Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

crumpler tassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• crumpler tassen

Al zoekende (ja ook op het forum ) het merk crumpler tegen gekomen. Nu blijf ik met 2 vraagjes zitten:
    * zijn crumpler tassen waterdicht?
    * zijn er in nederland (liefst midden Nederland) zaken die dit merk verkopen zodat ik kan gaan passen? Er moet straks in elk geval een nikon d50 met 28-200 lens inkunnen. Graag wat extra ruimte zodat ik eventueel nog 2 middelgrote lenzen kwijtkan en een flitser. Welk model zou ik dan het best kunnen nemen? Ik vond zelf deze 3 tassen leuk: stunner, bunny man en long schlong.

Re: crumpler tassen

Crumpler heeft inderdaad zeer fraaie tassen, maar naar mijn mening bieden ze net iets minder bescherming voor je materiaal dan pakweg Lowepro, Tamrac, Billingham, ... Niet dat ik je Crumpler wil afraden hoor, maar het is aangewezen om niet alleen het ontwerp en de look te vergelijken. Misschien heb jij een andere mening dan ik

EDIT: Corné verkoopt ze, maar zal waarschijnlijk niks in stock hebben.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik zie hoeveel padding er in mijn crumpler backpack zit, en hoe goed de boel beschermd is.... Bouwkwaliteit en afwerking is simpelweg perfect!
      - Canon EOS450D, EF-S 18-55, EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM, EF 75-300 f4-5,6 II, 430EX
      - Canon IXUS 860
      Gaat allemaal mee in een Crumpler The Shrinkle (op de groei natuurlijk

Comment

Ik heb inmiddels ontdekt dat er in utrecht een winkel zit dus ik ga ze eerst maar eens in het écht bekijken, kan ik meteen vragen of ze waterdicht zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
          Crumpler heeft inderdaad zeer fraaie tassen, maar naar mijn mening bieden ze net iets minder bescherming voor je materiaal dan pakweg Lowepro, Tamrac, Billingham, ... Niet dat ik je Crumpler wil afraden hoor, maar het is aangewezen om niet alleen het ontwerp en de look te vergelijken. Misschien heb jij een andere mening dan ik

EDIT: Corné verkoopt ze, maar zal waarschijnlijk niks in stock hebben.
          De stof van mijn geekstar is waterdicht en een heel pakje steviger dan die van de lowepro die ik vroeger had (dat was een Elite Pro, topgamma van LowePro). Padding is krek hetzelfde.

De rugzakken hebben een erg interessante anti-diestalbeveiliging : de rits zit onder de schouderriemen, dus niemand die je rits kan opendoen zonder dat je het merkt.
          Niet alle rugzakken hebben een buikriem, dat is iets waar je moet voor opletten want dat is erg belangrijk!

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ik heb ondertussen 3 crumpler tassen bovenop mijn lowepros. 1 ervan gebruik ik dagelijks voor mijn laptop en is niet stuk te krijgen. De anderen zijn voor mijn fotomateriaal. Niet dat ik de lowepro's slecht vind, maar de stof van de crumplers is doorgaans steviger. Bovendien zijn die tassen comfortabeler om langdurig te dragen en lijken ze niet op een fototas. Enig probleem is het vinden van die tassen. In Belgie heb ik geluk gehad met winkels die ermee stopten deze tassen te verdelen, en heb ik de mijnen voor een prikje gekocht.

even een anekdote :
            Tijdje terug heb ik een ganse dag op een open veld in de gietende regen gestaan. Er stond letterlijk een plas water (eq. van 1 liter regen !) op mijn tas waarin mijn canon L-lenzen en camera zaten. Dan was ik toch wel heel blij dat er geen enkel druppel naar binnen gesijpeld is. Na het drogen bleef er geen spoor van die zondvloed achter, geen verkleuring van de stof, ...

Grtn,
            SSC
            Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

Comment

Ik was vandaag bij een kampeerzaak waar ze redelijk wat tassen hadden en daar beweerde de verkoper juist dat de crumplers niet waterdicht waren. Ze hadden er ook de modellen niet die ik wilde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                Ik was vandaag bij een kampeerzaak waar ze redelijk wat tassen hadden en daar beweerde de verkoper juist dat de crumplers niet waterdicht waren. Ze hadden er ook de modellen niet die ik wilde.
                Tja, als de verkoper dat zegt zal het wel waar zijn zeker.

Als je de tas onder water dompelt komt er zeker water in. Ik denk dat alleen de dryzone van LowePro en Pelican Case je dan voldoening gaan geven.

Maar de Crumpler website geeft iig aan dat de stof waterdicht is...

sugar

Comment

Mijn long schlong zou ik nu niet echt waterdicht noemen. Er is namelijk geen ritssluiting met overlap die het bovenste compartiment afschermt. Niet dat het zo snel zal binnenregenen, maar als't echt moet kan er water in. Het onderste gedeelte is wel veel beter afgeschermd. Dus imho niet 100% waterdicht (de stof wel waterdicht, maar er zijn openingen alwaar er eventueel regen in kan komen), maar wel oerdegelijke materialen en afwerking. En vooral : 't ziet er niet uit als een fototas

Comment

Als ik m'n camera onder wil dompelen koop ik wel een duiktas Maar ik wil wel graag een tas waarin het droog blijft mocht ik onverhoopt in een fikse regenbui terecht komen. Ik heb naast crumpler dus de AW (slingshot of trekker) serie van Lowepro op het oog. Bij crumpler vind ik de schoudertassen juist weer leuker

Comment

Zijn er dan echt geen verdelers in België? Lijkt me veel handiger om zo'n rugzak eens vast te houden dan direct online te bestellen.
                      Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                        Zijn er dan echt geen verdelers in België? Lijkt me veel handiger om zo'n rugzak eens vast te houden dan direct online te bestellen.
                        Ik weet niet waar je woont, je mag hier altijd eens een kijkje komen nemen....

sugar

Comment

Working...
                        X