Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Downtijd belgiumdigital.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Downtijd belgiumdigital.com

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Kan NU binnen...
    Was geleden van 14:30 uur.
    Geen ramp natuurlijk
    amai nog ni, toch een beetje afkicktijd nodig ze, gelukkig heb ik terug contact :-)
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

    Comment


    • #32
      Re: Downtijd belgiumdigital.com

      Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
      "ipconfig /flushdns" uitvoeren in een command boxje kan soms helpen om het proces te versnellen, TTL's staan laag, maar niet alle internet providers houden daar spijtig genoeg rekening mee ...

      Sven
      Flusht alleen je locaal DNS, als de globale DNS servers nog niet refresht zijn zal dit niks uithalen
      Maar het help idd om het te versnellen.

      Goed gedaan BD staff
      Sony Alpha 200
      18-70mm Kitlens
      75-300mm Telelens

      Comment


      • #33
        Re: Downtijd belgiumdigital.com

        Oorspronkelijk geplaatst door dondidi Bekijk bericht
        Ik merk wel nog een probleem met de zoekopdrachten...ik krijg steeds resultaten van 2004, het lijkt alsof de zoekrobot alle recentere topics negeert.
        Perfect mogelijk, nu we op de nieuwe machine zitten hebben we er gebruik van gemaakt om een volledige rebuild te doen van de search index. Op het moment van je zoekopdracht zal die nog bezig geweest zijn. Zo zijn en waren er nog een aantal rebuilds aan het lopen in background.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Kan het zijn dat de Challenge of the Month site niet (meer) bereikbaar is? Ik krijg de volgende foutmelding:
        Klopt. Hier moeten we nog een aantal zaken bijsturen. We hopen hiervoor in de loop van de dag even tijd voor te hebben.

        mvg,
        Sven & Peter

        Comment


        • #34
          Re: Downtijd belgiumdigital.com

          Peter en Sven bedankt voor jullie inzet Er gebeurt bij BD heel veel achter de schermen door mensen die niet in de spotlights lopen maar die we niet kunnen missen om alles draaiende te houden
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #35
            Re: Downtijd belgiumdigital.com

            We (her)kennen de situatie meer dan ooit.
            Aan iedereen die nu meer dan anders onder druk staan, keep up the good work.

            Moest het nodig zijn, wil ik met alle plezier een (technisch) handje helpen indien nodig. Ook voor de toekomst mogen jullie zeker op mij beroep doen. Als het kan help ik graag vrijblijvend mee om het forum en de website uit de nood te halen.

            Fijn dat het forum terug is. Je weet pas wat j mist als het er niet meer is.
            [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

            Comment


            • #36
              Re: Downtijd belgiumdigital.com

              sven, peter,
              merci hé!

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #37
                Re: Downtijd belgiumdigital.com

                huisarts is net de deur uit, diagnose, afkickverschijnsel.
                gelukkig alles weer normaal bedankt hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Downtijd belgiumdigital.com

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  huisarts is net de deur uit, diagnose, afkickverschijnsel.
                  gelukkig alles weer normaal bedankt hoor.
                  grt,bouk.
                  Tja .. Als er 1 is op BD die hier zeker last van zal hebben, ben jij het wel
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                  Comment


                  • #39
                    Re: Downtijd belgiumdigital.com

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    huisarts is net de deur uit, diagnose, afkickverschijnsel.
                    gelukkig alles weer normaal bedankt hoor.
                    grt,bouk.

                    ja gelukkig is alles normaal voor u, maar hier niet nog altijd via google.

                    mvg duindistel

                    Comment


                    • #40
                      Re: Downtijd belgiumdigital.com

                      Aan alle mensen achter de schermen nen dikke proficiat voor jullie inzet
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Downtijd belgiumdigital.com

                        Ook van mij een dank u wel

                        Een vraagje: ik zie dat er gisteravond mensen toch reactie's hebben kunnen plaatsen, ik kon gewoon op geen enkel moment op het forum.
                        Groetjes Hendrika

                        Comment


                        • #42
                          Re: Downtijd belgiumdigital.com

                          Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                          Een vraagje: ik zie dat er gisteravond mensen toch reactie's hebben kunnen plaatsen, ik kon gewoon op geen enkel moment op het forum.
                          Het forum was rond 15h45 opnieuw open. Echter de internet providers moesten ook hun DNS updaten met het ip adres van de nieuwe machine. Dit was reeds rond de middag doorgegeven.

                          Kan zelfs tot een dag duren tegen dat dit overal is geupdate.

                          Ter info,
                          peter

                          Comment


                          • #43
                            Re: Downtijd belgiumdigital.com

                            Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                            Het forum was rond 15h45 opnieuw open. Echter de internet providers moesten ook hun DNS updaten met het ip adres van de nieuwe machine. Dit was reeds rond de middag doorgegeven.

                            Kan zelfs tot een dag duren tegen dat dit overal is geupdate.

                            Ter info,
                            peter

                            Oeps wist ik niet, ken daar ook niks van
                            Bedankt
                            Groetjes Hendrika

                            Comment


                            • #44
                              Re: Downtijd belgiumdigital.com

                              Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                              Het forum was rond 15h45 opnieuw open. Echter de internet providers moesten ook hun DNS updaten met het ip adres van de nieuwe machine. Dit was reeds rond de middag doorgegeven.

                              Kan zelfs tot een dag duren tegen dat dit overal is geupdate.

                              Ter info,
                              peter
                              DNS waarvoor staat dit?
                              mvg,
                              Ludo V.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Downtijd belgiumdigital.com

                                DNS = Domain Name System = naamserver systeem in het nederlands:


                                Komt er eenvoudig gezegd op neer dat een dns server een database is met de mapping tussen ip nummers (unieke nummers die een apparaat in een netwerk identificeren) en een FQDN (fully qualified domain name, een volledige domeinnaam dus)

                                bvb.
                                195.225.164.126 is het ip-adres van deze server
                                www.belgiumdigital.com is zijn FQDN

                                Netwerken werken met nummers, mensen met namen.
                                DNS zorgt er dus voor dat wanneer wij een naam opvragen (bvb www.belgiumdigital.com), er onderliggend naar het ip-adres wordt verwezen.
                                In theorie zouden we dus ook het ip-adres kunnen gebruiken, maar (1) dat kunnen we bijna niet onthouden en (2) door het tekort aan ip-adressen op het internet worden er tegenwoordig verschillende websites aan hetzelfde ip-adres gekoppeld. De webserver moet een verschil kunnen maken tussen de sites en 'kijkt' dan in de aanvraag van de klant welke FQDN er opgevraagd wordt - toont dan de correcte site. Binnenkort zal het tekort aan ip-adressen ook opgelost door een nieuwe methode van adressering (ipv6 in plaats van ipv4), met dat nieuwe systeem zullen we quasi iedere zandkorrel op aarde zijn eigen ip kunnen geven, zoveel adressen zullen er beschikbaar komen.

                                Als je je eigen ip-adres wil weten, dan kan je via START/UITVOEREN (start/run) het commando 'cmd' intikken en dan in het zwarte vakje het commando 'ipconfig'.
                                Dan krijg je bijvoorbeeld: IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.5.10

                                ---

                                Het probleem treedt dus op wanneer zoals deze week het ip-adres van de server gewijzigd is (eigenlijk een andere server, dus met een ander ip-adres). De hostingprovider past in de dns de mapping aan (bvb www.belgiumdigital.com wordt 195.225.164.126 in plaats van 195.225.167.7). Nu moeten alle internetproviders die aanpassing ook doorgeven aan hun klanten via de dns server van de provider. Bij sommige providers gaat dit snel, bij anderen veel trager. Telenet is bijvoorbeeld traditioneel heel traag bij het updaten/refreshen van dns.

                                Voor de theoretici: http://en.wikipedia.org/wiki/TCP/IP en http://www.3com.com/other/pdfs/infra..._US/501302.pdf


                                Hopelijk brengt dit wat duidelijk voor de niet technici, had niet gedacht dat mijn verhaaltje zo lang zou zijn

                                Sven
                                Last edited by Sven; 13 juni 2008, 22:31.
                                --
                                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                                Comment

                                Working...
                                X