Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

negatief scanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• negatief scanner

beste

ik zou graag mijn negatieven, op pc hebben. (digitaal dus)

ik ben eens gaan zoeken op internet en ik vond volgend toestel http://www.gsmgigant.nl/p1990.html

weet iemand of dat goed werkt ofzo ?

en jah oeveel kost het om een filmpje (analoog om te zetten naar bruikbare negatieven, dus niet ontwikkellen ? )

alvast bedankt
    Canon Eos 400D, Canon EFs 18-55

Re: negatief scanner

Ik ken deze scanner niet, ziet er wel degelijk uit. Hou wel in het oog dat het digitaliseren van negatieven een tijdrovende bezigheid is. Het is niet zo simpel als in de reclame voorgesteld wordt.....
    Het ontwikkelen van een kleinbeeld negatieffilm in een ontwikkellabo kost ongeveer 3 à 4 euro. Ga je naar een winkel waar ze 1-uur service hebben dan kan je er zelfs op wachten
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Comment

Ik heb net een 300 tal dia's en een aantal negatieven ingescand.

Laten doen bij de fotozaak kwam me iets te duur uit.
      Ik heb me deze flatbedscanner gekocht, waar ik daarna nog alle kanten mee uit kan.

Dia's en negatieven kun je scannen in het deksel van het toestel.
      Ze worden dan langs bovenaan belicht.

Ik heb het toestel 83€ betaald.

HP scanjet 3800

groeten,
      Geert
      Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Comment

als ik kijk naar filmscanners, dus enkel en alleen voor dia's en negatieven kost dit makkelijk 200 euro voor zon toestel.

nu is mijn vraag is de kwaliteit van de gescande foto's met een flatbedscaner goed genoeg om ze te bekijken op pc ?

Comment

Zie hier een voorbeeldje van een gescande dia:

Wat denk je? of of
          Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Comment

Wow Ziet er idd wel geslaagd uit!

bedankt, voor de moeite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaPinoio
              beste

ik zou graag mijn negatieven, op pc hebben. (digitaal dus)

ik ben eens gaan zoeken op internet en ik vond volgend toestel http://www.gsmgigant.nl/p1990.html

weet iemand of dat goed werkt ofzo ?

en jah oeveel kost het om een filmpje (analoog om te zetten naar bruikbare negatieven, dus niet ontwikkellen ? )

alvast bedankt
              Ik heb bijna dezelfde scanner in huis (3600 dpi) sinds dit voorjaar om mijn ganse diacollectie (bijna 7000) op een gezapig tempo in te scannen (reflecta i-Scan 3600).
              Vergeet vooral de aangekondigde 35s scantijd per dia/negatief op hoogste kwaliteit.
              De totaaltijd van laden, positioneren, scannen, verwerken, doorsturen en bewaren op je PC duurt ong. 3 minuten (ik doe er effectief ong. 20 per uur).
              Ik zal 2-3 jaar bezig zijn aan mijn huidige tempo

Wat de kwaliteit betreft ben ik wel vrij tevreden, maar met donkere dia's (typisch flits met donkere achtergrond) heeft het toestel wat problemen: er treedt dan een lichte groenzweem op en soms wat "newton-achtige" strepen/ringen, hoewel de dia's niet ingeraamd zijn.
              Scanresolutie produceert TIF of JPG foto's van 15 megapixels met kleurendiepte van 8 of 16 bits (ik gebruik standaard sRGB JPG met 8-bits).

Heb geen spijt van de aankoop.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Onderstaande foto heb ik gescand met een EpsonPerfection 4990 vlakbedscanner, je kan er 24 Dias in één scan mee maken, resolutie tot 4800 X 9600 dpi geinterpoleert tot 12800 dpi 48 bit scanner met een optische dichtheid van 4D.
                Iedere dia wordt in en appart bestand gezet
                Deze Scans zijn minstens evenwaardig aan deze gescand met mijn Nikon LS 4000 Scanner
                Ik moet er wel bijvertellen dat een scan van 24 dias op een resolutie van 2400 dpi met digital ICE ingeschakelt, makkelijk tot twee uur kan duren, maar je hoeft er dan ook niet bij te blijven.
                Prijs tussen de 450 en 500 Euro.
                Ik heb hier nog niets gelezen over de optische dichtheid, maar dat is eigenlijk het bijzonderste aan een scanner, en 4D is even hoog als van Prof. scanners

Comment

Working...
                X