Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits D70

Gezien mijn goede ervaringen met mijn Metz 50 staafflits op analoog toestel, denk ik eraan een Metz 76 MZ-5 aan te schaffen, heeft iemand ervaring in combinatie met digitaal toestel? Andere alternatieven?
    Ergens een review gezien?

Bedankt,
    Dirk
    DVC

Re: Flits D70

Een goede raad om problemen te vermijden: voor een Nikon DSLR koop je best een Nikon SB-800 of eventueel (nadien) een SB-600!

Comment

Ik werk al 30 jaar met allerlei Metz-flitsers, nog nooit problemen gehad, met geen enkel merk toestel (pentax, yashica, mamiya, nu D70).

Comment

Bedankt vr de reactie Pol.

Toch kan de 50 MZ 5 niet optimaal werken met een digitaal toestel, daarom de overweging de 76 MZ 5 aan te schaffen.
        Bij Grobet iemand aan de lijn gehad die echter zijn bedenkingen had bij de combinatie: veel klanten zouden terug komen met klachten..., voetjes bij Metz reeds meermaals veranderd maar geen 'avance'. Anderzijds had hij daarvoor gezegd dat hij dat type niet kende (kan zijn; bestaat nog niet lang en is nergens op stock) en dat de negatieve reacties bij de klanten over andere (Metz) toestellen gaat...
        Daarom mijn vraag of iemand reeds ervaring heeft met dit model (of review gezien?). Volgens Metz zelf zou deze alles aankunnen wat de Nikon aankan!!!
        Voordeel van deze staafflits is het veel hoger richtgetal dan de 800 (maak graag 's een 'portret op lange afstand' op feestjes of festivals) , vind dat je een handige grip krijgt op het fototoestel. Bovendien had ik de indruk dat ( met (vroeger analoge 801s + SB????) op het toestel, je vlugger 'rode ogen' hebt dan met een flits naast je toestel ('anti' rode ogen flits heb ik het ook niet voor)
        Nadeel is wel dat het geheel zwaar en groot is.
        DVC

Comment

ovendien had ik de indruk dat ( met (vroeger analoge 801s + SB????) op het toestel, je vlugger 'rode ogen' hebt dan met een flits naast je toestel ('anti' rode ogen flits heb ik het ook niet voor)
          Nadeel is wel dat het geheel zwaar en groot is.
          Een SB800/600 kun je draadloos aansturen met de ingebouwde flits van de D70. Dwz dat je gewoon je flitser los in de hand kunt houden of neer kunt zetten waar je wilt om rode ogen te vermijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
            Een SB800/600 kun je draadloos aansturen met de ingebouwde flits van de D70. Dwz dat je gewoon je flitser los in de hand kunt houden of neer kunt zetten waar je wilt om rode ogen te vermijden.
            ... zeer juist, perfecte Nikon-Nikon interactie tussen body en flitser ... maar het moét blijkbaar een Metz zijn voor de TS!

Comment

Working...
            X