Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraagje:kaartlezer nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnersvraagje:kaartlezer nodig?

Een vraagje van een absolute beginner die morgen naar de winkel trekt:

Als je werkt met geheugenkaartjes, heb je dan een kaartlezer nodig om de foto's naar je PC over te brengen, of kan dat ook via de USB-connectie van je fototoestel?
    En indien niet, wat zijn dan de voordelen van zo'n kaartlezer?

Re: Beginnersvraagje:kaartlezer nodig?

Meestal, zal dat wel lukken met een usb kabeltje.
    Je pc zal meestal geen verschil merken tussen een kaartlezen en je camera (je camera is eigenlijk een kaartlezer).

Een voordeel van een kaartlezer kan zijn dat hij sneller uitleest. Een nadeel is dat je soms extra software moet installeren...

Comment

Nadeel voor mij (reden waarom ik kaartlezen kocht), soms zijn die kabeltjes van camera niet erg lang, waardoor je je toestel op de grond moet laten staan.. Mijne stond vaken minutenlang te versturen, ook is het makkelijker als je meerdere kaartjes gebruikt. 't ene vol, snel in kaartlezer en ondertussen nieuw kaartje erin..

grtz
      Mijn werkjes

Comment

Nog een voordeel aan een kaartlezen kan zijn dat het geen energie van je camera kost.
        Ik heb het vermoeden als ik mijn nikon D50 een uur lang aan de pc hang met de usb kabel dat mijn batterij leeggezogen wordt. Ik voel het ook omdat die redelijk warm wordt :s

Comment

1 keer achter het kabeltje van je camere blijven halen en alles dondert op de grond.
          Neen, geef mij maar een simpel kaartlezertje.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Mijn cardreader (leest 19 formaten !) heeft 8 euro gekost in de Makro.
            Een geweldig ding... ipv altijd die camera batterij te moeten leegzuigen...
            Nikonian

Comment

En ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een 24" scherm van Dell met een geïntegreerde kaartlezer. Ben eens benieuwd of hij de extrem IV snelheid van 40MB/s aankan?

Het is een gemak, en geen kabels meer via mijn reflexcamera
              Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

Comment

Deze heeft geen extra drivers nodig (tenzij degene die Windows zelf installeert), dus makkelijk om mee te nemen naar andere PCs. Zeker omdat je hem in zijn houdertje met lange USB-kabel aan je eigen PC kan laten hangen, maar hem uit dat houdertje kan schuiven en met kort bijgeleverd kabeltje mee kan nemen.

Comment

kan hier rechtstreeks in de PC verschillende kaartjes plaatsen, maar gebruik toch mijn kaartlezer, gewoon omdat het veel sneller gaat(schiet in RAW).
                  het andere kaartje van de S7000 gaat ook rechtstreeks in de PC, die is wel snel.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                    kan hier rechtstreeks in de PC verschillende kaartjes plaatsen, maar gebruik toch mijn kaartlezer, gewoon omdat het veel sneller gaat(schiet in RAW).
                    .
                    Dan klopt er iets niet met de ingebouwde kaartlezer.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X