Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: monopod ??

Wel grappig, konijn is in beide producten 1 euro goedkoper dan Corné

Toeval ??
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
      Wel grappig, konijn is in beide producten 1 euro goedkoper dan Corné

Toeval ??
      ja maar bij konijntje moet je wel 25€ verzending betalen
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

ben al een tijdje op zoek naar een goede monopod, en een tripod voor het betere werk ... maar met m'n gezonde lengte van 2m05 komt die Manfrotto 681B er niet, die is slechts 161cm hoog.

Heb ondertussen van een lid van dit forum wel een Opteka gezien, die is wel degelijk lang genoeg, ong. 180cm, en denk er sterk aan om deze vanuit de US te bestellen ... iemand anders nog ervaring met Opteka materiaal.

Het is vrij goedkoop, dus ik veronderstel niet dat het top kwaliteit is, maar ik ben ook geen pro, dus waarschijnlijk zal het wel goed genoeg zijn ?

Comment

Andere vraag hierover : mag je die zomaar overal mee binnen nemen, vb eerste klasse voetbal(wereldbeker in Duitsland),conserten enz…

Mvg
          Remip
          Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
            Andere vraag hierover : mag je die zomaar overal mee binnen nemen, vb eerste klasse voetbal(wereldbeker in Duitsland),conserten enz…

Mvg
            Remip
            Vorig jaar de monopod van een vriend meegenomen (video camera op geplaatst) voor een dag Disneyland, mocht er niet mee binnen van de beveiliging. Werd als wapen beschouwd, dus monopod terug naar de wagen.

Nee in de rugzak verbergen zou ook niet helpen want na die bewuste 11 september is er constant controle en deze was na de aanslagen in Londen terug verscherpt dus nog eens controle voor je het park in gaat (rugzak openen).

Een driepoot is geen probleem, maar die neem je voor 1 dag niet mee natuurlijk
            Groetjes Goofy
            Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Comment

Ik ben vanmiddag even naar de fnac geweest en daar lag die monopod (manfrotte hierboven vermeld) voor 42€, en daar komen dan natuurlijk geen verzendkosten boven
              wie zei er dat de fnac duur is

ze hadden er nog een andere, daar zal een kop op maar de steel was veel te lang (waarmee je kan richten, dus je camera regelen).

Die manfrotto kwam opgeklapt precies tot aan mijn ogen, ideale maat voor mij dus
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                ben al een tijdje op zoek naar een goede monopod, en een tripod voor het betere werk ... maar met m'n gezonde lengte van 2m05 komt die Manfrotto 681B er niet, die is slechts 161cm hoog.

Heb ondertussen van een lid van dit forum wel een Opteka gezien, die is wel degelijk lang genoeg, ong. 180cm, en denk er sterk aan om deze vanuit de US te bestellen ... iemand anders nog ervaring met Opteka materiaal.

Het is vrij goedkoop, dus ik veronderstel niet dat het top kwaliteit is, maar ik ben ook geen pro, dus waarschijnlijk zal het wel goed genoeg zijn ?

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een monopod en kwam de Gitzo
                G1564L MK2 tegen.
                Deze is goed voor 202 cm dus ook voldoende voor jou Kersten.
                Heeft iemand met deze monopod ervaring???
                En wat voor een balhoofd kan er aangeraden worden
                gr Jackx

Comment

heb deze Gitzo online gevonden, uit de US voor $139 ... maar bij fotokonijnenberg online als Gitzo G1564L MK2 monopod studex 5-sect. voor 99 Euro.

klinkt schitterend, en van de Gitzo website blijkt dat deze 202 cm hoog kan zoals vermeld hier, en hij kan nog eens 8kg gewicht aan ook ???

Comment

Ik denk dat deze hoog genoeg is voor jou.
                    Nu alleen nog het juiste(betaalbare) balhoofd en je hebt een mooi
                    stokje voor de kamera.

Comment

zeker de moeite waard!
                      ik gebruik deze voor de autosport!(rechtstreeks onder de lens!)
                      is ook handig als je even moet wachten,dan hoef je je toestel niet steeds omhoog te houden om niks te missen!
                      grts; M

Comment

kheb nog een vraagje,
                        wat is het verschil tussen:
                        Manfrotto 680B COMPACT MONOPOD 45€
                        Manfrotto 681B PROFESSIONAL MONOPOD 45€

Ik ben nu aan het twijfelen welke dat was in de fnac voor 42€

Koen

edit
                        kheb het ondertussen zelf gevonden:

680B : 154.00 cm 0.83 kg 51.00 cm 10.00 kg

681B : 161.00 cm 0.78 kg 67.00 cm 12.00 kg

Raar dat ze dan beiden evenveel kosten
                        Last edited by koen dd; 26 januari 2006, 11:15.
                        www.koendd.be

FZ50

Comment

..........
                          Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:46.

Comment

............
                            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                              Koen, ik heb verleden jaar de mijne ook in Fnac gekocht, en toen was dat een 679B

679b

Deze heeft volgende specs:

679B : 162.00 cm 0.60 kg 64.00 cm 10.00 kg

hmm, die is het niet, de manfr. die ik zag staan had 3 van die klepjes om open te zetten, volgende week nog effe gaan kijken/kopen.

Koen
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

ben er ook ene aan het zoeken eerst even aan het rond het kijken tweedehands en als dat me niet lukt.................ja in de winkel dan maar hé
                                als je niets leert van het verleden,zal je in de toekomst veel lessen krijgen.

Comment

Working...
                                X