Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom tablet: graphire of intuos?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom tablet: graphire of intuos?

Ik heb al jaaaaren een wacom tabletje van A6 formaat. Ik had veel last van rsi en dit is voor fotowerk etc. echt ideaal. Ik wissel het wel af met een trackball, maar niet voor fotoshoppen.
    De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat de pen niet goed meer klikt.
    Voor fotobewerking in photoshop zou ik graag wat groter gaan, A5.
    Nu vraag ik me af of ik een Intuos of Graphire zal nemen.
    Intuos vind ik behoorlijk aan de prijs, maar de knoppen lijken me erg handig.
    Ik teken niet echt zelf, maar doe wel dtp en webdesign
    Wat raden jullie me aan?
    Last edited by Jofeltje; 21 juli 2006, 21:40.
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Re: Wacom tablet: graphire of intuos?

Ik heb op een Intuos 3 A5 gegokt en ben blij dat het niet groter is, want meestal wou ik dat het kleiner was, al zou ik toch opnieuw A5 kopen.
    Ik gebruik het eigenlijk nog niet zoveel (teken ook niet), tenzij om wat te detoureren of zo, dus op de schoot pakken en met de knoppen werken doe ik al helemaal niet.

Comment

Ik heb iets meer dan een half jaar een Intuos 3 A5 en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik deze voornamelijk voor teken- en schilderwerk maar eveneens voor fotobewerking.
      De knoppen aan de zijkant gebruik ik niet, maar met het werken met de andere tabletten zonder deze knoppen (graphire e.d.) heb ik geen ervaring.
      Daarvoor had ik een ander merk A6, maar de peninstellingen (vnl. de druk) waren hiervan bijlange niet zo goed als deze van de Intuos 3.
      Het werken met een tekentablet heeft enige tijd nodig en valt in het begin wat tegen, maar na een tijdje zal je ze niet meer kunnen missen.

Comment

Aan het gebruiken van zo'n tablet ben ik dus al gewend.
        Het gaat me nu echt om het verschil tussen graphire en intuos.
        Ik denk dat het een intuos wordt
        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Working...
        X