Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over SD kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje over SD kaart

Omdat de standaard 16MB SD-kaart een beetje te weinig is voor mijn 6Mp camera heb ik een Sandisk ultra2 512MB kaartje aangeschaft.
    Het lukt echter niet om dit kaartje met de kaartlezer in mijn pc uit te lezen.
    Ik zie wel de verschillende mappen en bestanden op het kaartje staan maar kan ze niet openen.
    Als ik de kaart in mijn camera laat zitten en via usb op de pc aansluit heb ik geen problemen.
    Ik heb de kaart geformateerd in de camera, maar dit maakt ook nix uit.
    Als ik de standaard 16mb kaart gebruik worden de jpeg bestanden wel door de pc herkend.
    Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik vind het toch wel makkelijk om de foto's via de kaartlezer uit te kunnen lezen.

Re: vraagje over SD kaart

Controleer je kaartlezer eens , kan je die terugvinden in de windowsconfiguratie ?

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Mijn ervaring is dat die kaartlezers niet altijd 100% betrouwbaar zijn.
      Ik heb twee kaartlezers, waarvan de eerste weigert om kaarten te lezen die groter zijn dan 512 MB. De andere heeft dan weer problemen met één van mijn 1GB kaarten, de andere 1GB kaartjes leest hij dan weer wel goed.

Die goedkope kaartlezers durven dus al wel eens wispelturig te zijn. Zoek de oplossing van jouw probleem dus eerst bij de kaartlezer.

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
      Fujifilm X100V

Comment

hallo

Ik heb al een jaar of 4 zo'n kaartlezer en nog nooit problemen mee gehad.
        Mijn opinie is dat Windows verantwoordelijk is voor het probleem, of de correcte drivers zijn niet geïnstaleerd op de pc.
        Welke windows draai je en is SP1 en SP2 geïnstaleerd ?
        Er zijn ook regelmatig updates voor Windows of patches het is ook belangrijk deze te instaleren.
        Waarschijnlijk is de kaartlezer aangesloten op een USB poort en zijn daarvoor wel de goede drivers geïnstaleerd ?
        De pc fabrikanten en de fabrikanten van de moederborden leveren normaal gezien de correcte drivers bij de pc of borden.
        Mijn kaartlezer is van Hama 4j oud en nog nooit problemen gehad en ik gebruik kaartjes van 32Mb, 128, 512 en 1 Gb.

Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Het lijkt er dus op dat het aan de kaartlezer ligt, ik vind het alleen een beetje vreemd dat de 16 mb kaart wel gelezen wordt.
          Ik draai hier windows xp pro met sp2, en het gaat om een medion (aldi)pc met ingebouwde usb kaartlezer.
          Na een crash van mij pc een poosje terug heb ik nooit de juiste drivers meer kunnen vinden maar omdat alles leek te werken (toen nog compact flash) had ik het maar laten zitten.
          Nu blijkt dus dat ik waarschijnlijk toch drivers moet gaan installeren om de 512ultra te kunnen uitlezen.
          Mocht iemand een linkje hebben naar de goede drivers hoor ik dit graag!
          Op de site van medion kon ik ze niet vinden.

Comment

Working...
          X