Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Animocheck Bean-Bags

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Animocheck Bean-Bags

Hallo mede-BD-ers,

Ik ben van plan om zelf mijn bean-bags te (laten) maken. Mijn vrouw kan beter met de naaimachine overweg dan ik . Ieder zijn vak.

Zijn er meer mensen die via deze weg aan een bean-bag zouden willen komen? De maten zijn op te geven, ik ga eens kijken hoe het formaat 20x25cm zou kunnen bevallen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke vulling ik toe wil gaan passen. Die kleine kunststofbolletjes zijn wel lekker licht, maar geven ook weer minder stabiliteit. Rijst trekt weer wat te snel vocht aan, waardoor je al snel een bean-block krijgt, alleen met gedroogde erwten weet ik niet hoe dit houdt in het wild.

TIPS ?????

Mochten er meer mensen zijn die graag zon bag willen, laat het even weten. Ze hoeven niet duur te zijn.
    Kijk maar eens op deze site wat ze kosten.....
    Wildlife Watching Supplies. Kit to get you closer to the wildlife, Camouflage, Hides, Camera weather protection, Camera Camouflage, Camera Bean bags, Camera Rain Covers, Clothing and outdoor photography gear for your nature and outdoor photography. Camera Trap Accessories, Trail Camera Accessories and ground spikes.

Het zal voor mij lastig zijn om ze zo luxe te maken als op deze site, maar in principe kun je ze ook met klittenband tegen elkaar bevestigen in plaats van met straps. Het camouflagepatroon is geen probleem, daar heb ik het stof al van in huis.

Dus wie interesse heeft, laat het even weten. O ja, wat mag zo'n bag kosten? Een serieuze indicatie aub, dan weet ik in ieder geval of het zin heeft om de materialen aan te schaffen.

Groeten,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Re: Animocheck Bean-Bags

Oorspronkelijk geplaatst door mischa Bekijk bericht
    Hallo mede-BD-ers,

Ik ben van plan om zelf mijn bean-bags te (laten) maken. Mijn vrouw kan beter met de naaimachine overweg dan ik . Ieder zijn vak.

Zijn er meer mensen die via deze weg aan een bean-bag zouden willen komen? De maten zijn op te geven, ik ga eens kijken hoe het formaat 20x25cm zou kunnen bevallen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke vulling ik toe wil gaan passen. Die kleine kunststofbolletjes zijn wel lekker licht, maar geven ook weer minder stabiliteit. Rijst trekt weer wat te snel vocht aan, waardoor je al snel een bean-block krijgt, alleen met gedroogde erwten weet ik niet hoe dit houdt in het wild.

TIPS ?????

Voor een euro of 7-11 heb je een zogenaamde kersenpittenkruik of hittepit. Dat is een zak met kersenpittenvulling die eigenlijk bedoeld is om in de magnetron op te warmen en dan b.v. in je nek te leggen. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt voor fotografie toepassingen maar hij lijkt me daar uitermate voor geschikt.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Kersenpitkussentjes kosten idd geen geld en lijken me inderdada goed geschikt. Gewicht lijkt me behoorlijk belangrijk. Ik dacht ook aan koffiebonen als vulling, die zijn niet te licht en niet echt duur (aldi/..). Gezien die kersenpitkussentjes echt niet veel kosten, lijkt het me eigenlijk niet de moeite zelf iets te gaan fabriceren.

Toch veel succes ermee! Laat ons weten hoe het lukt!

Michiel
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

voor dit beest vragen ze om en bij de $100 ...
        tjah, 't is dan ook een design-bonenzak
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
        X