Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verboden handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verboden handbagage

Oorspronkelijk geplaatst door 360gond
    Bedankt voor jullie reactie !

Onder de lunch zelf ook wat zitten rondneuzen en tot dit gekomen.
    Overgaan tot de aankoop van een "Pelican 1550" eventueel in combinatie met de omni trekker van Lowepro of gewoon m'n bestaande mini trekker in die hardcase plooien.
    Vertrek is voorzien half september dat geeft me dus nog wat tijd.

Groetjes
    Ik heb een Omni Pro (wel zonder die Pelican case). Je mag 'm altijd eens komen proberen mbt het passen van je spullen. Ik vind het trouwens een heel tof en multifunctioneel taske. Alleen had ik achteraf gezien liever ne Omni Trekker gehad, vanwege de mogelijkheid als rugzak te dragen.

Mvg,

Koen
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Hoe zit het eigenlijk met vluchten vanuit Zaventem rechstreeks op de VS? Op het nieuws hoorde ik dat er zowel op Londen als op de VS geen handbagage meer werd toegelaten. Op de site van American airlines vind ik enkel verscherpte controles. Oa. geen vloeistoffen in handbagage, ...

Ik vertrek binnen 3 weken naar de VS en zie het ook absoluut NIET zitten om mijn camera, lenzen, verrekijker en telescoop tussen mijn gewone bagage te steken.
      Ik mag het niet gedroomd hebben dat die zoek geraakt of dat er iets mee gebeurd...
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

mod, sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
          Waar zijn ze dan mee bezig?
          ik denk zoals vermoedelijk velen onder ons: Ze weten het gewoon zelf niet.
          bij ons zeggen ze dan: "zich weren als een duivel in een wijwatervat"

een bommenlegger die het echt wil, zal zijn bom leggen, wat men ook probeert.
          Die maatregelen zijn er volgens mij vooral om de mensen een gevoel van veiligheid te geven. Een vals gevoel weliswaar.
          De geest is uit de kruik, we moeten ermee leren leven...
          We zullen nooit meer kunnen zeggen: "nog 1 maand en alle miosdadigers zijn gepakt", wat onze "goede vriend" Bush ook pleegt te verkondigen met een brede grijns.
          Jammer, maar helaas.
          Last edited by dréten; 11 augustus 2006, 09:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
            Hoe zit het eigenlijk met vluchten vanuit Zaventem rechstreeks op de VS? Op het nieuws hoorde ik dat er zowel op Londen als op de VS geen handbagage meer werd toegelaten. Op de site van American airlines vind ik enkel verscherpte controles. Oa. geen vloeistoffen in handbagage, ...

Ik vertrek binnen 3 weken naar de VS en zie het ook absoluut NIET zitten om mijn camera, lenzen, verrekijker en telescoop tussen mijn gewone bagage te steken.
            Vluchten vanuit Europa (m.u.v. de UK) naar de USA hadden al een verhoogd veiligheidsregime maar op dit moment is het alleen niet toegestaan vloeistoffen en cremes mee te nemen in je handbagage.

Echter, het zou mij niet verwonderen als deze veiligheidsmaatregelen op korte termijn uitgebreid gaan worden. Houd er rekening mee dat, zelfs al zijn er geen aanvullende maatregelen van kracht ten tijde van je heenreis, er op de terugreis wel beperkingen kunnen zijn. Daar zitten immers toch wel een paar weken tussen. 11 September zit je daar neem ik aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
              ik denk zoals vermoedelijk velen onder ons: Ze weten het gewoon zelf niet.
              bij ons zeggen ze dan: "zich weren als een duivel in een wijwatervat"

een bommenlegger die het echt wil, zal zijn bom leggen, wat men ook probeert.
              Die maatregelen zijn er volgens mij vooral om de mensen een gevoel van veiligheid te geven. Een vals gevoel weliswaar.
              Ik denk nu niet dat die maatregelen lukraak zijn bedacht. De overheid begrijpt maar al te goed wat dergelijke maatregelen teweegbrengen. Na één dag ligt het luchtverkeer in Engeland al compleet in de knoop. De dreiging was dus wel reëel, anders zouden de autoriteiten dergelijke draconische maatregelen niet hebben uitgevaardigd. Een vals gevoel zou ik het dan ook niet noemen, maar je gaat als passagier wel bewuster gaan nadenken over de term 'veiligheid'. De overheid weet dat de veiligheid nooit voor 100% kan gewaarborgd worden, nooit of nergens. De meesten onder ons zullen dat nu stilaan ook gaan begrijpen. De nochalance waarmee passagiers en bagage werden toegelaten in de jaren tachtig en negentig ligt dan ook definitief achter ons. Ik denk dat we zullen moeten leren leven met extreem scherpe maatregelen, of we het nu graag hebben of niet.
              Als fotograaf is dit uiteraard nog moeilijker om te aanvaarden; wie wordt nu graag gescheiden van een klein fortuin aan fotomateriaal? Vandemorgen werd trouwens gemeld dat het ontstekingsmechanisme van de zelfgemaakte vloeistofbommen gekoppeld was aan een flitser van een fotoapparaat. De fotografen zullen dus nog meer geviseerd worden. Ik zie reizen in de toekomst met het vliegtuig niet makkelijker worden...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zit er van 2 tot 16 september. Ik zal kort voor de heenreis nog eens informeren bij american airlines en horen wat de maatregelen dan zijn.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik denk dat ik de methanol dan maar ga thuislaten ipv in de handbagage
                  Nikon D50

Comment

Ik zie slechte tijden tegemoet voor het luchtvaarttoerisme! Alweer een paar faillissementen waarschijnlijk. Straks moeten we nog een eigen vliegtuig kopen

Comment

Hello,

ter informatie, in welke winkel in Belgie kunt u PeliCase vinden? Wie is se verdeler?
                      Ik heb ze gezien bij Metro Photo in Berchem, waar anders?

Met dank..
                      Groetjes
                      Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

En zeggen dat ze een flits van een fototoestel wilden gebruiken als ontstekingsmechanisme, de stouterikken!!
                        We zijn gewaarschuwd met onze toestellen.

Groeten

OJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ome Joop
                          En zeggen dat ze een flits van een fototoestel wilden gebruiken als ontstekingsmechanisme, de stouterikken!!
                          We zijn gewaarschuwd met onze toestellen.

Groeten

OJ
                          Tja, en dat is nu juist het slechte nieuws voor fotoraaf-reizigers: we zullen geviseerd worden op de luchthaven.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                            Mama mag haar eigen moedermelk opdrinken?
                            Dat zit doorgaans bij mama zelf en niet in een bottle he
                            http://katrijn.fotopic.net
                            Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

Comment

.................
                              Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                                Blijkt te kloppen, dus geen notebook, fototoestel, gsm, MP3, ...

Vraagje. Omwille van de veiligheid mogen we niks meer als handbagage meenemen. We zouden er eens een kunnen instoppen. Dus een slimme terrorist stopt die dan toch gewoon in zijn 'normale' bagage? Maar zowel handbagage als gewone bagage wordt toch gescand? Waar zijn ze dan mee bezig?
                                En hoe gaat hij die doen ontploffen? Het ontstekingsmechanisme zal wel ontdekt worden tussen de gewone bagage.
                                Vandaag op het nieuws gezien hoe met mengeling van een paar vloeistoffen in een sportdrankje en je MP3 speler aan zetten een bom hebt
                                Alleen babyvoeding mag nog. Het zal dus wachten zijn op de eerste gestoorde vader / moeder die het leven van zijn/haar kind er voor over heeft. Enfin, ik hoop dat de toestand wat normaliseert want ik kruip niet in een vliegtuig op reis zonder mijn MP3 speler en fototoestel. En no way dat die tussen de gewone bagage gaan...

Comment

Working...
                                X