Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

epson p-4000 photoviewer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: epson p-4000 photoviewer

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    Het alternatief heet PD70X - weliswaar geen scherm, maar wel razendsnel, stukken goedkoper en werkt op AA-batterijen. 50 GB op 1 lading batterijen schijnt geen probleem te zijn. Verkrijgbaar in 40, 60 en 80 GB. 1 Gb zou slechts 1'30 in beslag nemen.
    Tja, ik ZIE toch liever mijn fotos staan. Anders voel ik mij een beetje onzeker. En op 7 minuten kan IK zelfs mijn 2de kaart niet volschieten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Tja, ik ZIE toch liever mijn fotos staan. Anders voel ik mij een beetje onzeker. En op 7 minuten kan IK zelfs mijn 2de kaart niet volschieten .
      Hmmm ...
      3/sec ... +- 4MB/stuk ... komt op 12 MB/sec ... ja 1GB is nog redelijk snel vol dan
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik ben het volledig met u eens Hans .
        Ik had vroeger de pdx70 maar was nooit gerust of alles feiloos overstond .
        Met de p2000 slaap ik op 2 oren .

er is trouwens een nog nieuwere firmware

Groetjes Rudi

Comment

P4000 is besteld

En ja ... ik wil ook kunnen zien of een en ander goed overgezet is ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Je koopt uiteindelijk toch zo geen ding om met maar 1 kaartje te werken. Dat is toch niet handig. Ik heb die dingen ook nodig voor langere trips maar als het kan doe ik alles zonder. Als je ziet wat een kaartje kost in de totaliteit van je apparatuur ga je het voor die peulschil toch niet laten zeker.

En mijn volgende van die drives is zeker zo een epson er is geen andere op zijn niveau voor het moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
              P4000 is besteld

Toevallig een goed adres gevonden waar de P4000
              voor een goede prijs word aangeboden en waar het ook
              op voorraad is.

gr -Jackx-

Comment

Is er veel tijd tussen de foto's bij het bekijken van een RAW foto van een 20D?
                Kan je vlotjes de foto's bekijken?
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
                  Is er veel tijd tussen de foto's bij het bekijken van een RAW foto van een 20D?
                  Kan je vlotjes de foto's bekijken?
                  Dit gaat redelijk goed vooruit eigelijk hetzelfde als met jpg.

Het enige nadeel aan de raw´s is dat je niet kunt inzoomen en met de jpg´s wel.
                  Nu ik heb de nieuwste firmaware die ik gisteren vond er nog niet opgezet , gebrek aan tijd , mischien kan het met die firmware wel .

Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                    P4000 is besteld

Verstandige beslissing, weet je het kost je wat en is niet de snelste maar de zekerheid en het perfect kunnnen bekijken van de fotos op een uitmuntend scherm doet je snel de aankoopsom vergeten
                    proficiat en veel plezier ermee.

Comment

Hallo allemaal,

Ook mijn Suer Digibin is aan vervanging toe. Het lezen van de draadjes op dit forum heeft me al behoorlijk op weg gebracht naar de EPSON. Enorm bedankt voor jullie hulp! Ik begrijp dat de P-2000 en de P-4000 niet veel van elkaar verschillen, behalve de capaciteit van de harde schijven. Op de Epson site lees ik niet dat de P-2000 RAW bestanden kan lezen. Op dit forum lees ik dat het wel kan (door firmware updates).

De Super Digibin was één van de eerste harde schijven. Het apparaat werkt nog steeds erg goed, al zijn de batterijen al jaren niet meer wat ze waren. Dit betekent dat ik het alleen nog kan gebruiken als 'ie stroom krijgt vanuit het net. Hoe is jullie ervaring met de EPSON P-2000/4000?

Ik ben nog erg benieuwd naar de onderstaande quotes

Grootste nadeel : je kan de fotos in de albums niet sorteren naar smaak.
                      Grootste voordeel : z'n ongelofelijk goed display
                      Zou het sorteren nog mogelijk gemaakt worden middels nieuwe firmware? En hoe zijn de foto's standaard gesorteerd? (Op datum is waarschijnlijk hetzelfde als bestandsnaam door het volgnummer van de foto)

Oorspronkelijk geplaatst door Jackx
                      Toevallig een goed adres gevonden waar de P4000
                      voor een goede prijs word aangeboden en waar het ook
                      op voorraad is.
                      @Jacks: Ik ben heel benieuwd waar je je koop gedaan hebt!

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                      Het enige nadeel aan de raw´s is dat je niet kunt inzoomen en met de jpg´s wel.
                      Nu ik heb de nieuwste firmaware die ik gisteren vond er nog niet opgezet , gebrek aan tijd , mischien kan het met die firmware wel.
                      @ Tubbs: En? Kan het inzoomen op RAW foto's met de nieuwe firmware?
                      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                      http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don_Rietbroek
                        Zou het sorteren nog mogelijk gemaakt worden middels nieuwe firmware? En hoe zijn de foto's standaard gesorteerd? (Op datum is waarschijnlijk hetzelfde als bestandsnaam door het volgnummer van de foto)
                        Ik gebruik mijn P-2000 ook als een draagbare versie van mijn website (om te tonen aan mensen die geen internet hebben vb). Feitelijk een soort portfolio. Dan valt het tegen dat je de fotos niet kan sorteren zoals je wilt.

Comment

11 seconden om een pagina thumbnails te laden, klopt dit?
                          Dit zou voor mij reden zijn om het niet te kopen ...

Gr,

FS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrozenSpeed

Gr,

FS
                            De allereerste keer dat je thumbnails bekijkt is dat inderdaad trager omdat ze ook aangemaakt worden maar de tweede keer gaat dit redelijk vlot (+- 2 à 3 seconden voor 12 thumbnails van een 5D).

Een foto van de 5D (JPEG groot superfijn) laadt de eerste keer dat je die bekijkt ook heel traag, tussen de 10 en 12 seconden. Die van een 10D in 3 à 4 seconden.

Foto's van een 10D gaan dus een heel pak vlotter maar het is maar de helft van MP ook natuurlijk.

Om de eerste keer sneller je foto's te bekijken zet je hem best in diavoorstelling omdat hij dan de volgende foto reeds gaat lezen voordat hij hem toont.

Persoonlijk vind ik dit ook zeer traag volgens hetgeen ik verwacht had maar foto's bekijken dient alleen om op verlof hier en daar eens na te kijken of ze wel degelijk gekopieerd werden naar de HD.

De P4000 heeft wel nog meer verschil met de P2000 dan de grotere HD alleen.

Ja ... blijft veel geld.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
                              Dat gaat te traag voor wat ik ermee van plan ben.
                              Hopelijk is de Jobo Evolution een pak sneller, anders wordt het een PD70X of verwant en showen op de laptop.

Ik gebruik momenteel trouwens een Sitecom Mediadrive (met 1Gb CF beperking).

Gr,

FS
                              Last edited by FrozenSpeed; 1 maart 2006, 10:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrozenSpeed

Gr,

FS
                                onthaasten, dat moeten sommige mensen meer doen...

Comment

Working...
                                X