Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ben al een tijdje op zoek naar een goede monopod, en een tripod voor het betere werk ... maar met m'n gezonde lengte van 2m05 komt die Manfrotto 681B er niet, die is slechts 161cm hoog.
Heb ondertussen van een lid van dit forum wel een Opteka gezien, die is wel degelijk lang genoeg, ong. 180cm, en denk er sterk aan om deze vanuit de US te bestellen ... iemand anders nog ervaring met Opteka materiaal.
Het is vrij goedkoop, dus ik veronderstel niet dat het top kwaliteit is, maar ik ben ook geen pro, dus waarschijnlijk zal het wel goed genoeg zijn ?
Andere vraag hierover : mag je die zomaar overal mee binnen nemen, vb eerste klasse voetbal(wereldbeker in Duitsland),conserten enz…
Mvg
Remip
Vorig jaar de monopod van een vriend meegenomen (video camera op geplaatst) voor een dag Disneyland, mocht er niet mee binnen van de beveiliging. Werd als wapen beschouwd, dus monopod terug naar de wagen.
Nee in de rugzak verbergen zou ook niet helpen want na die bewuste 11 september is er constant controle en deze was na de aanslagen in Londen terug verscherpt dus nog eens controle voor je het park in gaat (rugzak openen).
Een driepoot is geen probleem, maar die neem je voor 1 dag niet mee natuurlijk
Groetjes Goofy Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi
I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)
Ik ben vanmiddag even naar de fnac geweest en daar lag die monopod (manfrotte hierboven vermeld) voor 42€, en daar komen dan natuurlijk geen verzendkosten boven
wie zei er dat de fnac duur is
ze hadden er nog een andere, daar zal een kop op maar de steel was veel te lang (waarmee je kan richten, dus je camera regelen).
Die manfrotto kwam opgeklapt precies tot aan mijn ogen, ideale maat voor mij dus
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
ben al een tijdje op zoek naar een goede monopod, en een tripod voor het betere werk ... maar met m'n gezonde lengte van 2m05 komt die Manfrotto 681B er niet, die is slechts 161cm hoog.
Heb ondertussen van een lid van dit forum wel een Opteka gezien, die is wel degelijk lang genoeg, ong. 180cm, en denk er sterk aan om deze vanuit de US te bestellen ... iemand anders nog ervaring met Opteka materiaal.
Het is vrij goedkoop, dus ik veronderstel niet dat het top kwaliteit is, maar ik ben ook geen pro, dus waarschijnlijk zal het wel goed genoeg zijn ?
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een monopod en kwam de Gitzo
G1564L MK2 tegen.
Deze is goed voor 202 cm dus ook voldoende voor jou Kersten.
Heeft iemand met deze monopod ervaring???
En wat voor een balhoofd kan er aangeraden worden
gr Jackx
zeker de moeite waard!
ik gebruik deze voor de autosport!(rechtstreeks onder de lens!)
is ook handig als je even moet wachten,dan hoef je je toestel niet steeds omhoog te houden om niks te missen!
Comment