals TravelToy reeds zegt... Prima ontvangst, Nederlands, vriendelijk, ... voorlopig voor mij niks dan lof
                            Passeer je daar regelmatig Philippe?

Denk dat het voor mij vanuit gent wel een heel eind is.

Misschien kunnen we iets afspreken moest je daar nog eens moeten zijn ofzo, maar eerst moet ik die bilora op de site nog eens goed bekijken...nog geen tijd gehad!

Alvast veel plezier ermee,

Matijs

Comment

Ik heb voor deze aankoop gewoon Ingo opgebeld en gevraagd hoe ik het statief kon bestellen. Een camera ga ik wel afhalen, een statief niet hoor. Volgende week zou ik het per taxipost aan moeten krijgen samen met de overschrijving. Geen probleem dus...
                              Voor de camera ben ik wel naar ginder gegaan en hebben daar even in de stad rondgelopen. Al bij al een leuk uitstapje...

Comment

Ik heb voor deze aankoop gewoon Ingo opgebeld en gevraagd hoe ik het statief kon bestellen. Een camera ga ik wel afhalen, een statief niet hoor. Volgende week zou ik het per taxipost aan moeten krijgen samen met de overschrijving. Geen probleem dus...
                                Voor de camera ben ik wel naar ginder gegaan en hebben daar even in de stad rondgelopen. Al bij al een leuk uitstapje...
                                hehe,

wil je me laten weten hoe het bevalt, kans is groot dat ik er dan ook wel eens eentje bestel. Voor dat geld kan je het haast niet laten liggen

bye,

M.

Comment

Working...
                                X