Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor eos 350d + sigma 150 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief voor eos 350d + sigma 150 macro

heb al serieus aant zoeken geweest hier opt forum maar ben er toch nog niet uit want vind weinig info over de stabiliteit van de statieven....

dus:
    1. ik zoek een degelijk (manfrotto) statief dat stabiel is en zowel laag als hoog kan gaan..

2. een driewegskop is goed voor mij ( tenzij jullie mij kunnen overtuigen van een kogelkop maar lijkt mijn inziens nogal onstabiel)
    3. mag ook niet teveel wegen(< 3 kg liefst)
    4. moet niet superprofessioneel zijn (dus niet te duur) maar wel degelijk om in de natuur mooie macro opnames te kunnen maken van insecten enzo..

alle raad en links zijn welkom!
    zou ook handig zijn moest iemand eens + en - punten van de verschillende soorten statieven/koppen op een rijtje kan zetten.....
    Last edited by primus; 1 maart 2006, 07:23.
    [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Re: statief voor eos 350d + sigma 150 macro

Oorspronkelijk geplaatst door primus
    2. een driewegskop is goed voor mij ( tenzij jullie mij kunnen overtuigen van een kogelkop maar lijkt mijn inziens nogal onstabiel)
    Macro met een driewegskop? Zal niet vlot gaan vrees ik. Een goed balhoofd is wat je nodig hebt, zoals een RRS of een Novoflex Magicball. Voor statieven zweer ik bij Gitzo, liefst zonder middenzuil.

Comment

waarschijnlijk stomme vraag maar waarom balkop voor macros??

heb nu een zeer oud statief met driewegskop (weegt bjgevolg enorm veel, vandaar de aankoop van een nieuw) en dat gaat toch goed vind ik.....

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

waarschijnlijk stomme vraag maar waarom balkop voor macros??

heb nu een zeer oud statief met driewegskop (weegt bjgevolg enorm veel, vandaar de aankoop van een nieuw) en dat gaat toch goed vind ik.....

Snelheid & flexibiliteit, de reden dat alle natuurfotografen met een balhoofd werken.

Comment

maar is stabiliteit niet zeker zo belangrijk bij macros en is een driewegskop niet stabieler (tenzij je zeer goede = dure balkop neemt)??

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Snelheid & flexibiliteit, de reden dat alle natuurfotografen met een balhoofd werken.
            ... of (bij voorkeur) uit de losse hand (event. gesteund op grond, zandzakje, rots, tak, boomstronk,...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              Een goede driewegskop met snelle regeling zoals een Manfrotto 405 is anders héél praktisch en snel.
              Goedkoop is een ander punt ...

En natuurfotografie is niet altijd gelijk aan macrofotografie hé ...

En denk je echt dat ze allemaal een balhoofd gebruiken?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

maar is stabiliteit niet zeker zo belangrijk bij macros en is een driewegskop niet stabieler (tenzij je zeer goede = dure balkop neemt)??
                Tuurlijk ... (maar ook een driewegskop moet deftig zijn).
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                  En denk je echt dat ze allemaal een balhoofd gebruiken?
                  Goed, misschien niet allemaal maar de meeste toch, in geval van 500 of 600mm lenzen wel veelal met een Wimberley of Sidekick erbij.
                  Merken zoals Arca-Swiss, RRS, Kirk & Burzynski maken trouwens niet eens driewegskoppen.
                  Last edited by hvr_oosterzele; 2 maart 2006, 19:04.

Comment

Ik doe zelf aardig wat met de canon 10D en tamron macro 180mm. Op dit moment gebruik ik (nog) de velbon sherpa 750n. Die heeft een middenzuil die je uit kan draaien omhoog. Maard an is hij erg instabiel.
                    Verder vind ik het nogal vervelend als ik een mooi standpunt heb gevonden en ik
                    de kop (is panhead) vast zet, dat de camera iets naar voren zakt. Daardoor zit je er soms constant naast. Nu is het natuurlijk milimeter werk, maar het is echt wel irritant.
                    Is dit met een balhoofd over? En hoe zijn de manfrotto balhoofden? En volgens mij zit er geen quickrelease op die van novoflex, of wel?
                    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Altijd interessant is een statief met balhoofd waarvan je de kolom kan omkeren zodat je camera onder je statief komt te hangen.
                      fotosite

Comment

Dat vind ik moeilijk werken, zo op zijn kop.
                        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje
                          En volgens mij zit er geen quickrelease op die van novoflex, of wel?
                          Toch wel, Novoflex heeft de Q=mount welke een Arca-Swiss compatibele QR is.

Comment

Dus moet je dat weer kopen van Arca-swiss?

Comment

Ik heb zo'n geared head Manfrotto 405 en dat beweegt geen mm na het instellen (behalve als ge uw tripod omver loopt natuurlijk).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X