Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkoop B+W filters!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goedkoop B+W filters!

Iemand al ervaring met deze online ebay winkel?
    Hij heeft zeer positieve feedback. En zijn filters zijn echt wel stukken goedkoper mer de rest. Sommige helft van de prijs tegenover de lokale fotoboeren hier.

Alleen vind ik zijn 'verpakking' raar. Ze bevinden zich niet in een kartonnen BW doos, maar in een wat lijkt lederen ronde doos van Schneider Optics.
    Gaat het hier om 'oudere' versies?
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Re: goedkoop B+W filters!

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
    [url]

Alleen vind ik zijn 'verpakking' raar. Ze bevinden zich niet in een kartonnen BW doos, maar in een wat lijkt lederen ronde doos van Schneider Optics.
    Gaat het hier om 'oudere' versies?
    Ik heb pas in Nederland zo'n pol en uv filter gekocht en dat ronde ding van Schneider is de neiuwe lensdop, omdat de oude niet meer past(geen schroefdraad meer in het filter. Ik heb begrepen dat het glas van B+W van Schneider komt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Goedkoop?

Neen, bij de hofleveranciers hier is het ongeveer dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper!
      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Goedkoop?

Neen, bij de hofleveranciers hier is het ongeveer dezelfde prijs en soms zelfs goedkoper!
        ? Waar dan?

De 77mm Kasemann Circ Pola Slim kost 114euro
        En de 77mm ND 106 kost 71euro (hier 120euro)

Deze 2 moet ik vooral hebben.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

? Waar dan?

De 77mm Kasemann Circ Pola Slim kost 114euro
          En de 77mm ND 106 kost 71euro (hier 120euro)

Deze 2 moet ik vooral hebben.
          B&W Kasemann Circular Polarizer Slim-Filter 77mm E MRC - On Line Price EUR 105,00 (geheugenkaart.be)

Euh, en de ND filter... zoek ik eigenlijk ook... niet veel hebben die!
          -=- Light is the key...

Comment

B&W Kasemann Circular Polarizer Slim-Filter 77mm E MRC - On Line Price EUR 105,00 (geheugenkaart.be)

Euh, en de ND filter... zoek ik eigenlijk ook... niet veel hebben die!

Ik weet niet of die prijs van SDCARD klopt want de 72mm kost 129euro.
            Onlangs ben ik nog bij hem geweest en heb toen een Kasemann 77mm vastgehad. Toen was het 140 a 150euro hoor.

Ik zal hem nog eens mailen

B&W Kasemann Circular Polarizer Filter 77mm E MRC Toon In karretje
            On-Line prijs: EUR 99,00
            B&W Kasemann Circular Polarizer Filter 77mm EW MRC Toon In karretje
            On-Line prijs: EUR 149,90
            B&W Kasemann Circular Polarizer Slim-Filter 77mm E MRC Toon In karretje
            On-Line prijs: EUR 105,00

Wat is het verschil tussen de E en EW ?
            Edit: EW is dus voor WIDE-Angles.
            Last edited by multipasser; 6 april 2006, 20:00.

Comment

hey,

weet je al iets meer.. ben ook nog op zoek naar ND filters (106 103 ofzo...)
              -=- Light is the key...

Comment

hey,

weet je al iets meer.. ben ook nog op zoek naar ND filters (106 103 ofzo...)
                Nee hij had een 102 liggen voor 39euro dacht ik.
                Heb niet meer verder gevraagd.

Cokin Zpro of draaifilters. Bijna dezelfde prijs maar Zpro is heeft meer mogelijkheden. En als je ND bekrast is koop je een nieuwe. Bij BW is dat allemaal stukken prijziger. Je krijgt bij BW wel ECHT glas. Cokin is een soort plastic dacht ik.

Zpro adapter is 65euro, 77mm ring 30. ND 2x,4X of 8x is 35euro per stuk. Een gradient 54euro.
                Het voordeel is als je ooit een 72mm of 82mm lens koopt dat je gewoon een RING moet bijkopen.

Comment

Nee hij had een 102 liggen voor 39euro dacht ik.
                  Heb niet meer verder gevraagd.

Cokin Zpro of draaifilters. Bijna dezelfde prijs maar Zpro is heeft meer mogelijkheden. En als je ND bekrast is koop je een nieuwe. Bij BW is dat allemaal stukken prijziger. Je krijgt bij BW wel ECHT glas. Cokin is een soort plastic dacht ik.

Zpro adapter is 65euro, 77mm ring 30. ND 2x,4X of 8x is 35euro per stuk. Een gradient 54euro.
                  Het voordeel is als je ooit een 72mm of 82mm lens koopt dat je gewoon een RING moet bijkopen.
                  cokin ND is niet neutraal maar grijs. Koop in godsnaam voor dezelfde prijs Hitech ND filters. Is hier al 100x gezegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                    cokin ND is niet neutraal maar grijs. Koop in godsnaam voor dezelfde prijs Hitech ND filters. Is hier al 100x gezegd
                    Wie zegt dat ze in het Zpro systeem passen? Ik zie alleen maar info over hitech en P systeem.

Uiteindelijk kom je duurder uit dan de BW 106. Die 6 stops is.
                    Een Z-adapter is 65euro en een ring nog eens 35euro.

Een grijsverloop zal ik maar achterwege laten, vermits bracketing meestal mooier is

thnx for the info

Comment

gaat er iemand zo'n ND 106 of zo kopen van b&w of andere..?? (ND filters - x-stops) en ev. waar tegen goede prijs.
                      -=- Light is the key...

Comment

gaat er iemand zo'n ND 106 of zo kopen van b&w of andere..?? (ND filters - x-stops) en ev. waar tegen goede prijs.
                        Veel keuze is er niet want iedereen moet hem bestellen.

deze komt om 82euro all in. Bij kamera-express staat hem 93euro maar daar komt nog port bij!

De prijs ligt rond de 100euro en bij mijn lokale fotoboer 130euro

edit: Lesse Sdcard heeft ze niet in het gamma. En bestellen doen ze blijkbaar niet. Te weinig vraag.
                        Dus ik ga het via ebay doen. grtz
                        Last edited by multipasser; 12 april 2006, 13:37.

Comment

Over de prijzen: bij Nelissen (Mechelen) kost een nieuw Prinz UV slimline gecoat 77mm filter nauwelijks 17 €. Ik merk geen enkel kwaliteitsverschil, noch in beeld, noch in uitvoering. En er is een dubbele schroefdraad aanwezig.
                          Fullator
                          Fotostudio Candela Zone
                          website: http://www.chronax.be
                          website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                            Over de prijzen: bij Nelissen (Mechelen) kost een nieuw Prinz UV slimline gecoat 77mm filter nauwelijks 17 €. Ik merk geen enkel kwaliteitsverschil, noch in beeld, noch in uitvoering. En er is een dubbele schroefdraad aanwezig.
                            Ok, dit is een gewone UV filter. 17€ is weinig, maar zoals ze overal zeggen, op goed glas zet je een goede filter. Je ziet niet altijd het kwaliteitsverlies, maar is toch aanwezig. Zoals reflecties, kwaliteit schroefdraad, etc...

Ben benieuwd of ze er ook ND filters hebben...
                            -=- Light is the key...

Comment

Lesse voor wa wilt gij een ND 106 gebruiken?

Ik heb hem nodig om vooral water te fotograferen.
                              Voor alles met lange exposures is hij inzetbaar eigenlijk.

Die singh ray Vari-ND is super maar veeel te duur.

Comment

Working...
                              X