Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verboden handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verboden handbagage

Naar aanleiding van de verijdelde bomaanslagen op vliegtuigen mag er (tijdelijk?) GEEN handbagage meer meegenomen worden op vliegtuigen vertrekkende vanuit GB.
    Vermits we zelf ook nog op reis vertrekken wil geen risico nemen en starten met me te documenteren over de aankoop van een fotokoffer (foto flightcase)die kan afgesloten worden en tegen een duwtje kan. Als ik zie hoe ze de gewone bagage en reiskoffers behandelen mag ik er niet aan denken hoe je fotomateriaal uit dat vliegtuigruim (kan) komen. (als het al geen pootjes krijgt)
    Alle inlichtingen over duurzame fotokoffers meer dan welkom !!!
    Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
    vriendelijke groeten.

Re: verboden handbagage

Oorspronkelijk geplaatst door 360gond
    Naar aanleiding van de verijdelde bomaanslagen op vliegtuigen mag er (tijdelijk?) GEEN handbagage meer meegenomen worden op vliegtuigen vertrekkende vanuit GB.
    vriendelijke groeten.
    Waar staat dat geschreven? Ik geloof er eerlijk gezegd niet te veel van.

dit zijn de laatste opgelegde regels van British Airways: http://www.britishairways.com/travel...y/public/en_be
    Ik zie hier geen verbod van handbagage.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik vrees dat we inderdaad naar een andere oplossing moeten zoeken. British Airways wil geen enkele handbagage meer in het vliegtuig sinds de verijdeling van een bomanslag op een van hun toestellen. Hooguit nog een plastiek zakje met medicamenten (deze morgen op Radio 1 - Nieuws van 7.00)

Comment

Lees maar op:

groetjes
        Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

van de BBC:
          BBC journalist Joe Lynam encountered the increased security measures at Gatwick airport.

"I was handed a piece of paper saying that pretty much nothing could be taken on board the plane," he said.

"Everything had to be checked in and that includes mobile phones, ipods, wallets - even spectacle cases had to be checked in."
          Toch erg als je zelfs je bril en portefeuille moet afgeven.

Comment

Blijkt te kloppen, dus geen notebook, fototoestel, gsm, MP3, ...

Vraagje. Omwille van de veiligheid mogen we niks meer als handbagage meenemen. We zouden er eens een kunnen instoppen. Dus een slimme terrorist stopt die dan toch gewoon in zijn 'normale' bagage? Maar zowel handbagage als gewone bagage wordt toch gescand? Waar zijn ze dan mee bezig?

Comment

Sorry wist ik niets van, nogal zeer draconische maatregelen lijkt me.

De harde koffertassen van Pelikan zijn in dit geval de enige oplossing.
              Last edited by Leopard; 10 augustus 2006, 09:11.

Comment

Volgens de Times:
                ...A major terrorist plot to allegedly blow up aircraft in mid-flight has been thwarted, John Reid, the Home Secretary said today.
                <snip>
                It is believed that the attacks would have been particularly targeted at flights from the UK to the USA, with the aim to detonate explosive devices smuggled on board the aircraft in hand luggage.
                Fijn trouwens, in de lijst van "Permitted items as hand luggage":
                • For those travelling with an infant: baby food, milk (the contents of each bottle must be tasted by the accompanying passenger)
                Mama mag haar eigen moedermelk opdrinken?

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                Dus een slimme terrorist
                Contradictio in terminis

Anyway, ga er maar van uit dat alle bagage zo ongeveer uit elkaar gepeuterd wordt.

// Loopt naar winkel voor TSA locks
                Last edited by Joost; 10 augustus 2006, 09:48.

Comment

Ik vertrek net eind volgende week voor een reis naar thailand met de rugzak. Een harde koffer is voor mij dus uitgesloten. En uiteraard maak ik een tussenlanding in londen heathrow... Mijn D50 zal dus in de rugzak moeten worden gepropt.
                  Weet iemand hoe lang deze maatregel zal duren?
                  Nikon D50

Comment

...............
                    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:18.

Comment

Dit is wel een tijdelijke maatregel. de controle zal de volgende dagen en weken wel strenger zijn.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Burdy
                        Ik vertrek net eind volgende week voor een reis naar thailand met de rugzak. Een harde koffer is voor mij dus uitgesloten. En uiteraard maak ik een tussenlanding in londen heathrow... Mijn D50 zal dus in de rugzak moeten worden gepropt.
                        Weet iemand hoe lang deze maatregel zal duren?
                        Denk dat je net uit de boot valt inverband met geen hand bagage
                        Want het is voornaamelijk op vluchten naar de VS en niet bepaald Azie of zo
                        Voor zover ik kon lezen toch was alles beperkt op de vluchten naar de vs
                        Daar mag niks meer mee, zelfs geen flesje water of andere frisdrank
                        De bom was eentje die uit vloeibaar matriaal bestond
                        Vraag mij af hoe ze dat lieten ontploffen effe schudden voor gebruik.

Grts
                        Formatje

Comment

Ze laten zich vlak voor vertrek vollopen met Nitroglycerine. Dat is compleet onzichtbaar kunnen ze niet zien op de scan.

En in de lucht laten ze zichzelf ontploffen en komen in het paradijs en krijgen dan 21 maagden.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                            ...en krijgen dan 21 maagden.
                            ja, die bestaan alleen nog in het paradijs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
                              Denk dat je net uit de boot valt inverband met geen hand bagage
                              Want het is voornaamelijk op vluchten naar de VS en niet bepaald Azie of zo
                              Voor zover ik kon lezen toch was alles beperkt op de vluchten naar de vs
                              Nope, volgens het Department of Transport (heb geduld, de website is traaaaag als dikke stroop!) zijn de maatregelen van kracht op alle luchthavens in de UK op alle outbound vluchten. Vluchten naar de US worden nogmaals extra gecontroleerd aan de gate.

Comment

Working...
                              X