Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dslr mee op (rond)reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dslr mee op (rond)reis

Deze zomer maak ik een rondreis in amerika, uiteraard met vliegtuig naar daar, en daar dan met een bus van de ene plaats naar de andere.
    Ik wil mijn 20D meenemen met 2 lenzen (10-22 en 24-105) een een CP filterke.

Maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik dat juist ga doen.
    het moet natuurlijk mee in de handbagage, maar daarin moeten ook nog enkele zaken komen.
    Heb een lowepro rugzak, en zou naast camera en lenzen daar ook nog heel wat andere dingen kunnen insteken van handbagage, maar zie het niet echt zitten om daar de hele tijd dan met die rugzak rond te lopen voor slecht cam + extra lens.

heb ook al gedacht om de camera gewoon rond de nek te hangen, en de andere lens in een heuptasje te steken ( heb er een en dat gaat daar in) maar moet ik camera dan gewoon zo in een rugzak steken smaen met de rest van de handbagage? ...

daarom dat ik hier eens wil horen of er mensen zijn met ervaring met zo een reis. hoe zouden jullie de camera meenemen en ter plaatse dragen?

ik bezoek zowel steden als NP's (las vegas, san francisco, LA, yosemite, grand canyon, zion NP, ...)
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Re: dslr mee op (rond)reis

Misschien zo'n ultracompact creditcard-groot cameraatje kopen ????

Mijn raadgeving zou gaan naar 1 grote rugzak waar je alles in kunt stoppen ipv 2-3 tassen... Indien iemand het op je materiaal zou gemunt hebben, zou hij je makkellijk in de war kunnen brengen en je één van die 3 tassen weggrabben zonder dat je het onmiddellijk zou merken...Eén tas kan je makkellijk in het oog houden. Let wel dat de zak niet TE groot wordt, anders kan die niet mee als handbagage. Best even informeren bij de vliegtuigmaatschappijen of er beperkingen zijn op grootte.

Goeie reis !
    Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

en ter plaatse die grote rugzak overal meedragen?
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Voor dit soort doeleinden heb ik tassen van Billingham, waar er altijd wel eentje bij is waar je behalve je fotospullen ook je andere handbagage in kwijt kunt.
        Het materiaal is degelijk en waterproof. ik heb zelfs weleens een waterfles in het voorvak niet goed dichtgedraaid waardoor het vele voorvak vol water stond, maar de rest van de tas was kurkdroog.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
          Deze zomer maak ik een rondreis in amerika, uiteraard met vliegtuig naar daar, en daar dan met een bus van de ene plaats naar de andere.
          Ik wil mijn 20D meenemen met 2 lenzen (10-22 en 24-105) een een CP filterke.

Maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik dat juist ga doen.
          het moet natuurlijk mee in de handbagage, maar daarin moeten ook nog enkele zaken komen.
          Heb een lowepro rugzak, en zou naast camera en lenzen daar ook nog heel wat andere dingen kunnen insteken van handbagage, maar zie het niet echt zitten om daar de hele tijd dan met die rugzak rond te lopen voor slecht cam + extra lens.

heb ook al gedacht om de camera gewoon rond de nek te hangen, en de andere lens in een heuptasje te steken ( heb er een en dat gaat daar in) maar moet ik camera dan gewoon zo in een rugzak steken smaen met de rest van de handbagage? ...

daarom dat ik hier eens wil horen of er mensen zijn met ervaring met zo een reis. hoe zouden jullie de camera meenemen en ter plaatse dragen?

ik bezoek zowel steden als NP's (las vegas, san francisco, LA, yosemite, grand canyon, zion NP, ...)
          1) Een camera rond de nek dragen vraagt m.i. om problemen
          2) Een rugzak is uiteindelijk het beste wat je kan wensen op een dergelijke reis; ik reis al 20 jaar in alle continenten met ofwel een Lowe Pro Mini Trekker ofwel een Lowe Pro Phototrekker rond. De Mini Trekker is ruim genoeg voor de camera en de 2 kleine lenzen die je zal meenemen. Er is dan plaats genoeg over om verschillende kleine toebehoren mee te nemen.
          3) Als je werkelijk vindt dat die rugzak teveel moeite is, dan zou ik geen camera en lenzen meenemen en mij beperken tot een compactje. Maar ik vermoed dat je met een huurwagen gaat rondrijden dus zie ik werkelijk geen probleem om een rugzak mee te nemen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Wel ik ben in 2004 op dezelfde plaatsen geweest en ik had 3 lenzen mee maar uiteindelijk is dat niet zoveel meer. Bij mij stak alles in een rugzak de Tamrac velocity 9. Er kan meer in die rugzak dan enkel dat camera materiaal maar dat was uiteindelijk ook wel de bedoeling. Als ik op een wandeling vertrek in zo een NP dan heb ik toch altijd graag wat water ev. wat eten en zo mee. En in de steden is het ook wel eens handig dat je iets dat je koopt erin kan wegsteken(alhoewel zo een tamrac daar nu niet erg goed voor is).

Maar anderzijds loop je dus wel de hele tijd met een rugzak die als je in zo een park met de zon op je hoofd terug naar boven moet klimmen toch steeds vervelend, warm en te zwaar is. Maar je camera de hele tijd rond je nek is op zo een moment ook niet aangenaam en misschien zelfs nog vervelender.

Nu waren er momenten dat ik mijn rugzak niet meenam en dan moest ik het doen met mijn camera rond mijn nek of in de hand. Het kan eventueel ook handig zijn daarvoor een kleiner zakje mee te nemen waar je camera met lens kan insteken en aan je riem hangen of zo. In jaszak steken enz dat gaat vaak niet lukken want daarvoor was het op onze reis buiten yosemite overal te warm.

Denk ev ook aan toch een extra kleine camera om mee te nemen want mijn DSLR heeft het daar begeven en gelukkig was ik even later in Las Vegas waar ik mij zo een kleine heb kunnen kopen als vervanging want anders ga je nog meer balen.

En als je in de buurt van Lake Powell komt vergeet dan zeker niet naar Antelope Canyon te gaan want dat is prachtig. Maar doe het wel rond 12u anders heb je die lichtbundels niet.

Comment

Als je echt plezier wilt beleven aan je prachtige reis , koop dan een compact zoals de Canon PowerShot S2 IS, meer heb je niet nodig. Daarmee kun je evengoed prachtige reisfoto's maken, en je hoeft je geen zorgen te maken over je dure camera en lenzen.

Comment

neenee, ik heb niet al dat mooie materiaal om dan een compactje te nemen
                Ik heb wel nog een S1 IS liggen die ook meegaat, als backup, je weet maar nooit he

mss toch maar even kijken of ik idd de rest van mijn handbagage niet in de lowepro krijg, daar haal ik alles dan uit behalve de cam en de 2 lenzen.
                terplaatse haal ik die extra dingen er dan uit en heb ik plaats voor wat drinken enzo.

Het is een groepsreis, en rijden met een bus van hotel naar hotel.
                En ik ben idd een dag in de buurt van lake powell

Comment

Voor mijn Mexico-rondreizen neem ik gewoon mijn CP5400 mee
                  Je mist natuurlijk wel de mogelijkheden van je DSLR, maar het is zoveel praktischer (en ik heb ook niet graag dat de security in mijn fotomateriaal zit te rommelen - soms erg vervelend op het Amerikaanse continent tegenwoordig)
                  Voor reizen elders gaat de DSLR wél mee
                  Last edited by mexicano; 7 februari 2006, 08:54.
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik begrijp perfect dat jullie je prosumer of compact meenemen op reis want er zijn altijd momenten waar je echt niet met veel of zwaar materiaal wenst rond te lopen.

Maar. Ik kan maar 1 ding zeggen uiteindelijk voldoet dit niet. Ik heb meerdere reizen met foto's van voor ik een DSLR had en van bovengenoemde USA trip die dus gemaakt zijn met zo een prosumer/compact. Wel dat is balen. Elke keer als ik de foto's zie betreur ik het mij toch dat ik toen geen DSLR had om mee te werken. Op heel wat foto's maakt het niet zoveel uit op anderen is het een serieus verschil.

Neem nu de foto die ik hierboven gezet heb. Met mijn DSLR was deze stukken beter geweest, ja zelfs op dit kleine formaat. En uiteindelijk is dat dus toch balen. De herinnering is perfect maar de teleurstelling is toch ook elke keer aanwezig dat ik er niet alles heb uit kunnen halen wat binnen mijn mogelijkheden ligt. En hoe vaak sta je op die prachtlocaties.... Niet genoeg vind ik.

Uiteindelijk moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken waar je grens ligt want alhoewel mijn primes beter zijn neem ik ze niet mee op reis want te onpraktisch. Ik doe dus ook toegevingen maar de stap naar prosumers/compact is voor mij te groot om echt tevreden te zijn.

Comment

Gedurende mijn wereldreizen sleur ik al jaren ongeveer 5 kg aan allerhande fotogerief mee in een Lowe Pro trekker serie (2 SLR's, 4-tal lenzen+zonnekap). Met de tas en accessoires erbij komt dat op zo'n 8 à 9 kg. Tijdens de trip vervloek ik het ganse zootje meermaals, maar eenmaal thuis ben ik maar al te blij dat ik al die moeite heb getroost. Mijn motto is als volgt: fotogerief kost vele centen, maar dient tenslotte om te gebruiken. In de kast verzamelt het enkel en alleen stof, en stof kan je moeilijk in een kader aan de muur hangen. Uit gemakzucht een compactje meenemen: nooit van mijn leven. Ik heb totdusver 47 landen bereisd en mijn SLR ging overal mee...

Comment

kijk hier eens http://www.karlgrobl.com/EquipmentRe...CameraBags.htm je hebt natuurlijk niet hetzelfde nodig maar het idee is ni slecht , bv de toploader 65 aan zo'n riem met nog een extra zakje
                        Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                        http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Dan heb ik nog een kleine vraag... Hoe neem je een Manfrotto mee? Niet als handbagage neem ik aan. Gewoon hopen dat 'ie op het andere vliegveld voor je klaarligt?
                          Zenfolio

Comment

als ik zo iets zou kopen (na eerst zeker te zijn dat de cam en lenzen er in passen natuurlijk) en ik draag dat op het vliegveld gewoon aan mijn schouder, telt dat dan ook als handbagage, of mag ik dan gewoon een andere grote rugzak meenemen als handbagage en telt dat cameratasje niet mee (ivm gewicht enzo)

Last edited by seppuku; 8 februari 2006, 13:21. Reden: geen eigen foto => linkje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
                              als ik zo iets zou kopen (na eerst zeker te zijn dat de cam en lenzen er in passen natuurlijk) en ik draag dat op het vliegveld gewoon aan mijn schouder, telt dat dan ook als handbagage, of mag ik dan gewoon een andere grote rugzak meenemen als handbagage en telt dat cameratasje niet mee (ivm gewicht enzo)

http://www.lowepro.com/images/produc...left_equip.jpg
                              Twijfelachtig; het hangt van de luchtvaartmaatschappij af.
                              Last edited by seppuku; 8 februari 2006, 13:21.

Comment

Working...
                              X