Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azië - Flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Azië - Flitser

In september vertrek ik op vakantie naar thailand voor 2 weken en half.

Ik heb twee vraagjes:
    - Zijn er documenten van mijn camera en mijn glas, dat ik nu al bezit, die zeker mee moeten om heisa aan de douane te vermijden en zo ja welke?
    - Ik ben momenteel met veel ongeduld aan het wachten om ginder een Nikon SB600 /800 naargelang de prijs aan te schaffen. Liggen de prijzen daar echt veel lager? en hoe kan ik zo'n flitser weerom zonder veel problemen ons belgenlandje binnenbrengen?

greetz

Thomas
    * Nikon D50 * Nikkor AF D 50mm f/1.8 * Sigma 18 - 125 mm DC * Sigma 70 - 300 APO DG *
    See something you like? take a shot!

Re: Azië - Flitser

hey,
    das toeval, ik ga in September ook nr Thailand maar wel voor 5 weken

Ik heb al gelezen dat je voor fotomateriaal geen zorgen hoeft te maken,
    dat er daar weinig controle op is.
    Maar je kan best alle aankoopdocumenten en verpakking daar weggooien zodat ze niet zien dat je het daar aangekocht hebt.

En familie van een vriendin is getrouwd met een Thaïse en die gaan ieder jaar 2 maanden naar daar en zo heb ik vernomen dat prijzen daar toch een behoorlijk stuk lager liggen dan hier. Waarschijnlijk koop ik ook wel het een en ander...

groeten,
    Koen
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Het probleem is niet de controle in Azië maar als je terug Europa binnenkomt.

Mijn vader heeft ooit in Singapore een videocamera gekocht en dacht een goede koop gedaan te hebben. Toen hij echter terug in België aankwam heeft hij invoerrechten mogen betalen plus een boete omdat hij "smokkelde". Hij mocht ook een nieuwe lader voor de battterijen kopen omdat de bijgeleverde lader enkel op 110V werkte en zo een stekker had met platte pinnen. Uiteindelijk heeft kwam het duurder uit.
      Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daytona
        In september vertrek ik op vakantie naar thailand voor 2 weken en half.

Ik heb twee vraagjes:
        - Zijn er documenten van mijn camera en mijn glas, dat ik nu al bezit, die zeker mee moeten om heisa aan de douane te vermijden en zo ja welke?
        - Ik ben momenteel met veel ongeduld aan het wachten om ginder een Nikon SB600 /800 naargelang de prijs aan te schaffen. Liggen de prijzen daar echt veel lager? en hoe kan ik zo'n flitser weerom zonder veel problemen ons belgenlandje binnenbrengen?

greetz

Thomas
        - de aankoopfacturen zijn voldoende of zelfs kopies ervan;
        - je mag je aan 21 % BTW en 30% douanerechten verwachten indien men je eruit pikt - aan jou te oordelen of dit het wel waard is;
        - ik denk dat de huidige internetprijzen (corne van iperen, cameranu...) in onze regio niet zo heel ver boven de Aziatische liggen; bovendien kan er op een prijs van een flitser niet zo'n groot verschil meer zitten (max. 50 à 75€);
        - zo'n 15 jaar geleden was ik in Thailand; de prijzen waren toen NIET lager dan in België...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hoi,

De vorige antwoorder zei dat de prijzen daar 15 jaar geleden niet lager waren.
          2 Jaar geleden ook NIET!

En dat is heel logisch te verklaren, alles met elektronica in wordt daar gemaakt, en is dus origineel, het uitvoeren van elektronica kost tegenwoordig niks meer dus de prijsverhoging kan daar niet liggen.
          Aangezien je daar hetzelfde product koopt met de standaard garantie bljven de prijzen ongeveer gelijk.

Wat in thailand wel goedkoper is, zijn dvd's, cd's, kledij en materiaal dat nagemaakt kan worden (denk ma aan teva).

Een goede raad! vertrek naar ginder met niets! Buiten wat onderbroeken en een goed fototoestel. blijf 2 dagen in bangkok en koop daar al je kleren ;-) en een originele namaak rugzak van lafuma.

Groeten
          Kristoff

Comment

In 2002 was de Olympus E20 Duurder in Thailand dan in Nederland Heb dus niets gekocht in Thailand,en van wat ik bij mij had aan fotografie spul had ik voor zekerheid een copie van de aankoopbon bij mij
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50

Een goede raad! vertrek naar ginder met niets! Buiten wat onderbroeken en een goed fototoestel. blijf 2 dagen in bangkok en koop daar al je kleren ;-) en een originele namaak rugzak van lafuma.

Groeten
              Kristoff
              haha, daar hebben wij ook al aangedacht, gewoon een lege valies.
              Maar geen is natuurlijk ook een optie

maareuh, vind je daar ook de echte trekking (lees geen namaak) merken terug (zoals the north face, jack wolfskin, lafuma...)
              en is dat daar goedkoper?

Koen
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Laat uw vrouw ook thuis
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Het loont echt NIET de moeite om in Thailand fotomateriaal te kopen. Je zal het wellicht een beetje goedkoper vinden, maar het verschil is te klein om de mogelijke problemen met douane en garantie te verantwoorden. Als je toch ergens een absoluut koopje vindt, wees dan maar gerust dat er een reukje aan is. Maar als er iemand een adresje heeft van een betrouwbare fotozaak, dan hoor ik het graag.

Echte merkkledij is zonder problemen te krijgen, maar natuurlijk niet op straat of in toeristenwinkels. Je moet daarvoor naar de duurdere shopping centra waar de rijke Thais komen winkelen. De prijzen liggen doorgaans tot 40% lager dan in Europa, maar er zijn dikwijls 'sales' waardoor je soms meer dan 70% goedkoper af bent. Er is in Thailand geen markt voor kwaliteits 'trekking gear', dus daarvan is de keuze zeer beperkt (indien reeds voorhanden).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Working...
                  X