Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beheer leesmarkeringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beheer leesmarkeringen

    Het wordt allemaal nog veel gekker. Ik ben nu nog steeds bezig op dezelfde PC, niet uitgelogd enzo... Maar:

    Dus... posts van 9:53 zijn niet nieuw, posts van 12:25 zijn ook niet nieuw (want de thread is niet geupdate), maar andere posts van 10:19 en 12:15 bijvoorbeeld weer wel...

    Of ik ben totaal de weg kwijt of er is iets grondig mis met dit mechanisme.

    Comment


    • #32
      Re: Beheer leesmarkeringen

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      Klik eerst op de link hierboven in eerste post, dan lees je subforum per subforum wat je nog moet lezen (kijkend naar uur en in je geheugen om het te weten te komen), dan op het einde nogmaals op die link, en vanaf de volgende keer is het in orde.

      Na elk volgend bezoek, altijd op de link hierboven klikken.

      Misschien kan de link 'log uit' vervangen worden door die hier bovenaan staat
      Euh Sieben,

      is het niet logischer en gemakkelijker dat je eerst de ongelezen topics die je krijgt via "Nieuwe berichten" doorloopt en als dat gebeurd is, in het menu op "directe links" klikt en dan "markeer forums als gelezen" ipv telkens naar deze topic te komen om die link (met dezelfde URL trouwens) te klikken ??? Bij je volgende bezoek krijg je dan enkel de topics waarin iets gewijzigd is tov je vorig bezoek en moet je geen beroep doen op je geheugen
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #33
        Re: Beheer leesmarkeringen

        Er moet gewoon een eerste keer zijn. Enkel de allereerste keer moet je dat even doen. Of je kan werken met new posts, maar niet aangeraden (20 pagina's toen bij mij).

        Dus de allereerste nieuwe keer, even op die link klikken. Dan subforum per subforum afgaan, en voor je wil weggaan, terug op de beruchte link klikken. De volgende keer dat je binnenkomt, op new posts, en dan werkt het prima. Niet vergeten erna weer op de beruchte link te klikken.

        Dus na de eerste keer is de workaround niet zo groot, maar wel handig tot het opgelost is. Misschien dat men de functie :'log out' kan linken aan de beruchte link hierboven?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #34
          Re: Beheer leesmarkeringen

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Misschien dat men de functie :'log out' kan linken aan de beruchte link hierboven?
          De beruchte link waarvan sprake is helemaal niet zo berucht. Is op een aantal plaatsen standaard heel nadrukkelijk aanwezig. Onderaan op de home page en ook via de quick links.

          Bij iedere wijziging zullen er altijd liefhebbers zijn van het nieuwe / oude systeem. Feit is dat het systeem van cookie beheer verre van perfect is en was. Op database niveau is dat een kwestie van markeren wanneer je een topic leest of niet. Vandaar dat er nu ook de opslitsing is met ondermeer "Alle onderstaande onderwerpen zijn niet geüpdate sinds je laatste bezoek maar bevatten nog steeds ongelezen berichten." Vroeger kon deze informatie niet meegedeeld worden.

          peter

          Comment


          • #35
            Re: Beheer leesmarkeringen

            Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            Dus... posts van 9:53 zijn niet nieuw, posts van 12:25 zijn ook niet nieuw (want de thread is niet geupdate), maar andere posts van 10:19 en 12:15 bijvoorbeeld weer wel...

            Of ik ben totaal de weg kwijt of er is iets grondig mis met dit mechanisme.
            Ik was er aanvankelijk ook niet mee weg maar dat zinnetje omtrent die "unread posts" slaat enkel op de topics in het eerstvermelde subforum vlak onder dat zinnetje.

            Dus in jouw voorbeeld slaat dat zinnetje enkel op die ene topic van het subforum "accessoires" maar niet op de topics uit Fotodiscussie.

            Als je verder gaat in de resultaten kan je daarom verschillende malen dat zinnetje tegenkomen. Zoals het nu is, is niet echt duidelijk maar het systeem lijkt me wel te kloppen. Het zou handig zijn mocht de naam van het subforum waarop het zinnetje betrekking heeft ook in het zinnetje vermeld wordt ... maar of dat technisch mogelijk is, is iets anders ...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #36
              Re: Beheer leesmarkeringen

              Oorspronkelijk geplaatst door filipo
              Ik was er aanvankelijk ook niet mee weg maar dat zinnetje omtrent die "unread posts" slaat enkel op de topics in het eerstvermelde subforum vlak onder dat zinnetje.

              Blont vandaag... (ik dan).

              //mental note: niet meer zo laat opblijven, dan wordt je de hele dag niet meer wakker

              Comment


              • #37
                Re: Beheer leesmarkeringen

                [quote=Joost]
                Blont vandaag... (ik dan).
                /quote]

                Blijkbaar, want 't is "blond"

                Comment


                • #38
                  Re: Beheer leesmarkeringen

                  [QUOTE=hvr_oosterzele]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Joost

                  Blont vandaag... (ik dan).
                  /quote]

                  Blijkbaar, want 't is "blond"
                  Neeeee..... een blondje kan weliswaar blont zijn, maar blont betekent nog niet meteen blond.

                  Comment

                  Working...
                  X