Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelf uw fotos afprinten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelf uw fotos afprinten

    Bestaat er al een printer die de foto beschermd tegen water druppel ofzo
    dit is voor mij niet gekend ......
    nu laat ik mijn foto's maken in een fotowinkel, of is dat nog de beste kwaliteit/prijs verhouding ?
    Als blijkt dat dit euvel verholpen is wil ik wel een goede foto printer aanschaffen.
    en wat is nu voor het moment een degelijke A3 printer ?

  • #2
    Re: zelf uw fotos afprinten

    Na een halfuurtje drogen mag ik mijn afdrukken gemaakt op de Epson R 2400 gewoon in een bad met water kiepen en ze daar een halve dag laten in weken om ze dan af te zemen en te laten drogen zonder dat iemand kan zien dat deze behandeling met de foto is gebeurd. Is dit voor U voldoende watervast ?

    Dan kan ik U de Epson R 2400 zeker aanbevelen, en als extra hij maakt ook zwart-witjes die een vergelijk met een afdruk uit de natte doka aankunnen!
    Print tot A3+ zijnde 33 X 48 cm eventueel randloos indien gewenst.
    Ik gebruik de Ilford Smooth Pearl als papier en met deze combinatie mag je een afdruk a3+ rekenen op 7 Euro papier en ink samen.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: zelf uw fotos afprinten

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Na een halfuurtje drogen mag ik mijn afdrukken gemaakt op de Epson R 2400 gewoon in een bad met water kiepen en ze daar een halve dag laten in weken om ze dan af te zemen en te laten drogen zonder dat iemand kan zien dat deze behandeling met de foto is gebeurd. Is dit voor U voldoende watervast ?
      ja das zeker voldoende
      zijn er nog andere printers die dat kunnen,
      of zijn de photoprinters van tegenwoordig altijd zo ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Dan kan ik U de Epson R 2400 zeker aanbevelen
      Ik gebruik de Ilford Smooth Pearl als papier en met deze combinatie mag je een afdruk a3+ rekenen op 7 Euro papier en ink samen.
      dus de printer mag er nog bij (+-900euro)
      dat maakt redelijk duur naar mijn gedacht
      wel een voordeel dat je gemakkelijker mooie afdrukken hebt zoals jezelf wilde.

      Comment


      • #4
        Re: zelf uw fotos afprinten

        dus de printer mag er nog bij (+-900euro)
        dat maakt redelijk duur naar mijn gedacht
        wel een voordeel dat je gemakkelijker mooie afdrukken hebt zoals jezelf wilde.
        Ja man voor één Euro kan je nooit op de eerste rij zitten hé!

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: zelf uw fotos afprinten

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Ja man voor één Euro kan je nooit op de eerste rij zitten hé!
          ik bedoel niet dat het slecht is hé, verre van ;-)
          maar in mijn geval zal ik voor die paar keer printen misschien toch goedkoper bij
          een fotohandelaar zijn.
          ik reken zo, 900 euro op drie jaar
          inkt en papier per a3 blad = 7 euro
          dus als ik per week 1 A3 formaat print kost me dat 12,7 euro
          maar ik moet dan wel op drie jaar 156 a3's gemaakt hebben, das dan teveel voor mij.

          PS juist 2x 20/30 gaan halen voor 10,80 euro.

          Comment


          • #6
            Re: zelf uw fotos afprinten

            Foto's die uit een Canon-printer komen zou ik niet teveel nat maken, dan zal Epson misschien wel de enige zijn waarbij je de foto achteraf zonder problemen nat mag maken. Maar dan zal je wel het papier van Epson zelf moeten gebruiken, want daar zit ook heel veel verschil in.

            Je kan de foto's ook lamineren als ze echt tegen water moeten kunnen. Dan kunnen ze gewoon bij in de afwas als ze vuil geworden zijn (geen te heet water gebruiken, anders zou de lijm kunnen lossen ).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: zelf uw fotos afprinten

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Foto's die uit een Canon-printer komen zou ik niet teveel nat maken, dan zal Epson misschien wel de enige zijn waarbij je de foto achteraf zonder problemen nat mag maken. Maar dan zal je wel het papier van Epson zelf moeten gebruiken, want daar zit ook heel veel verschil in.

              Je kan de foto's ook lamineren als ze echt tegen water moeten kunnen. Dan kunnen ze gewoon bij in de afwas als ze vuil geworden zijn (geen te heet water gebruiken, anders zou de lijm kunnen lossen ).

              Het zou toch niet de eerste keer zijn dat ik canonprints onder de kraan hou en vingerafdrukken verwijder nadat de foto's rondgegeven werden. Dat kan dus best nat in plaats van droog gebeuren. En daar is totaal niets mis mee, zelfs herhaalde keren niet, geen enkel probleem. En dat is dan canonpapier. Ik vraag me af waar je je informatie haalde ?

              Comment

              Working...
              X