Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omni bounce.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omni bounce.

    Ik wil ook nog graag een omni-bounce kopen voor op mijn speedlite 430ex , van sommige mensen hoorde ik dat je dat niet altijd moet gebruiken. Nu vraag ik me af wanneer je dat best wel en best niet gebruikt ?
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

  • #2
    Re: Omni bounce.

    Heb veel met de Omni bounce gewerkt en ben de laatste tijd steeds minder enthousiast. Je krijgt de beste resultaten als je de kop van de flitser 45 graden naar boven richt. Het strooit het licht alle kanten op zodat de verlichting redelijk egaal verloopt. Nadelen: de afstand die de flits aankan wordt drastisch beperkt (dus niet geschikt voor onderwerpen die verder weg staan) en de verlichting is nogal saai (wel veilig). Beter blijft bouncen tegen een wit plafond of muur. Ook rechtstreeks flitsen en daarbij de flits handmating een stuk temperen geeft naar mijn gevoel vaak beter resulaat. 60 graden en aan de achterbovenzijde van de flits een wit plaatje plakken (ik gebruik hiervoor klitteband) zodat een gedeelte van het licht naar voren kaatst werkt meestal het best.

    Comment


    • #3
      Re: Omni bounce.

      Een wit overhemd doet ook wonderen.
      Met bouncen bereik je na veel ervaring een beter resultaat dan met een voorzet-diffusor, maar soms is het een handig ding.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Omni bounce.

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Met bouncen bereik je na veel ervaring een beter resultaat dan met een voorzet-diffusor, maar soms is het een handig ding.
        bouncen is altijd beter, maar niet altijd mogelijk (hoog plafond, donker plafond, geen plafond)
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Re: Omni bounce.

          White shirt!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Omni bounce.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            White shirt!
            Wat is de truc met het witte overhemd? Ben benieuwd...

            Mvg

            Comment


            • #7
              Re: Omni bounce.

              De postbode heeft mij juist zo'n ombi bounce gegeven ( besteld bij geheugenkaart) en ik heb snel enkele fotos gemaakt om te testen, deze zijn bijna allemaal overbelicht
              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
              een hoop sunbounce & strobist stuff

              Comment


              • #8
                Re: Omni bounce.

                kop 45 graden naar boven kantelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Omni bounce.

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddevlam
                  kop 45 graden naar boven kantelen.
                  Dat had ik al gedaan
                  Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                  een hoop sunbounce & strobist stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omni bounce.

                    Dat begrijp ik niet. Wellicht dat iemand die ook met Canon werkt je verder kan helpen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Omni bounce.

                      flitsen is een vak appart!!!

                      oefenen, oefenen en oefenen... en de eos flash bible eens doorlezen en begrijpen... Daar staat gewoon echt alles in!!
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Omni bounce.

                        je kan het licht + en - regelen met je Canon.(camera zelf) en op je flitser kan dit ook. Op je cam gaat makkelijker.
                        let op je flitssynchronisatie. Zet hem eens op 1/80e bij f3.5
                        http://www.fotohans.eu

                        Comment

                        Working...
                        X