Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumlid Bujin

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Forumlid Bujin

    Het is duidelijk wat de aanpak van het BD-team is ten aanzien van de heer Jan van den Bos. Een oproep tot wederzijds respect, komt zowat in alle topics terug. Een nobele houding, waar eigenlijk iedereen alleen maar kan achter staan. Ik heb er me niet mee te moeien, maar ik vind dat het BD-team zich stilaan belachelijk aan het maken is...

    Ik zou jullie willen aanraden eens goed te kijken naar alle foto's die de heer bujin plaatst in fotodiscussie, en het nut ervan. Telkens dezelfde fouten, telkens "posters" die zodanig verscherpt zijn dat ze niet meer toonbaar zijn op een computerscherm. Geen idee wat er achter de schermen bij BD gebeurt, maar ik kan me zo een klein beetje inbeelden wat er aan het scherm bij de heer bujin gebeurt. Ofwel lacht hij gewoon in het vuistje, ofwel is hij zijn niet-vergeetpilletje vergeten in te nemen en kwijnt hij langzaam weg in zijn nakende dementie. Ik vermoed echter, gezien de kennis die betrokkene heeft van het bedienen van een computer, het feit dat hij zijn weg vindt op het internet tussen diverse fotografiefora, dat hij gewoon in het vuistje lacht met de overdreven aandacht die hij krijgt, en die ik hem nu ook, tegen beter weten in, aan het geven ben.
    In beide gevallen vind ik een oproep tot respect misschien net iets te zwak om dit probleem aan te pakken. Het steeds weerom plaatsen van meerdere foto's in topics waar er maar één mag staan, het niet plaatsen van een exif in fotodiscussie-extra, dat telkens weerom gevraagd moet worden, het soms plaatsen van meerdere topics per dag, is gewoon lachen met de forumleiding. Bovendien, het herhaaldelijk plaatsen van foto's waarvan hij tevoren weet dat ze zogezegd voor posterformaat bestemd zijn, waarop men steeds enkel dezelfde commentaren kan geven, getuigt van een totale onwil om bij te leren en is bovendien een kaakslag aan de forumgangers. Hij plaatst totaal geen foto's in fotodiscussie om bij te leren, hij doet het gewoon om te treiteren.

    Hoezeer ook de nobele bedoelingen van de forumleiding goedgemeend en waarschijnlijk doordacht zijn, vind ik het moeilijk om iemand die constant kaakslagen geeft, steeds de andere kaak toe te keren.
    Daarom meen ik dat het misschien tijd is de heer bujin te verwijzen naar elders, een "photoshopforum" misschien, i.p.v. hem steeds hetzelfde antwoord te moeten geven, een antwoord, dat hij te voren al kent... mits hij blijkbaar de enige is die zijn eigen foto's kan appreciëren, en als enige weet wat fotografie is, en hier totaal niet komt om iets bij te leren.
    De energie die deze mens van het forum en de forumleiding opslorpt zou beter gespendeerd zijn in mensen die echt willen leren en open staan voor kritiek.
    bujin zorgt niet alleen voor afleiding maar maakt iedereen, ook jullie, met de nobele bedoelingen, belachelijk.

    Mvg
    Last edited by FestinaLente; 29 november 2007, 15:25.

    Comment


    • #32
      Re: Forumlid Bujin

      Tja, gewoon negeren (al moet ik toegeven dat ik ook steeds zijn posts en de bijhorende comments lees), je er niks van aantrekken en hopen dat het ooit eens stopt... al dan niet met harde hand. Als niemand zijn foto's beoordeelt of bekritiseert druipt hij misschien zelf wel eens af... en is't probleem opgelost hé.
      BD0910BE

      Comment


      • #33
        Re: Forumlid Bujin

        Een definitieve ban over iemand uitspreken is echt wel de allerlaatste optie, we zijn daar niet kwistig mee . . . integendeel, alhoewel sommigen het tegendeel durven beweren. Zo'n beslissing wordt genomen in samenspraak met de moderatoren.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #34
          Re: Forumlid Bujin

          Je weet dat dit negeren toch niet lukt, want er zijn steeds mensen die gaan reageren op zijn postings , welliswaar met de beste bedoeling...gewoon omdat ze waarschijnlijk de situatie niet kennen.
          Alleszins...ik ben het volmondig eens met festinalente...en ben er 100% van overtuigd dat we niet alleen staan hierin.

          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #35
            Re: Forumlid Bujin

            Ik probeer de man ook af en toe op een vriendelijke manier tips te geven.
            Blijkbaar heeft hij steeds een standaard antwoord klaar en worden alle goed bedoelde tips gewoon in de wind geslagen.

            Alleen al het feit dat er speciaal een topic wordt opgestart om deze man aan te spreken over zijn gedrag, zegt al genoeg...
            Mvg Tim

            Comment


            • #36
              Re: Forumlid Bujin

              voor die kerel is er maar 1 oplossing : bannen voor het leven

              wie niet horen wil moet maar voelen

              ik heb ook zwaar de indruk dat hij ferm de draak aan het steken is met alles en iedereen op dit forum.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #37
                Re: Forumlid Bujin

                Hoewel ik meestal opkom voor de underdog en zelfs geprobeerd heb om de houding van de heer Bujin toe te schrijven aan een of andere handicap, moet ik hier bekennen dat het uitblijven van een deftig antwoord, c.q. optreden van dhr Bujin me danig begint te vervelen. Ik sta hier niet alleen want steeds meer en meer BD-ers reageren min of meer furieus. Daarom vraag ik BD-admin dhr Bujin een schorsing op te leggen van verschillende maanden. Bij verdere herhaling zelfs een definitieve ban.
                Zoniet zal ikzelf, tot mijn spijt, andere oorden moeten opzoeken.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #38
                  Re: Forumlid Bujin

                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=190213
                  De reacties zeggen genoeg niet ?

                  Na een tijdelijke ban ( welke als tijdelijke waarschuwing gezien mag worden ) gaat het op dezelfde voet verder.
                  Een algehele ban is idd het laatste redmiddel, maar plaats dan nu een ban voor een maand of 3 ofzo en stuur een mail waarom dat dit gedaan is.
                  En dat als deze persoon hierna weer op dezelfde voet verder gaat ( ja en dan bedoel ik meteen al met een zelfde reactie ) dat er dan een algehele ban volgd.

                  Compleet eens met FestinaLente.
                  Het "BD" word hiermee toch wel erg belachelijk gemaakt.


                  Greetz rich
                  Last edited by DrJeckyll; 29 november 2007, 16:58.
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #39
                    Re: Forumlid Bujin

                    en dit nog meer :

                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #40
                      Re: Forumlid Bujin

                      Waarom geen poll openen en de leden laten stemmen of Dhr. Bujin al dan niet nog welkom is op deze site ?

                      Het zou in elk geval niet op de eerste site zijn dat hij wordt buitengesmeten.

                      Laatst liet hij zelfs verstaan in "showcase mensen" dat "Madmax" geen bal van fotografie kent. Voor mij is dit toch echt wel een brug te ver.

                      Just my 2 cts.
                      BD0808BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Forumlid Bujin

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        ... Zoniet zal ikzelf, tot mijn spijt, andere oorden moeten opzoeken. Henri
                        Vaarwel Henri!

                        Wees voorzichtig daarbuiten ... op dat Internet vol haaien en intriganten!


                        PS: Wil je even de GFT-container in de garage zetten als je terug bent?
                        Last edited by Jos Vanhengel; 29 november 2007, 17:34.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #42
                          Re: Forumlid Bujin

                          Ik heb het gevoel dat er dadelijk hier nog meer mensen gaan weglopen als die Bujin nog lang zijn gang kan gaan.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Forumlid Bujin

                            Mijn beslissing staat hoedanook al vast. Als deze "Bujin" hier de sfeer blijft verzieken, dan hernieuw ik zeker mijn lidmaatschap niet Waarom geld betalen om een forum in leven te houden waar er één enkeling zich mag permiteren om verwijten naar ieders hoofd te slingeren en niet het minste respect toont voor de andere forumbezoekers. Bovendien krijgt hij (volgens mij trouwens volledig onterecht) veel meer reactie op zijn foto's dan de meeste andere forumleden hier nog maar kunnen van dromen (hoeveel forumleden hebben hier al meerdere bladzijdes reacties gekregen op een slechte foto?, laat staan op een goeie)
                            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Forumlid Bujin

                              Ondertussen is voor de H. Bujin het forum definitief ontoegankelijk gemaakt, hij is van deze beslissing via email op de hoogte gebracht . . .
                              Last edited by Franciskine; 29 november 2007, 19:32.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Forumlid Bujin

                                Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht
                                Ondertussen is voor de H. Bujin het forum definitief ontoegankelijk gemaakt, hij is van deze beslissing vie email op de hoogte gebracht . . .

                                Een zeer vervelende maar wel de enige juiste beslissing.
                                mvgr
                                antoine200

                                Comment

                                Working...
                                X