Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manfrotto 322RC2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: manfrotto 322RC2

Zit er ook fijnafstelling op?
    Stel hij staat bijna goed en moet nog een millimetertje rechtgezet worden, kan dat met een wieltje ofzo of moet je hem dan weer lossen.

Welke driepoot moet er minimaal bij om een stabiel geheel te hebben voor bv mijn D80 + Grip + 80-200?

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Stel hij staat bijna goed en moet nog een millimetertje rechtgezet worden, kan dat met een wieltje ofzo of moet je hem dan weer lossen.

Welke driepoot moet er minimaal bij om een stabiel geheel te hebben voor bv mijn D80 + Grip + 80-200?
      Geen fijnafstelling bij dit balhoofd.
      Ik heb een 190prob, kost bij Corne € 99 en draagt zonder enige moeite mijn D60 + grip + 70-200 2.8

Comment

Gr kees
        Zoals Tony smeT zegt; geen fijnafstelling. Maar daar is het ook geen balhoofd voor. Wil je dat zou ik een driewegkop adviseren. Deze kan 5 kilogram dragen en is uitermate geschikt voor het grote telewerk - denk ik. Op mijn eerste foto heeft de 70-200 met 1,6 kg gewicht nogal wat gewicht aan de voorkant (zonder body) Het ding blijft muurvast zitten.
        Normaal ligt het zwaartepunt recht boven het balhoofd, zodat de krachten voor en achter goed verdeeld zijn, ongeacht de stand van het balhoofd.

Om te weten wat je voor statief wilt hebben, lijkt het mij dat je met je grootste en zwaarste camera-lens combinatie een statief moet uitproberen. Ik heb een Gitzo G2220 gekozen boven een 190prob vanwege de flexibiliteit. wel wat duurder en hopelijk duurzamer
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

Comment

Dus de 190prob is te combineren met de 322RC2 zonder verdere atrebuten zoals extra vulplaten ed?

Wat is het grote voordeel dan de 322RC2 tov de kogelkop 488RCO?

Gr kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

KvP, best vergelijken met de 488RC2 (zelfde snelkoppeling).
            voordeel van 322RC2? de grip!
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dus de 190prob is te combineren met de 322RC2 zonder verdere atrebuten zoals extra vulplaten ed?
              Jazeker, kan je gewoon op elkaar schroeven. Past trouwens ook rechtstreeks op m'n monopod.

Comment

Kwam dit toevallig tegen en wou dat toch nog even meedelen omdat er héél veel foto's bij staan...

Comment

Goeie link.
                  Zelfs met de 80-200 erop een foto
                  Ik ben hem nog steeds aan het overwegen.

Gr kees

Comment

'k heb hem hoor, en onmiddelijk grip links gemonteerd.
                    maar wel zodanig dat de klem van de snelkoppeling vooraan zit.
                    anders kwam ik in de problemen met de statiefring en batterij-grip.
                    (rubbertjes eringeduwd met oude spaak van fiets: spaak door het gaatje
                    in het rubber, erinduwen en dan langzaam draaiend spaak er terug uit)
                    super handig in het veld! met één hand ontkoppelen en richten!
                    zelfs bird-panning vanop statief is goed te doen!

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"

Comment

Voor als je heb niet meer in elkaar krijgt

http://www.manfrotto.com/webdav/site...2_20031205.pdf

Gr kees

Comment

dat zit er op een velletje bij ...
                        maar toch bedankt
                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Working...
                        X