Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma flitser voor KM 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma flitser voor KM 5D

    Hey gaste !

    Heb afgelopen weekend de Sigma EF-500 DG Super aangekocht voor gebruik met m'n KM 5D...
    Nu pas den tijd gevonden om ne keer te testen, en blijkt dat alle opnamen overbelicht zijn.
    Mijn lenzen zijn geen D-objectieven (AF 35-80 1:4-5.6 / AF 70-210 1:4 /
    AF 100-300 1:4.5-5.6 ), maar de vorige serie van mijn Dynax 7000i.
    Nu moet ik, naar ik mij heb laten wijsmaken, op mijn flits afwijken van de
    IDTTL stand... Maar hoe doe ik dat in godsnaam, want met de handleiding kom ik niks verder...
    Of zijn er onder jullie snuggeren die een andere gouden tip hebben om die flits op een aanvaardbare manier z'n werk te laten doen...?
    Thx voor de reaktie....


    Prinske.

  • #2
    Re: sigma flitser voor KM 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door Prinske
    Hey gaste !

    Heb afgelopen weekend de Sigma EF-500 DG Super aangekocht voor gebruik met m'n KM 5D...
    Nu pas den tijd gevonden om ne keer te testen, en blijkt dat alle opnamen overbelicht zijn.
    Mijn lenzen zijn geen D-objectieven (AF 35-80 1:4-5.6 / AF 70-210 1:4 /
    AF 100-300 1:4.5-5.6 ), maar de vorige serie van mijn Dynax 7000i.
    Nu moet ik, naar ik mij heb laten wijsmaken, op mijn flits afwijken van de
    IDTTL stand... Maar hoe doe ik dat in godsnaam, want met de handleiding kom ik niks verder...
    Of zijn er onder jullie snuggeren die een andere gouden tip hebben om die flits op een aanvaardbare manier z'n werk te laten doen...?
    Thx voor de reaktie....


    Prinske.
    Hebt U de camera flitsregeling menu ook ingesteld,stel die eens in op Pre-Flash TTL, zie uw handleiding blz 79, en probeer ook eens invulflits in te stellen (blz.75)
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

    Comment


    • #3
      Re: sigma flitser voor KM 5D

      @Swa : Deze instellingen inderdaad reeds geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde

      Andere suggesties...?

      Prinske.

      Comment


      • #4
        Re: sigma flitser voor KM 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Prinske
        @Swa : Deze instellingen inderdaad reeds geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde

        Andere suggesties...?

        Prinske.
        Flitscorrectie, blz 56 en 6 van de minolta hanleiding.
        Ik heb helemaal geen probleem met de flitser,maar heb niet de sigma,ik heb de minolta 3600 HS- D, ik fotografeer op diafragmavoorkeur en de rest past zich automatisch aan.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

        Comment


        • #5
          Re: sigma flitser voor KM 5D

          @Deswa : thx voor de moeite...
          Na verder onderzoek op dit geweldige forum, ben ik via via terechtgekomen bij het feit om te flitsen op de 'wireless'-stand van m'n 5D...
          Begrijpe wie begrijpe kan, maar wireless, en toch alleen m'n Sigma op de 5D gebruiken levert inderdaad betere resultaten op...
          En dan inderdaad zoals u suggereerde wat spelen met de flitscompensatie...

          Thx, Prinske.

          Comment

          Working...
          X