Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printkop kapot HELP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printkop kapot HELP

ik denk dat mijn printkop van mijn pixma 8500 versleten is
    als ik afprint krijg ik altijd strepen
    heb al van alles geprobeert om dit te verhelpen
    waar zou ik eventueel een andere printkop kunnen kopen?
    of wat moet ik doen?
    grtz tweetty
    bd0379be

Re: printkop kapot HELP

Als er garantie op zit terugbrengen, anders zou ik maar eens over een nieuwe printer gaan nadenken. Opsturen en laten repareren is vrijwel net zo duur als een nieuwe

Je weet zeker dat de cartridges niet uitgedroogd zijn of iets anders simpels
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Controleer eerst of de inktpatronen goed aangedruk zijn, en ook dat het verluchtingsgaatje bovenaan wel open is, soms scheurt dat klevertje zo af dat het gaatje dicht blijft.

Nadat je dat nagezien hebt, moet je dan nog eerst de printkoppen reinigen, en meestal is het probleem daarna opgelost.

De printop van een 8500 kan je ook heel gemakkelijk zelf vervangen, en die is heel wat goedkoper dan een nieuwe printer. En die kan je kopen (bestellen) op dezelfde plaats waar je de printer gekocht hebt, of bij elke verkoper van Canon-printers.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        De printop van een 8500 kan je ook heel gemakkelijk zelf vervangen, en die is heel wat goedkoper dan een nieuwe printer. En die kan je kopen (bestellen) op dezelfde plaats waar je de printer gekocht hebt, of bij elke verkoper van Canon-printers.
        Ben wel eens benieuwd wat de prijs zou zijn van de printkop... (je weet maar nooit hé...) Wat kan er anders kapot gaan???

[EDIT]; Prijs zou rond de 160€ - 190€ liggen... (voor de printkop alleen)
        Last edited by de.lesse.be; 21 mei 2006, 15:43.
        -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          [EDIT]; Prijs zou rond de 160€ - 190€ liggen... (voor de printkop alleen)
          Is dat niet de prijs van de printkop met een volledige set inktpatronen inbegrepen?
          BD0338BE

Comment

Neen hoor, de prijs van een originele printkop ligt rond de 150 euro.
            Een volledige IP 8500 kost ongeveer het dubbele.

Naar het schijnt verkoopt MVCD ook printkoppen, misschien daar eens je licht opsteken ?

Vervangen is idd heel makkelijk.

Trouwens, bij aankoop van een nieuwe printer, moet je de eerste keer ook zelf de printkop installeren.

VRAAGJE:

1) Hoe oud is hij ?

2) Gebruik je originele Canon inkt of namaak ?

3) Wat is je "printgedrag" ?? Print je dagelijks, wekelijks,.... ???
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Neen hoor, de prijs van een originele printkop ligt rond de 150 euro.
              Een volledige IP 8500 kost ongeveer het dubbele.

Naar het schijnt verkoopt MVCD ook printkoppen, misschien daar eens je licht opsteken ?

Vervangen is idd heel makkelijk.

Trouwens, bij aankoop van een nieuwe printer, moet je de eerste keer ook zelf de printkop installeren.

VRAAGJE:

1) Hoe oud is hij ?

2) Gebruik je originele Canon inkt of namaak ?

3) Wat is je "printgedrag" ?? Print je dagelijks, wekelijks,.... ???
              printer is nu ongeveer 1,5 jaar oud en gebruik inkt van mvcd
              printgedrag soms dagelijks soms kan da een week duren hangt er van af
              bd0379be

Comment

Controleer eerst of de inktpatronen goed aangedruk zijn, en ook dat het verluchtingsgaatje bovenaan wel open is, soms scheurt dat klevertje zo af dat het gaatje dicht blijft.

Nadat je dat nagezien hebt, moet je dan nog eerst de printkoppen reinigen, en meestal is het probleem daarna opgelost.

hoe reinig ik het best de printkop?
                heb dat wel al gedaan maar mischien doe ik het niet goed
                bd0379be

Comment

Tja, ik heb de indruk dat namaak-inkt sneller uitdroogt; daarom voer ik wekelijks een printkop-test uit: verbruikt niet veel, alle kleuren komen eens aan bod + je merk onmiddellijk een probleem op.
                  Ik heb recentelijk ook een IP 8500 angeschaft en ben nu ook stilaan over aan het schakelen op MVCD-inkt. De originele Canon inkten zijn vrij duur en die van de nieuwe reeksen zijn helemaal niet meer te betalen + de cartridges zijn gechipt.
                  Bij mijn vroegere printer kon het soms een maand duren eer ik eens een reeks foto's printte. Ik heb hier ook een zw/laser staan, dus alles wat niet in kleur hooft gaat door die laser.

Comment

Opgelet met "reinigen".
                    Tijdens het reinigen via het canon-programma, wordt er heel wat inkt door de koppen gespoten. Elke printer heeft een reservoir om die inkt op te vangen. Ik heb ooit eens zo'n reservoir vol gekregen...

Ik denk dat je de koppen ook op andere manieren kan reinigen, ik heb dit vroeger ooit al wel eens met HP-koppen gedaan, maar met Canon geen ervaring. Bij HP zit de kop in de cartridge, dus lukte het niet, kocht je gewoon een nieuwe (peperdure) cartridge.

Comment

heb printkop nog eens grondig gereinigd (met de hoge druk reiniger op 100 bar )en nu is alles oke maar voor hoe lang??
                      printkop er uitgehaald en met pecpad doekje +een drupje eclips vloeistof de printkop uitgang+de ingang kopjes netjes gevreven daarna terug uitgelijnd en alles oke dus nu
                      ale da hoop ik toch
                      de eerste a4 foto was toch goed
                      grtz tweetty
                      denk da ik toch eens voor nen andere printkop zal moeten zorgen
                      bd0379be

Comment

Heb hier ergens al eens gelezen van personen die hun printkop in een schoteltje met vloeistof legde.
                        Was het nu azijn of iets anders dat weet ik niet meer maar er stond mij wel bij dat het gelukt was en dat de printkop terug goed werkte.
                        Effe de inkt tanks eruit en de printkop er ook uit halen en ens grondig kuisen
                        desnoods met een oplosmiddel zoals alcohol (puur he gene wiskey )
                        En deze met zo een spuitbus met preslucht die in elke pc winkel te verkrijgen is eens uit te blazen naderhand dat het wel moet werken dan.
                        Maar zoals gezegd ikzelf print toch liefst elke week een paar fotos of iets anders waar veel kleurtjes inzitten dit omwille van de inkt de tijd niet te geven van op te drogen in de printkop.

grts
                        Fomratje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
                          Heb hier ergens al eens gelezen van personen die hun printkop in een schoteltje met vloeistof legde.
                          Was het nu azijn of iets anders dat weet ik niet meer maar er stond mij wel bij dat het gelukt was en dat de printkop terug goed werkte.
                          Effe de inkt tanks eruit en de printkop er ook uit halen en ens grondig kuisen
                          desnoods met een oplosmiddel zoals alcohol (puur he gene wiskey )
                          En deze met zo een spuitbus met preslucht die in elke pc winkel te verkrijgen is eens uit te blazen naderhand dat het wel moet werken dan.
                          Maar zoals gezegd ikzelf print toch liefst elke week een paar fotos of iets anders waar veel kleurtjes inzitten dit omwille van de inkt de tijd niet te geven van op te drogen in de printkop.

grts
                          Fomratje
                          Ik heb vroeger geregeld problemen gehad met HP-printkoppen. Als ik die printer twee weken niet gebruikt had, dan zat er wel ergens een deel verstopt, waardoor er strepen op het blad kwamen. Als ik dan probeerde om de printkop te reinigen met het daarvoor bestemde programma, dan hielp dat meestal niet veel. Die printkoppen kreeg ik meestal wel terug in orde door ze in een ondiep schoteltje met water te zetten, en dan even te laten weken. De eerste prints waren dan wel de kleuren onderling gemengd, maar na twee bladen A4 waren de kleuren weer normaal.

Een printkop uitblazen met perslucht kan ik zeker niet aanraden, omdat je daarmee waarschijnlijk nog meer problemen zal krijgen. Door de perslucht zal de printkop nog sneller uitdrogen.

@ Tweety,

Zolang je de printkop nog terug in orde krijgt door die te reinigen, hoef je helemaal geen nieuwe te bestellen. Een nieuwe kan net zo goed uitdrogen als je die een tijdje niet gebruikt. Ik gebruik zelf ook goedkope vervang-inkt in mijn Pixma IP5000, en heb de printkoppen nog maar 1 keer moeten reinigen omdat ik een patroon niet goed aangedrukt had (die printer is nu bijna 2 jaar oud, en per kleur heb ik al minstens 20 mvcd-inktpatronen opgebruikt). Je hebt pecpads gebruikt, keukenpapier werkt ook prima, met keukenpapier en ruitenreiniger heb ik ook al printkoppen terug zuiver gekregen, dat is veel goedkoper dan pecpads + Eclipse .
                          BD0338BE

Comment

ik heb een epson stylus DX 3850 en werk ook met mvcd inkt maar ik merk toch een enorm verschil in kleur,
                            de kleuren worden niet natuurlijk weergegeven en er zit een serieuse waas over.
                            (rood/paars)

hoe kan ik dit verhelpen?

Koen
                            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb vroeger geregeld problemen gehad met HP-printkoppen. Als ik die printer twee weken niet gebruikt had, dan zat er wel ergens een deel verstopt, waardoor er strepen op het blad kwamen. Als ik dan probeerde om de printkop te reinigen met het daarvoor bestemde programma, dan hielp dat meestal niet veel. Die printkoppen kreeg ik meestal wel terug in orde door ze in een ondiep schoteltje met water te zetten, en dan even te laten weken. De eerste prints waren dan wel de kleuren onderling gemengd, maar na twee bladen A4 waren de kleuren weer normaal.

Een printkop uitblazen met perslucht kan ik zeker niet aanraden, omdat je daarmee waarschijnlijk nog meer problemen zal krijgen. Door de perslucht zal de printkop nog sneller uitdrogen.

@ Tweety,

Zolang je de printkop nog terug in orde krijgt door die te reinigen, hoef je helemaal geen nieuwe te bestellen. Een nieuwe kan net zo goed uitdrogen als je die een tijdje niet gebruikt. Ik gebruik zelf ook goedkope vervang-inkt in mijn Pixma IP5000, en heb de printkoppen nog maar 1 keer moeten reinigen omdat ik een patroon niet goed aangedrukt had (die printer is nu bijna 2 jaar oud, en per kleur heb ik al minstens 20 mvcd-inktpatronen opgebruikt). Je hebt pecpads gebruikt, keukenpapier werkt ook prima, met keukenpapier en ruitenreiniger heb ik ook al printkoppen terug zuiver gekregen, dat is veel goedkoper dan pecpads + Eclipse .
                              oke bedankt voor de tip dan zal ik in het vervolg met keukenpapier en ruitenreiniger doen
                              zal inderdaad goedkoper zijn
                              grtz tweetty
                              bd0379be

Comment

Working...
                              X