Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beheer leesmarkeringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beheer leesmarkeringen

    Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
    Zit onder quick links...
    Aw... nice... merci!

    Comment


    • #17
      Re: Beheer leesmarkeringen

      mijn lijst met ongelezen is elle lang en gaat zelf terug tot een week en das zeer vervelend, lees nl eerst alles, daarna beantwoorden en daar na gebruik ik nieuwe berichten, dat ging prima, nu een ramp, pak nu maar iedere keer, forum voor forum.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Beheer leesmarkeringen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        mijn lijst met ongelezen is elle lang en gaat zelf terug tot een week en das zeer vervelend, lees nl eerst alles, daarna beantwoorden en daar na gebruik ik nieuwe berichten, dat ging prima, nu een ramp, pak nu maar iedere keer, forum voor forum.
        grt,bouk.
        jups, idem hier, en vlak voor ik stop, o de link klikken in de eerste posting hier...

        is workaround tot het in orde is...

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #19
          Re: Beheer leesmarkeringen

          Toch vond ik de vorige procedure gemakkelijker
          Nu word ik elke dag met "197" nieuwe berichten geconfronteerd.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Beheer leesmarkeringen

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus
            Toch vond ik de vorige procedure gemakkelijker
            Nu word ik elke dag met "197" nieuwe berichten geconfronteerd.
            Die waren er eerst ook, maar verdwenen vanzelf uit zicht - zelfs als je dat helemaal niet wilde. Nu zul je specifiek moeten aangeven dat je ze niet meer wilt zien. Ik ken de nieuwe werkwijze al van een ander forum en toen het daar werd ingevoerd moest ik er beslist even an wennen. Maar nu wil ik niet mer anders. Ik denk dan ook dat de nieuwe werkwijze een aanwinst voor BD is.

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #21
              Re: Beheer leesmarkeringen

              Vind het ook een beetje vervelend, verwarrend. Was beter gelijk ervoor, althans voor mij. Gewoon de nieuwe posts.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #22
                Re: Beheer leesmarkeringen

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Een klein vraagje ivm deze nieuwe feature. Als ik het goed begrijp worden alle threads die ik effectief lees gemarkeerd als "gelezen". Als je de volgende maal terug komt op BD zie je alle nieuwe trhreads plus diegene die je nog niet gelezen had bij het vorige bezoek. So far so good.

                Als je nu pakweg een 20-tal minuten nodig hebt om door alle paginas met nieuwe threads te browsen en dan besluit dat al wat je wou lezen gelezen is en wat je niet wil lezen weg mag, gebruik je het commando "Markeer forums als gelezen".

                De vraag is nu : Indien tijdens die 20 minuten nieuwe posts op BD geplaatst worden, worden deze dan gemarkeerd als gelezen of niet. Maw het commando "markeer forums als gelezen" werkt dit op de lijst die de gebruiker "ziet" of neemt die gewoon een timestamp op het moment dat je het commando oproept?
                Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Nieuwe systeem is veel beter dan het oude, zeker als het systeem inderdaad rekening zou houden met de "starttijd" ipv de huidige tijd.

                Alain

                Comment


                • #23
                  Re: Beheer leesmarkeringen

                  Yup : Nieuw systeem pakken beter dan het oude.
                  Meer controle nu. Vroeger als je alleen maar even kwam piepen naar een pm, was je al de nieuwe threads tot dan kwijt.
                  Nu blijven ze ongelezen, en dus verschijnen, tot je ze effectief leest of ze als gelezen markeert.



                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beheer leesmarkeringen

                    wat kan ik doen, om zo dicht mogelijk bij de oude situatie te geraken.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beheer leesmarkeringen

                      Wat ik reeds drie keer zei boukje. Klik eerst op de link hierboven in eerste post, dan lees je subforum per subforum wat je nog moet lezen (kijkend naar uur en in je geheugen om het te weten te komen), dan op het einde nogmaals op die link, en vanaf de volgende keer is het in orde.

                      Na elk volgend bezoek, altijd op de link hierboven klikken.

                      Misschien kan de link 'log uit' vervangen worden door die hier bovenaan staat

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #26
                        Re: Beheer leesmarkeringen

                        Het leek allemaal prima te werken, totdat ik eens wat beter ging kijken. Er staan threads onder de tekst "The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts." met als laatste posting-tijdstip vanochtend 7 uur enzo, en dat terwijl ik gisteravond alles als gelezen heb gemarkeerd. Verder verwacht ik ook dat, als ik gisteravond alles als gelezen gemarkeerd heb, dat ik niet 4 of 5 pagina's met berichten onder die tekst aantref. Werkt het systeem wel goed als je van diverse workstations werkt?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beheer leesmarkeringen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                          Werkt het systeem wel goed als je van diverse workstations werkt?
                          Mijn workaround wel ja...

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #28
                            Re: Beheer leesmarkeringen

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                            Mijn workaround wel ja...
                            Lezen per subforum is me veel te veel werk - ik heb een linkje naar "New Posts" op mijn browser (nou ja, eigenlijk is het een URL alias in Maxthon) die verwijst naar "forum.belgiumdigital.com/search.php?do=getnew", oftewel: de link van "New Posts". Daaruit selecteer ik dan wat ik wil lezen (ieder onderwerp gaat naar een nieuw window) en dan klik ik de lijst weg (nu dan na "Mark Forums Read" gekozen te hebben). Er resten dan alleen nog windows met de threads die ik wil lezen. Om de een of de andere reden gaat dat niet goed als ik van PC wissel. Wordt er toch nog informatie in het cookie bijgehouden? Ik denk 't wel...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beheer leesmarkeringen

                              He!? Geen edit knopje? Fishy...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beheer leesmarkeringen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                                Lezen per subforum is me veel te veel werk - ik heb een linkje naar "New Posts" op mijn browser (nou ja, eigenlijk is het een URL alias in Maxthon) die verwijst naar "forum.belgiumdigital.com/search.php?do=getnew", oftewel: de link van "New Posts". Daaruit selecteer ik dan wat ik wil lezen (ieder onderwerp gaat naar een nieuw window) en dan klik ik de lijst weg (nu dan na "Mark Forums Read" gekozen te hebben). Er resten dan alleen nog windows met de threads die ik wil lezen. Om de een of de andere reden gaat dat niet goed als ik van PC wissel. Wordt er toch nog informatie in het cookie bijgehouden? Ik denk 't wel...
                                Idem dito met een sterretje hier. Ondanks dat dit naar mijn idee de beste werkwijze is, heb ik ook hier gemerkt dat er iets verkeerd gaat als je met meerdere pc's werkt. In het lijstje "oude maar niet gelezen"-berichten kwam ik vanochtend berichten tegen die ik volgens mij niet eerder gezien heb bij de "nieuwe"-berichten.

                                En het is inderdaad redelijk irritant dat in dit forum geen edit-knopje zit. Maar dat terzijde...

                                Groeten, Miriam

                                Comment

                                Working...
                                X