Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verboden handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verboden handbagage

@JorisFRST: is misschien nog geen slecht idee. Ik heb eens op de site gekeken, die FPE of FMO type koffers zien er wel goed uit. Of eventueel zelfs die FZM-B metalen koffer.
    Er zou toch minstens een goeie rugzak moeten inkunnen van het type Lowepro mini trekker. Dus je zou toch minstens een 45x35cm of iets dergelijk moeten hebben. Bovendien is hij best zo licht mogelijk aangezien het gewicht van je bagage onder de 20kg moet blijven.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik heb net gelezen op de site van BAA dat je vanaf morgen 15/09 terug digitale cameras ed. mag meenemen als handbagage!!! Wel in een klein rugzakje max. 45x35x16
      FUJI XT2

Comment

............
        Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
          Naar de US zou ik die niet op slot doen, want dan is de kans groot dat die toch opengemaakt is en niet met een loper.....
          Doe hem op slot en ze breken hem open Bagage naar de vs mag nooit afgesloten zijn...

Ik vertrek volgende maand naar de VS... Zou mijn D50 dan ook in de bagage moeten?
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            TSA is het acroniem voor "Transportation Security Administration" en dat is de club die de Amerikaanse luchthavens bewaakt.
            Inderdaad, de club die over de AMERIKAANSE luchthavens waakt. Ik heb de sloten gisteren ook zien hangen bij AS Adventure maar er wordt enkel gerefereerd naar de USA. De vraag is dus of het op Europese luchthavens (en meer specifiek Heathrow) ook van kracht is...
            mvg
            Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
              Vandaag op het reisbureau gepasseerd om wat info te vragen over mijn reis naar Canada volgende week zaterdag, met tussenstop in Heathrow met Canada air. en ze wisten mij het volgende te vertellen:

Wat ik mag meenemen als handbagage zal een doorzichtig plastic zakske zijn
              Met daarin:
              geld
              reisdocumenten
              sleutels (uitgezonderd electronische)
              eventueel medicatie
              eventueel babyvoeding

Ze hebben blijkbaar een noodwet gemaakt, waardoor geen enkele andere handbagage op elke vlucht naar of van engeland en noord amerika toegelaten is

Mijne fotowinkel moet in het ruim
              Ze kunnen de waarde niet verzekeren
              Ik kan mijn reis niet meer annuleren

Dus ze hebben me bij mijn ballen
              De reden waarom ik naar Canada ga is om fotokes te trekken

Ik zal dus nog ergens ne pelicase moeten opsnorren
              En bij de incheck aandringen dat dat pakketje breekbaar is, dan krijgt dat pakketje een "zachte behandeling"
              Mijn spullen zijn wereldwijd verzekered, dus we zullen er moeten op vetrouwen dat ze heel blijven

Misschien een domme opmerking, maar toch: Misschien kan je je foto-winkel naar je eerste hotel sturen met DHL of zo? Komt misschien nog goedkoper uit dan zo'n case + mogelijk extra kost omdat 2 stukken bagage ipv 1 incheckt
              ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sergoor
                Ik heb net gelezen op de site van BAA dat je vanaf morgen 15/09 terug digitale cameras ed. mag meenemen als handbagage!!! Wel in een klein rugzakje max. 45x35x16
                Vandaag is't 15/08

Bedoel je effectie vandaag, of volgende maand, het kan voor een aantal mensen een verschil maken he
                ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall
                  Vandaag is't 15/08

Bedoel je effectie vandaag, of volgende maand, het kan voor een aantal mensen een verschil maken he
                  Vandaag
                  Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb
                    Inderdaad, de club die over de AMERIKAANSE luchthavens waakt. Ik heb de sloten gisteren ook zien hangen bij AS Adventure maar er wordt enkel gerefereerd naar de USA. De vraag is dus of het op Europese luchthavens (en meer specifiek Heathrow) ook van kracht is...
                    Bagage van én naar de US wordt door TSA personeel gechecked (althans, op de grotere luchthavens). Ik weet niet of de Europese douanes ook overal TSA lopers hebben inmiddels, maar ze hebben in ieder geval sleutels van de grote jongens (Samsonite, Delsey, Eagle Greek, Ogio, dat soort merken).

Overigens zijn de douanediensten van Japan, Hong Kong en Singapore inmiddels voorzien van TSA lopers en in 2004 werd al door Zweden en GB overwogen mee te gaan in het TSA initiatief. Ik neem aan dat de Britten dus inmiddels voorzien zijn van het benodigde materiaal.

Anyway, als je weet dat er afgelopen jaar zo rond de 120 aangiftes zijn geweest van diefstal uit koffers op Schiphol * (in het bagage handling centre!), dan hoef ik je vast niet meer uit te leggen dat de kosten van een slotje wellicht een verstandige investering is, zeker als het aan eenieder duidelijk is dat er veel meer waardevolle spullen in ingecheckte bagage zitten naar bepaalde bestemmingen dan een maand terug...

Ow ja, bagage die afgesloten is met niet TSA goedgekeurde sloten worden eigenlijk per definitie opengebroken, zo lijkt het wel. Dus: ofwel helemaal niet afsluiten of een TSA slot erop.

Edit: *: aangiftes van diefstal uit koffers op Schiphol. Niet meegeteld zijn de gevallen waarbij pas bij thuiskomst blijkt dat de inhoud niet meer compleet is en vermissingen van hele bagagestukken. Ook niet meegeteld zijn de koffers die open op de band liggen.
                    Last edited by Joost; 15 augustus 2006, 15:25.

Comment

....................
                      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:13.

Comment

De vraag is wat zo'n TSA slot nog waard is, met duizenden lopers verspreid over de hele wereld.
                        Ik ben er zeker van dat die nergens in verkeerde handen terecht gekomen is en dat er niemand in de bagage op zoek gaat naar dure spullen achter TSA locks

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          De vraag is wat zo'n TSA slot nog waard is, met duizenden lopers verspreid over de hele wereld.
                          Ik ben er zeker van dat die nergens in verkeerde handen terecht gekomen is en dat er niemand in de bagage op zoek gaat naar dure spullen achter TSA locks
                          Nou ja, clown-smiley of niet dat is een serieuze overweging. In 2004 is er een onderzoek geweest naar diefstal door TSA medewerkers en dat is een zeer reeel probleem. Echter, dat voorkom je niet door je koffers helemaal niet te sluiten of door sloten te gebruiken die doorgeknipt worden. Wat je wel voorkomt, is dat grondpersoneel de kans waarneemt als de bagage op de transportband ligt (en dat kan lang zijn!). Tarmac-theft is significant groter dan diefstal door veiligheidsmedewerkers.

Overigens, sleutels van met name Delsey en Samsonite zijn genummerd, en die (3-cijferige) nummers staan gewoon op de sloten . Die sleutels kun je zo nabestellen. Er zijn dieven gesnapt die hele sets van die sleutels op zak hadden...

Comment

sorry, ik bedoel 15/08 Ik vertrek 3/09 ook richting usa
                            FUJI XT2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                              Tarmac-theft is significant groter dan diefstal door veiligheidsmedewerkers.
                              En Tamrac-theft zal dezer dagen ook wel populair aan het worden zijn...
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
                                Ik vertrek binnen 3 weken naar de VS en zie het ook absoluut NIET zitten om mijn camera, lenzen, verrekijker en telescoop tussen mijn gewone bagage te steken.
                                Als ik jou was zou ik maar erg oppassen met die trip naar de VS en in ieder geval de nick thuislaten.

Comment

Working...
                                X