Kan je met sensor swabs alle stofjes en vuil wegdoen of blijven er altijd wel zitten?
MVG aaron
Bij mij is dat tot hiertoe al aardig gelukt.
De eerste keren koste mij dat 5 sensor swabs en dat komt omdat ik de tweede maal een gebruikte swabs gebruikte.
Het vuil dat daar aanhangt zie je niet en als je dan de tweede maal met de zelfde swabs er overgaat,breng je terug het vuil op je sensor aan......dus niet te zuinig willen zijn zoals ik.
Er kan wel al eens een stofje blijven zitten,maar als dat niet te groot is dan blijft dit bij mij zitten tot de volgende maal.
En dit kost me 2 à 3 sensor swabs.
Kan je met sensor swabs alle stofjes en vuil wegdoen of blijven er altijd wel zitten?
MVG aaron
Indien gebruikt op de juiste wijze, is het geen probleem om een 100% zuivere sensor te bekomen. Ik werk altijd met sensor swabs tot mijn volle tevredenheid.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Dus het werkt zo goed als perfect.
Iemand misschien slechte herrineringen aan sensor swabs ?
Reinigen met swabs en Eclipse vloeistof werkt vrij goed. Mijn D70 heeft de oefening al verscheidene malen goed doorstaan. Alleen 100% zuiver zou ik toch niet durven zeggen. Sommige stofjes (al dan niet zichtbaar voor het blote oog) kunnen hardnekkig vastzitten.
De sensor van de D70 zit in een soort bakje met randjes, dit maakt het reinigen van hoeken niet makkelijker.
Ik beoordeel het resultaat gewoonlijk als volgt :
1. Een foto van de blauwe lucht op F/22 voor het reinigen
2. Een foto van de blauwe lucht op F/22 na het reinigen
Als het resultaat van foto 2 aanvaardbaar is, dan is Ok voor gewone fotografie waar je gewoonlijk niet op F/22 werkt.
Reinigen met swabs en Eclipse vloeistof werkt vrij goed. Mijn D70 heeft de oefening al verscheidene malen goed doorstaan. Alleen 100% zuiver zou ik toch niet durven zeggen. Sommige stofjes (al dan niet zichtbaar voor het blote oog) kunnen hardnekkig vastzitten.
De sensor van de D70 zit in een soort bakje met randjes, dit maakt het reinigen van hoeken niet makkelijker.
Ik beoordeel het resultaat gewoonlijk als volgt :
1. Een foto van de blauwe lucht op F/22 voor het reinigen
2. Een foto van de blauwe lucht op F/22 na het reinigen
Als het resultaat van foto 2 aanvaardbaar is, dan is Ok voor gewone fotografie waar je gewoonlijk niet op F/22 werkt.
Nog geen ervaring met de D200.
Helaas is het een vrij dure oplossing.
Ik heb geen nikon d70.
Maar een minolta 5d waarvan de hoeken van de sensor goed bereikbaar zijn.
Nu is m'n camera bij VIDEP maar de volgende keer wil ik hem zelf schoonmaken .
Met sensor swabs lijkt het niet zo moeilijk nu alleen hopen dat het goed zal gaan
Comment