Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Shoot

    Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
    De ijkpersoon van Shoot is 25 tot 55 jaar,
    professioneel actief met een gemiddeld tot
    hoog inkomen...

    ik denk er het mijne van !!
    vooraleer het uwe te denken misschien eerst dit lezen?
    Hier verschijnen berichten van het BD-team. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, (soms) enkel replies doen. Algemene 'polls' van het teamworden ook in dit forum geplaatst.

    Comment


    • #47
      Re: Shoot

      Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht
      Beste BD-leden, zoals al eerder aangekondigd kunnen we nu extra informatie verstrekken over onze samenwerking met Minoc rond het fotografietijdschrift Shoot.

      Na zorgvuldig wikken en wegen heeft Minoc besloten om Shoot vlak na de paasvakantie te lanceren. Het eerste nummer van Shoot ligt op 21 april in de kiosk, zowel in Vlaanderen als in Nederland.
      Zoals we al aankondigden, krijgen alle VZW-leden van Belgiumdigital helemaal gratis een jaarabonnement op Shoot. Al wat je dus moet doen is VZW-lid zijn of VZW-lid worden voor einde maart. Het secretariaat van Belgiumdigital stuurt je dan een mail om je abonnement op Shoot te bevestigen, daarna contacteert Shoot je voor registratie van je correcte adresgegevens. Let wel op dat je Belgiumdigital VZW- lidmaatschap rond moet zijn voor eind maart om het eerste nummer nog te kunnen ontvangen.

      Twijfel je nog? De redactie van Shoot werkt aan een digitale miniversie van het magazine, waarin je kennismaakt met workshops, portfolio’s en testen. Die smaakmaker kan je hier vanaf 21/04 gratis downloaden.

      Om jullie nieuwsgierigheid helemaal te stillen, vinden jullie hier een overzicht van de onderwerpen die in het eerste nummer aan bod komen:

      Portfolio’s
      • Geert Goiris trok met een Sony Alpha 900 naar de Zuidpool en trakteert ons op ijzingwekkende beelden.
      • Persfotograaf Dirk Waem laat ons zien waarom hij vorig jaar een Nikon Press Photo Award in de wacht sleepte en vertelt over het leven zoals het is, als Belga-fotograaf.

      Praktijkverhalen
      • We bekijken macrofotografie van dichtbij: wat heb je nodig, hoe begin je er aan en waar vind je interessante onderwerpen, ook dicht bij huis?
      • Om betere portretfoto’s te maken van (jouw) kinderen heeft Bert Stephani acht pagina’s met hints en tips klaargestoomd.
      • We trekken ook naar de kermis voor een sfeervolle en kleurrijke fotoreportage, en leiden de lezer in tot de betere flitstechnieken.

      Tests en koopgidsen
      • De redactie ging o.a. op stap met de Pentax K-m instapreflexcamera, Panasonics eigenzinnige G1 hybridetoestel én een nieuwe topper van Olympus, de E-30.
      • We testen ook fototassen die een fikse regenbui overleven, een innovatieve schouderriem voor je fototoestel en andere handige accessoires en toebehoren.
      • Afsluiten doen we met een koopgids over statieven, van de kleine Gorillapod tot uit de kluiten gewassen driepoten.

      Omdat Shoot een magazine wil zijn voor én door fotografen, dagen we jullie ook uit in een fotowedstrijd met niet te versmaden prijzen.


      Tot de 21ste!

      De Shoot-redactie & RvB Belgiumdigital
      Beste,

      Ik wil mij als BD inschrijven voor een abonnement op shoot, maar telkens krijg ik de foutmelding dat de ' gemeente' enkel letters en geen tekens mag bevatten, nochtans vul ik gewoon " De Klinge " in.
      Ik vermoed daarom dat er ergens een foutje zit in het programma.

      Mag ik u daarom bij deze mijn correcte adresgegevens doorspelen daar ik graag voor 5 april ingeschreven wil zijn.

      Voornaam: Luc
      Naam: WEEMAES
      Adres: Oude Molenstraat, 80
      Postcode: 9170
      Gemeente: DE KLINGE
      Land: Belgie

      Hopelijk kan je mij met deze gegevens toch inschrijven.

      Met vriendelijke groeten,

      Luc WEEMAES

      Comment


      • #48
        Re: Shoot

        @Luc
        Ik heb het in orde gebracht: DeKlinge geschreven ipv De Klinge.
        en ook een vinkje bij Minoc geplaatst.

        Comment


        • #49
          Re: Shoot

          Ik wil niet negatief overkomen, maar is het niet eenvoudiger en beter om in het veld "woonplaats" ook spaties, punten en koppeltekens toe te laten. Deze komen toch nogal wat voor in de namen van Belgische plaatsnamen.
          Ik denk o.a. aan Sint-Truiden of St.-Truiden, Sint-Martens-Latem of St.-Martens-Latem, De Panne enz...
          Voor de postbode zijn de namen met koppeltekens, punten en/of spaties toch beter leesbaar (anders kunnen we ze al evengoed uit de officiële schrijfwijze verwijderen) of verwachten jullie dat "Shoot" de plaatsnamen achteraf nog gaat corrigeren?
          (NB. hetgeen ik hierboven schrijf zal m.i. ook wel gelden voor de Nederlandse plaatsnamen )
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment


          • #50
            Re: Shoot

            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
            vooraleer het uwe te denken misschien eerst dit lezen?
            http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ml#post2199058
            ik begrijp ook wel dat die ijkpersoon dient als tussenpersoon tussen redactie en publiek .om de redactie een beetje te dimmen als ze te 'leuke' artikels gaan schrijven..

            en dan denk ik er het mijne van ....

            Comment


            • #51
              Re: Shoot

              Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
              ik begrijp ook wel dat die ijkpersoon dient als tussenpersoon tussen redactie en publiek .om de redactie een beetje te dimmen als ze te 'leuke' artikels gaan schrijven..
              Potverdorie ..... en ik dacht nu echt dat die "ijkpersoon" de potentiële adverteerderders een idee moest geven van welk "publiek" het blad leest en dus een doelgroep zou kunnen zijn voor hun advertenties .
              Jan Akkermans
              (BD1097BE)
              Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

              Comment


              • #52
                Re: Shoot

                het staat in de wiki ...is mij eigenlijk allemaal gelijk .

                Comment


                • #53
                  Re: Shoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                  Ik wil niet negatief overkomen, maar is het niet eenvoudiger en beter om in het veld "woonplaats" ook spaties, punten en koppeltekens toe te laten. Deze komen toch nogal wat voor in de namen van Belgische plaatsnamen.
                  Ik denk o.a. aan Sint-Truiden of St.-Truiden, Sint-Martens-Latem of St.-Martens-Latem, De Panne enz...
                  Voor de postbode zijn de namen met koppeltekens, punten en/of spaties toch beter leesbaar (anders kunnen we ze al evengoed uit de officiële schrijfwijze verwijderen) of verwachten jullie dat "Shoot" de plaatsnamen achteraf nog gaat corrigeren?
                  (NB. hetgeen ik hierboven schrijf zal m.i. ook wel gelden voor de Nederlandse plaatsnamen )
                  ook mijn gedacht Jan, tis nu zeer verwarrend, ben uren bezig geweest met mijn woonplaats De Rijp, die steeds werd geweigerd, uiteindelijk derijp ingevuld en nu maar hopen dat het is gelukt.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #54
                    Re: Shoot

                    ijkpersonen en magazines ... been there done that ...

                    Magazines kunnen enkel blijven draaien als er voldoende inkomsten zijn via adverteerders, de verkoopcijfers tellen niet (echt niet).

                    Als "Shoot" voor voldoende injecties kan genieten door adverteerders (waar ik positief tegenover sta) dan is dit een blijver, de verkoop in de winkels speelt géén enkele rol.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Shoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

                      Magazines kunnen enkel blijven draaien als er voldoende inkomsten zijn via adverteerders, de verkoopcijfers tellen niet (echt niet).

                      Als "Shoot" voor voldoende injecties kan genieten door adverteerders (waar ik positief tegenover sta) dan is dit een blijver, de verkoop in de winkels speelt géén enkele rol.
                      Als er geen verkoop is haken die adverteerders wel af
                      Groetjes Hendrika

                      Comment


                      • #56
                        Re: Shoot

                        Dit ga ik zeker kopen!
                        Maar het kan toch onmogelijk in elke krantenwinkel te koop zijn?
                        Als je het op voorhand zou vragen in een krantenwinkel, zou die dat dan kunnen bestellen?
                        Facebook
                        Flickr
                        500px

                        Comment


                        • #57
                          Re: Shoot

                          Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                          Als er geen verkoop is haken die adverteerders wel af
                          Die adverteerders krijgen nooit de "echte" verkoopcijfers te zien, zelfs de "oplage" kunnen ze in feite niet controleren. De uitgevers van het magazine kunnen ook maar pas na x-aantal edities de effectieve verkoopcijfers opvragen. De eerste maanden kunnen ze enkel zicht krijgen op het aantal magazines die teruggezonden worden vanuit de boekhandels. Naargelang de verdeler/distributeur kan dit schommelen.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Shoot

                            Dus als je ouder dan 55 bent, werkloos of op brugpensioen, met een inkomen onder het gemiddelde en niet in het bezit van een 'geavanceerde digitale reflexcamera', dan word je verondersteld dit boekje niet te lezen.
                            War een discriminatie zeg. Dat ze er hun hun g*t mee afkuisen, stelletje snobs!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Shoot

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                              Dus als je ouder dan 55 bent, werkloos of op brugpensioen, met een inkomen onder het gemiddelde en niet in het bezit van een 'geavanceerde digitale reflexcamera', dan word je verondersteld dit boekje niet te lezen.
                              War een discriminatie zeg. Dat ze er hun hun g*t mee afkuisen, stelletje snobs!
                              Je snapt het dus duidelijk niet.
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #60
                                Re: Shoot

                                De thread eens doorlezen is toch erg moeilijk precies.
                                Ik kijk er al naar uit!
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X