Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe onderwaterbehuizing onderhouden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe onderwaterbehuizing onderhouden?

Ik heb een tijdje geleden een onderwaterbehuizing gekocht, en er zat een klein tubetje bij met een soort zalfje om op de dichtingselestiek te smeren als onderhoud of om het waterdicht te maken/houden. Na onze verhuis is dat tubetje natuurlijk nergens meer te vinden
    Wet er iemand wat ik er kan opsmeren om de dichting en het onderhoud te verzekeren?

Thx,

Philip

Re: Hoe onderwaterbehuizing onderhouden?

Dat tubeke is siliconen vet.
    Niet echter zomaar eender welk vet gebruiken, anders kan je dichtings ring aangetast worden, en dat is ook niet de bedoeling.
    Gebruik er niet te veel van, een heel dunne film is genoeg. dikke klodders werken lekken in de hand.
    Dit ga je vinden in de meest duikwinkels.
    Verder bewaar je de behuizing met de dichtings ringen niet op hun plaats, ttz normaal staan deze een beetje onder spanning als ze op hun plaats zitten.
    Haal ze eraf en steek ze gewoon los in de behuizing als je ze op bergt.
    Verder gewoon op een donkere liefst koele plaats, zodat het materiaal niet afziet.
    Als je de behuizing terug wilt gaan gebruiken, controleer dan of de plaats waar de dichtings ring komt proper is en of de dichtings ring zelf proper is. Dit is de voornaamste oorzaak van lekken.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Re: Hoe onderwaterbehuizing onderhouden?

Die dichtingsringen ook nooit met een doekje proper maken. Gebruik gewoon je vingers. Elk pluisje, stofje, ... kan al voldoende zijn om water door te laten.

Siliconen-vet is ook bij de beter autozaak te koop ( heb dat van mij gekocht in de Autovak in Kontich, en gebruik dat elke keer voor mijn duiklamp).

Ah ja, na elk gebruik proper maken en voor elk gebruik terug invetten (klein beetje, zoal jwllms schreef)...

Comment

Working...
      X