Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dslr mee op (rond)reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dslr mee op (rond)reis

Op doorgaande reizen, gewoon uw fototas er nooit en nergens probs mee gehad.

Ter plaatse steek enkel de te verwachten lenzen enzo.. in uw heuptas, ga daar niet rond zeulen met al uw gear, Véél te Héét daar!!

Idd Antilope canyon is de moeite, en dat zal je geweten hebben, je bent daar niet alleen en de indianen buiten dit schaamteloos uit(lees persen-bezoekers-uit).

-Ga daar niet in uw eentje naar toe(te voet) levens-gevaarlijk.!!

TIP(s), neem de ondergrondse canyon, hier komt véél minder volk(RUSTIG fotograferen) tegen die echt met bussen aldaar worden gedropt en je mag(ondergronse canyon) er zo lang blijven als je wil(tussen de openingsuren wel te verstaan!), bovengronds is dit slechts 1,5h(word in het oog gehouden) wat voor een fotograaf echt te kort is.

Ga er niet naar toe met een groep(excursie), ga alleen zeker als fotograaf(taxi, huurwagen), als je een grote kerncentrale ziet dan ben er aan de ondergrondse canyon, de ingang is daar direct aan de P, de bovengrondse is aan de overkant van de weg, je ziet zo de P en het ticketoffice, je moet nog wel een 4 tal KM in volle-dolle-vaart in een 4x4 tocht maken in de stofferige bedding maken(opgelet voor uw gear)!.

-De voornaamste reden waarom het "NU daar kalmer" benedengronds is, omdat er enkele jaren geleden PLOTS een regenbui ontstaan was in de omliggende bergen, de ondergrondse is canyon is direct volgelopen, 11 bezoekers heeft men nooit teruggevonden... Dus zeker het weerbericht op voorhand ff controleren, want er gewoon uirkruipen in echt onmagelijk!

-Een collega BD'r is daar verleden jaar ook geweest en is daar letterlijk!! oog in oog gekomen met een ratelslang die er de koelte(lekker ja!) kwam opzoeken

-Klopt dat je er als fotograaf rond het middaguur daar moet zijn.

!!! En... vergeet uw 3 poot daar niet, zonder dat kan je echt niet fotograferen!!!

O ja, vergeet niet voldoende geheugen mee te nemen, toen wij terug waren van onze reis hadden we 58GIG beeldmateriaal bij... je blijft daar-overal maar trekken.

Hier een voorsmaakje & kleurecht;

Comment

Ga er niet naar toe met een groep(excursie),
      -De voornaamste reden waarom het "NU daar kalmer" benedengronds is, omdat er enkele jaren geleden PLOTS een regenbui ontstaan was in de omliggende bergen, de ondergrondse is canyon is direct volgelopen, 11 bezoekers heeft men nooit teruggevonden... Dus zeker het weerbericht op voorhand ff controleren, want er gewoon uirkruipen in echt onmagelijk!

-Een collega BD'r is daar verleden jaar ook geweest en is daar letterlijk!! oog in oog gekomen met een ratelslang die er de koelte(lekker ja!) kwam opzoeken

-Klopt dat je er als fotograaf rond het middaguur daar moet zijn.

!!! En... vergeet uw 3 poot daar niet, zonder dat kan je echt niet fotograferen!!!

O ja, vergeet niet voldoende geheugen mee te nemen, toen wij terug waren van onze reis hadden we 58GIG beeldmateriaal bij... je blijft daar-overal maar trekken.

Leuk om me aan die slang te herinneren T-B, hij/zij was even erg geschrokken als ikzelf

Gelukkig was onze Navajo gids niet ver uit de buurt en is direkt zijn gerief gaan halen om hem te vangen.
      Moraal van het verhaal: doe niet zoals ik en blijf ACHTER de gids.
      Lower antelope mag je van 's morgens bezoeken, belichting is altijd goed want bovenaan is het open in tegenstelling met de upper canyon.
      Sinds dat dodelijk ongeval in 1999 mag je niet meer zonder gids in de lower canyon. Bij regenachtig weer is er geen bezoek toegelaten.

Maar ik denk niet dat onze O.P. Antelope zal kunnen bezoeken aangezien hij een groepsreis doet. Ik heb dat bij mijn eerste USA reis ook gedaan, probleem is dat de bus stopt waar de gids wil (lees: waar hij een dollar kan bijverdienen als hij met bezoekers komt).
      Hij zal dus, spijtig, enkel de toeristische plaatsen zien. Nog een nadeel is dat hij in de zomer gaat = massatoerisme en zeer heet.

Zeker niet de polarisatiefilters vergeten ! En een grote verpakking zonnecrème.

JP

Comment

Aangezien reizen en daar fotos trekken mijn passies zijn en het ene niet zonder het andere kan neem ik altijd mijn DSLR + alle lenzen (slechts 4 stuks) mee in mijn LoweproAW schoudertas . Het is krap maar het lukt. Op reis wijkt die tas dan ook geen seconde van mijn zijde , maar dat ervaar ik eigenlijk niet als ongemak.
        Laatst was ik op doorreis in Miami. Ik denk dat je er goed aan doet AL je materiaal in 1 tas te hebben want die Amerikanen 'freaken' echt op alles wat loshangt en scannen echt alles , ik moest schoenen , trui , gordel uitdoen , dus ik vrees als je daar dan nog met een DSLR rond je nek staat ...

Naar het schijnt stellen ze bij 'customs' ook ALTIJD vervelende vragen waar die apparatuur vandaan komt enzoverder dus hoe minder je er mee te koop loopt hoe beter

Comment

Laatst was ik op doorreis in Miami. Ik denk dat je er goed aan doet AL je materiaal in 1 tas te hebben want die Amerikanen 'freaken' echt op alles wat loshangt en scannen echt alles , ik moest schoenen , trui , gordel uitdoen , dus ik vrees als je daar dan nog met een DSLR rond je nek staat ...
          Da's nu net wat ik bedoel ; in Mexico (de laatste 3 keer vanuit Cancun althans, 1 maal met overstap in Miami) is het ietsjes minder erg, maar Miami spant werkelijk de kroon (bij mijn vrouw een kwartier lang naar een speldeke gezocht in hare schminkbak)
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
            Da's nu net wat ik bedoel ; in Mexico (de laatste 3 keer vanuit Cancun althans, 1 maal met overstap in Miami) is het ietsjes minder erg, maar Miami spant werkelijk de kroon (bij mijn vrouw een kwartier lang naar een speldeke gezocht in hare schminkbak)
            Miami is inderdaad behoorlijk erg, maar Chicago is m.i. nog slechter. Bovendien is Chicago een verouderde luchthaven in tegenstelling tot Miami.
            Prijzen van eten en drinken in de luchthaven zijn astronomisch. Eind 2004 betaalde ik 6$ voor een plastieken bekertje bier.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Naar het schijnt stellen ze bij 'customs' ook ALTIJD vervelende vragen waar die apparatuur vandaan komt enzoverder dus hoe minder je er mee te koop loopt hoe beter[/QUOTE]

Vorig jaar hebben ze in Salt Lake City mijn ganse fototas uitgeladen omdat ze iets verdacht vonden op het scherm. Ik heb wel moeten aandringen om er bij te zijn.
              Uiteindelijk vonden ze in een zijvak mijn vroegere (vergeten) beschermzak voor filmen uit mijn analoog tijdperk. (daar zit lood in naar het schijnt)

Overigens hebben ze me nog nooit naar de herkomst van mijn gerief gevraagd, al heb ik altijd een kopie van de fakturen bij. Ook handig bij je terugkeer in Zaventem, als de douanier een slechte dag heeft ;-(

PS. Zorg dat je het adres van je eerste hotel bij de hand hebt, dat vragen ze iedere keer.

Comment

den toch da ik voor zo een schoudertasje ga kiezen, desnoods steek ik die eerst in de rugzak van de handbagage, moet toch niet groot zijn, cam met lens + extra lens

weet iemand mss een winkel waar ze veel keuze hebben? (woon in de buurt van gent, maar wil er wel beetje voor rijden)
                1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

nog maar gezwegen van dat groene document dat je dient in te vullen waarin ze vragen of je deel hebt genomen aan een terroristische actie , of je in een zothuis hebt gezeten en nog zo'n paar gillers en waar je dan op einde van het document dient te ondertekenen dat je afziet van JOUW recht op protest indien zij beslissen om eender welke reden dat jij het land niet binnenmag. Beslis je dan toch nog naar de US te gaan dan mag je rekenen op nemen van vingerafdrukken , foto , en een overhoring omtrent je vorige reizen (wij waren toevallig 2X in China , 2X in Rusland ,1X in Cuba , tja een Amerikaan zou voor minder flippen he) , en nog een reeks vragen zoals bevoorbeeld wat je huidige job is , of je die leuk vind , of je Amerika misschien niet zo leuk vind , of je die
                  andere landen misschien leuker vond en nog zo een paar grappen.

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano

Comment

Working...
                  X