Mijn vader heeft ook een drieweg kop, maar ik kan er niet mee overweg
Nlijf de verkeerde handels vastpakken.
Die van novoflex is erg prjzig zag ik wel. Ik ga maar eens langs bij een fotohandel deze week met camera om wat te testen.
Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro
Ben vanochtend even naar Kamera-Express geweest Zij hadden de manfrooto 055 met driewegkop 141 in de aanbieding voor € 135. Heb me die aangeschaft.
Even oefen met die kop, maar het geheel voelt echt superstabiel.
Zit ook een haakje aan om iets zwaars aan te hangen als tegengewicht.
Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro
Heb een Manfrotto 190PROb met een klein balhoofd. Als je geen extreem grote lenzen hebt is het een licht en snel instelbaar balhoofd en het statief kan je zeer laag instellen, is redelijk licht (lichter dan de 055 serie) en het bevalt mij echt super!
Goed, misschien niet allemaal maar de meeste toch, in geval van 500 of 600mm lenzen wel veelal met een Wimberley of Sidekick erbij.
Merken zoals Arca-Swiss, RRS, Kirk & Burzynski maken trouwens niet eens driewegskoppen.
En deze dan Ik zou wel niet weten waarom het dient en waarom het zo duur is, maar hij kan toch een drie tal kanten uit kantelen.
Ja, dat stuk int midden was mij te lang, statief ging niet echt laag, dus ik heb er een goeie 15cm afgezaagd, wel heel naukerig, dat het niet zichtbaar is
Comment