Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma+Soligor 1.7x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma+Soligor 1.7x

Hallo,

Ik heb wat gezocht op het forum maar kon geen goed antwoord vinden op m'n vraag.

Ik heb momenteel een sigma 70-300 APO. Op een D70s.
    Nu zou ik daar graag wat meer mm's van maken, maar geld voor bijvoorbeeld een 50-500 is er momenteel niet.

Werkt deze lens in combinatie met de Soligor 1.7x?
    Wat verlies ik aan licht? 1 stop, 2 stops?
    En blijven alle functies als AF e.d. behouden?
    Last edited by Jan84; 27 april 2006, 09:41.
    Canon Eos 30D Body , Sigma 10-20mm F/4-5.6 ,Tamron 17-50mm F/2.8 , Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS , Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS ,Canon EF 1.4x II ,Canon 430EX Speedlite

Re: Sigma+Soligor 1.7x

Oorspronkelijk geplaatst door Jan84
    Hallo,

Ik heb wat gezocht op het forum maar kon geen goed antwoord vinden op m'n vraag.

Nu zou ik daar graag wat meer mm's van maken, maar geld voor bijvoorbeeld een 50-500 is er momenteel niet.

Volgens mij ga je daat 1.5 stop mee verliezen en zal de AF enkel bij goed daglicht(zonnig) blijven werken.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Inderdaad 1.5 stop, en AF kan je zelfs vergeten volgens mij!?

"autofocus operates up to a lens speed of F4.5, otherwise manual focusing"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan84
        Hallo,

Ik heb deze en heb die eens geprobeerd met mijn tamron 70-300
        En de af is als je lens voorbij de 200mm komt foetsie weg
        Je verliest van licht wel 1 stop zekers maar kan meer zijn.
        En ook de F waarde is een verlies waar te nemen.
        Alles moet dan met de hand gedaan worden, manueel scherp stellen.
        Werk wel met een canon 300D maar eenmaal ik het scherp heb licht toch soms (niet altijd) mijn af centerpunt op .

Gebruik deze het meest voor de 50 1.8 lens zodat ik daar een iets beter bereik heb een 85 mm dan maar verlies dan weer wat F waarde maar voor portretjes is dit geen probleem.
        Wat ook moet gezegd worden is dat de converter geen gegevens mee geeft zodat elke lens gewoon word geregistreerd alsof die soligor er niet was maar aan de beelden zie je het wel .

Grts
        Formatje

Comment

En als je kan, eerst testen. Mijn sigma 100-300 werkte bv niet met de Kenko convertor (AF werkte onbetrouwbaar tot niet), wel met de Sigma convertor.

Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            En als je kan, eerst testen. Mijn sigma 100-300 werkte bv niet met de Kenko convertor (AF werkte onbetrouwbaar tot niet), wel met de Sigma convertor.

Jo.
            Bij mijn weten werkt de Kenko, Tamron en de Soligor(allemaal dezelfde TC) op niet HSM lenzen. Voor HSM lenzen werken enkel de Sigma TC's, dewelke dan weer niet goed werken op niet HSM lenzen(van Sigma)
            Maw. De Sigma TC's werken enkel op hun eigen HSM lenzen. Voor de andere Sigma lenzen heb je niet Sigma TC's nodig

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het zal idd wel zoiets zijn. Bizar is dat nikkor afs lenzen (mijn 18-70 kitlens iig) het dan weer wel deden op de kenko. Dat toont maar weer eens dat hoewel de sigma lenzen Nikon compatible zijn, er toch verschillen zijn (cfr af knop op d200 voor sigma hsm lenzen)

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Bij mijn weten werkt de Kenko, Tamron en de Soligor(allemaal dezelfde TC) op niet HSM lenzen. Voor HSM lenzen werken enkel de Sigma TC's, dewelke dan weer niet goed werken op niet HSM lenzen(van Sigma)
              Maw. De Sigma TC's werken enkel op hun eigen HSM lenzen. Voor de andere Sigma lenzen heb je niet Sigma TC's nodig

Hubert
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties, ik denk niet dat dit dan de oplossing is die ik zoek.
                Canon Eos 30D Body , Sigma 10-20mm F/4-5.6 ,Tamron 17-50mm F/2.8 , Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS , Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS ,Canon EF 1.4x II ,Canon 430EX Speedlite

Comment

Working...
                X