Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EX met 20D - gaat niet echt vlot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580EX met 20D - gaat niet echt vlot

Hey,

Van de week mij een Canon 580EX aangeschaft bij men 20D, maar ik krijg 'm blijkbaar niet aan de praat als ik 'm monteer .
    Flits doet het OK denk ik. F opening wordt doorgegeven (dat ik kan zien toch ), maar bv niks bij zoom, en ook de flitsindicator licht niet op in P of auto mode in een donkere locatie op m'n camera.
    Test filtsen (los) werkt dus ik weet niet of er iets met de flits loos is of niet ?

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets onnozels over het hoofd ?
    Ik dacht misschien de contactjes ?

Bedankt voor de feedback...
    Canon 5D Mk III - Canon 70-200 f/2.8 IS - Tamron 28-75 di - EF 50mm f/1.8 II - EF 85mm f/1.8 USM
    BD0370BE

Re: 580EX met 20D - gaat niet echt vlot

1. kijk even in de custom functions of de flash wel geactiveerd staat. Je hebt de mogelijkheid om die alleen als focus-assistlampje te gebruiken.

2 Doorgeven van brandpuntsafstand: als je de kop van de flits helemaal overbuigt, zet je hem in wideangle, en dan krijgt hij geen brandpuntsafstand meer door. Controleer even of je niet net dat standje te ver zet. Dus gewoon zorgen dat hij in 90° staat en niet in een kleinere hoek...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hey CooMa,

Heb ik effe nagekeken, maar daar ligt het niet aan, staat op 'Flitst'.

Voor de rest heb ik de indruk dat de flits zelf het doet, maar ergens loopt de communicatie tussen flits en camera mank.
      Ik heb 'm aan een vriend meegegeven om te testen op een D100. Morgen heb ik ziojn flits om te testen op m'n 20D. Hopelijk weten we dan iets meer.

Moest er nog iemand tips of hints kunnen geven graag.....

Gino
      Canon 5D Mk III - Canon 70-200 f/2.8 IS - Tamron 28-75 di - EF 50mm f/1.8 II - EF 85mm f/1.8 USM
      BD0370BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ginooken
        Ik heb 'm aan een vriend meegegeven om te testen op een D100.
        Eeen D100 . Dat zal niet veel uitmaken denk ik, dat is een Nikon.

Staat hij misschien als slave ingesteld?

Comment

Op de eerste 20D die ik had werkte er ook geen externe flitser (eerst heb ik een Sigma 500 DG Super gebruikt, en dan de 580EX).
          Die camera was nog maar pas geleverd, en daarom heb ik een nieuwe gekregen. Daarna heb ik geen probleem meer gehad.

Is het de eerste keer dat er een externe flitser gemonteerd wordt op je camera? Kan je eventueel de flitser testen op een andere Canon, (is er iemand in je omgeving die een Canon gebruikt? Je zou op één of andere manier moeten kunnen testen of het aan de camera of aan de flitser ligt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ja, is de eerste keer dat er een flits op gemonteerd wordt, maar ik krijg er maar geen flilts uit... Ik ken wel iemand met een 350D waarmee ik misschien wel een testje kan doen.

20D is van begin vorig jaar.

Maar waarom zou een Canon flits niet werken op een Nikon ( al dan niet manueel ingesteld ) ?
            BD0370BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ginooken
              Ja, is de eerste keer dat er een flits op gemonteerd wordt, maar ik krijg er maar geen flilts uit... Ik ken wel iemand met een 350D waarmee ik misschien wel een testje kan doen.

20D is van begin vorig jaar.

Maar waarom zou een Canon flits niet werken op een Nikon ( al dan niet manueel ingesteld ) ?
              Canon en Nikon zijn niet compatibel, ze hebben elk hun eigen flitsers, en die zijn niet onderling uitwisselbaar. Zelfs als je een Sigma flitser bestelt moet je vermelden voor welk merk die moet dienen. Er zal dus wel een verschil zijn .

Het beste is de flitser te testen op die 350D. Als die daarop wel werkt, dan weet je dat er een probleem zit in jouw camera, en als je nog eventueel een andere flitser op jouw 20D kan zetten, dan ben je echt 100% zeker waar de fout zit.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

OK.

Flits getest met D100. Werkt ( maar natuurlijk handmatig instellen )
                Flits getest met 300D. Werkt in ETTL mode.

Dus ik denk dat ik weet waar het schoentje wringt. Mijn 20D !
                Ik ga voor de gezelligheid nog is een Nikon Flits testen ( we zullen wel zien of die iets doet of niet )

Loont het de moeite om de contactjes van de flitsvoet is te reinigen of gaat dat weinig uitmaken ?

Alvast bedankt voor jullie assistentie !

Gino
                BD0370BE

Comment

Ik bezit ook de combinatie van 20D en 580EX, dit werkt zonder problemen bij mij.
                  Als je camera nog oude firmware heeft kunnen er zich echter problemen voordoen.
                  Om te controleren of je de nieuwste firmware bezit kan je effe langs onderstaande link paseren.

Vanaf het einde van deze pagina kan je direct downloaden indien nodig.
                  Hopelijk vindt je hier een oplossing.
                  Groetjes,
                  Snorreke

Comment

Hey,

Laatste firmware is geïnstalleerd 2.0.3. Dus jammer genoeg ligt het ook daar niet aan. 't wordt ETBASS peis 'k.
                    BD0370BE

Comment

Working...
                    X