Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog inktgebruik Canon Pixma IP 5200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoog inktgebruik Canon Pixma IP 5200

Kortgeleden Canon IP 5200 gekocht.
    Ik vind het inktgebruik wel buitengewoon hoog.
    Na 65 foto's 10-15 afgedrukt te hebben zijn mijn cardtridge nagenoeg leeg.
    4 cardtridges voor 52 euro ( 4 maal 13 ml inkt )en dan maar hoogstens 70 afdrukken wordt wel een dure afdruk hobby.
    75 eurocent per foto voor de inkt!!!
    Met mijn HP 930c printer met 1 cardtridge 42 ml print ik tussen 50 en
    60 A4-tjes, dus zeker 180 foto's 15-10 formaat.
    Zijn er meer lezers die zo weinig foto's printen met de Canon IP 5200.
    Er zij voor laatst genoemde ook geen vervanger door de beveiliging door middel van een chip.
    Graag reacties van gebruikers.

Alvast bedankt.

Re: Hoog inktgebruik Canon Pixma IP 5200

Koop de Canon Pack PHOTO ChromaLife CLI-8 daar ziz ook nog 50 vel 10x15cmm papier bij met een goingprijs van rond de 45,- Euro
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
      Kortgeleden Canon IP 5200 gekocht.
      Ik vind het inktgebruik wel buitengewoon hoog.
      Na 65 foto's 10-15 afgedrukt te hebben zijn mijn cardtridge nagenoeg leeg.
      4 cardtridges voor 52 euro ( 4 maal 13 ml inkt )en dan maar hoogstens 70 afdrukken wordt wel een dure afdruk hobby.
      75 eurocent per foto voor de inkt!!!
      Met mijn HP 930c printer met 1 cardtridge 42 ml print ik tussen 50 en
      60 A4-tjes, dus Graag reacties van gebruikers.

Alvast bedankt.
      Je rekening zal +- wel kloppen.
      Daarom gebruik ik ook al enige tijd geen inkjet meer.
      Ik zeg altijd tegen de mensen dat je geen a4 afdrukt onder de 2€ (dan lachen ze je eerst uit), maar het klopt dus in dit geval (3x0.75 is zelfs meer), en dan moet je nog het juiste papier erbij nemen.
      Maar, wees eerlijk, de resultaten zijn top! De pixma is een topprinter, maar, Inkjet is en blijft zeer duur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
        Koop de Canon Pack PHOTO ChromaLife CLI-8 daar ziz ook nog 50 vel 10x15cmm papier bij met een goingprijs van rond de 45,- Euro
        Kan je geen Canon Pack PHOTO ChromaLife CLI-8 kopen zonder die 50 vel papier?

€45 is meer dan de helft van de nieuwprijs van een IP4200 (incl. set inktpatronen)!...

Inktjet is dus duidelijk niet bedoeld om "en masse" afdrukken te maken.
        In dergelijk geval best naar afwerkcentrale. Stukken goedkoper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
          Kan je geen Canon Pack PHOTO ChromaLife CLI-8 kopen zonder die 50 vel papier?

€45 is meer dan de helft van de nieuwprijs van een IP4200 (incl. set inktpatronen)!...

Inktjet is dus duidelijk niet bedoeld om "en masse" afdrukken te maken.
          In dergelijk geval best naar afwerkcentrale. Stukken goedkoper!
          Bij HP kost een kleuren-patroon met drie kleuren ongeveer 35 euro, als je daar nog een zwart patroon bijkoopt, dan is het samen nog heel wat duurder.
          De winst halen ze uit de inktpatronen, alle niet-professionele printers worden zo goedkoop mogelijk verkocht om klanten te lokken, die dan later allemaal afhankelijk zijn van de véél te dure inkt .

Maar ik haal toch wel meer uit een setje (mvcd) inktpatronen dan die 65 stuks 10x15cm. In het begin heb ik dat nog wat bijgehouden, en toen haalde ik zo'n 40 vellen A4 randloze fotoprints uit een volledige set inktpatronen vooralleer er ééntje van de set leeg raakte (geel was eerst op). Je krijgt 3 foto's 10x15 uit een A4, dus zou je zo'n 120 stuks moeten halen uit een setje inktpatronen.

Ik gebruik hier wel een ouder model, de Pixma IP 5000, waarvoor je nog gemakkelijker vervangpatronen kan vinden die veel goedkoper zijn.

Als je Canon-printer aangeeft dat de inkt "bijna op" is, dan kan je nog heel wat prints maken vooralleer je werkelijk het inktpatroon moet vervangen. Als de inkt van een bepaald patroon helemaal op is, dan krijg je daarvoor een foutmelding, en zal je pas weer kunnen printen als het lege patroon vervangen is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

't Is schandalig,'k weet het,vloeibaar goud.
            MVCD maar hoe zit het dan met die kleurenzweem....hier gaan we weer!
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              't Is schandalig,'k weet het,vloeibaar goud.
              MVCD maar hoe zit het dan met die kleurenzweem....hier gaan we weer!
              Dat probleem zit vooral bij de fotoprinters die meer dan 3 kleuren gebruiken, de inkt die ik een paar weken geleden aangekregen heb voor mijn IP 5000 geeft geen paarse kleurzweem.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X