Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoeker vraag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoekzoeker vraag.

Net is mijn hoekzoeker toegekomen, en al direct een vraag

Ik was dus een beetje aant proberen. Fijn speelgoed, heel heldere zoeker, alles goed en wel.... tot ik manueel wou scherpstellen.
    Hoe kan ik weten wanneer mijn onderwerp scherp is? Ik kan met de dioptriering scherpstellen in de zoeker op de cijfertjes, dan weet ik dat mijn zoeker scherp is. Als ik de hoekzoeker dan op X2 zet zie ik deze niet meer, hoe kan ik dan mijn dioptrie tegoei zetten?
    Met een AF lens dat vlug geregeld, even autofocussen en bijstellen. Hoe dan met een MF lens?
    Last edited by Maarten_T; 11 oktober 2006, 13:04.

Re: Hoekzoeker vraag.

Heb het al gevonden, aan de scherpstelpunten in de zoeker kan ik het zien

Comment

'k Ken niets van hoekzoekers, maar mocht ik mij ene kopen met zo'n x2 functie, 'k zou toch willen dat ik de dioptrie niet telkens moet aanpassen.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Je kunt ze ook krijgen met alleen x2 versie (dus geen 1-2x). Heb je daar ook geen last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          'k Ken niets van hoekzoekers, maar mocht ik mij ene kopen met zo'n x2 functie, 'k zou toch willen dat ik de dioptrie niet telkens moet aanpassen.
          Die 2x gebruik ik niet vaak, is mooi meegenomen

Comment

Ik zie dat je met een canon werkt.

Hier heb je toch een groen lichtje en/of een geluidsignaaltje als iets in focus is.

Zowel op AF als op MF.

Gewoon op AF scherpstellen en daarop je oogcorrectie van de hoekzoeker op afstemmen.

De afstand van hoekzoeker tot zoeker van de camera blijft hetzelfde, dus is dit normaal een éénmalige afstelling.

Als je al een correctie hebt gedaan met de dioptrieregelaar op de camera zul je in principe alleen nog de hoekzoeker moeten scherpstellen op de zoeker van de camera.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Working...
            X