Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera heeft de beste "dynamic range"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera heeft de beste "dynamic range"?

    camera heeft de beste "dynamic range"?
    Bedankt!

    Ben die uitgebrande wolken beu en ik ga niet overal "20 foto's" maken via bracketing.
    Met film of dia's had ik daar nooit last van (toch heel zelden).
    Last edited by Franciskine; 3 september 2010, 05:26. Reden: Titelaanpassing
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Welke

    Iets beter belichten zou misschien ook kunnen helpen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Iets beter belichten zou misschien ook kunnen helpen?
      Ok, je mag het me zeggen hjannsen
      Als ik die wolken ga belichten wordt de rest toch veel te donker.
      RAW zal hier ook niet helpen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Welke

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        camera heeft de beste "dynamic range"?
        Steek hier je licht op.

        Je kan het ook meteen volledig gepresenteerd bekijken.
        Last edited by Jazzer; 31 augustus 2010, 20:40.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Welke

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Steek hier je licht op.

          Je kan het ook meteen volledig gepresenteerd bekijken.
          Ik heb DxO
          Maar slechts één lens die ik kan toepassen met Dx0 > de 17-35 DX dus.
          Oei, dit iets anders zeker?
          ================================================== ==========
          Sorry Jazzer=een perfect antwoord dus!
          Bedankt!
          Last edited by theokus; 31 augustus 2010, 20:53.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Welke

            Als het op dynamic range aankomt is volgens mij de Fuji S5 pro nog een van de beste.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Welke

              Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
              Als het op dynamic range aankomt is volgens mij de Fuji S5 pro nog een van de beste.
              Ahaaa
              De S2 Pro was daar al redelijk goed in
              Maar ik durf een aantal foto's (Tenerife) hier niet tonen: vol met witte plekken
              i.p.v. witte wolken.

              Ik denk dat ik een grijs verloopfilter moet gaan gebruiken?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Welke

                De dynamic range van de S5 is goed, maar boven de 800 iso stort die in tot het niveau van een D2h, ruim onder een D90.
                klik
                Maar ook een D2h pakt het witste wit, zie de kap in de volle en het zwart van de wagen goed. De kap zit op het randje maar het gaat nog net en volgens mij is bijna iedere camera beter.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  De dynamic range van de S5 is goed, maar boven de 800 iso stort die in tot het niveau van een D2h, ruim onder een D90.
                  Klopt,

                  Maar voor zonnige wolkenfoto's heb je geen iso waarden boven 800 nodig he!

                  Voor redelijk wat toepassingen is de S5 van dynamic range nog steeds een van de beste camera's
                  Evenals de S3 die dezelfde sensor bevat, en eveneens dezelde dynamic range heeft (ook tot 800 iso - daarna gaat deze ook razendsnel naar beneden)
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke

                    Bij bijna alle toestellen krijg je de beste dynamische range op 1 of 2 stops boven de laagste iso waarde.
                    Natuurlijk ook altijd op RAW fotograferen.
                    In nabewerking kun je eventueel nog 2 lagen maken: een voor de lage en 1 voor de hoge lichten en die mengen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      De dynamic range van de S5 is goed, maar boven de 800 iso stort die in tot het niveau van een D2h, ruim onder een D90.
                      klik
                      Maar ook een D2h pakt het witste wit, zie de kap in de volle en het zwart van de wagen goed. De kap zit op het randje maar het gaat nog net en volgens mij is bijna iedere camera beter.
                      Die Nikon D90 blijft goed he

                      Canon 550D valt een tikje tegen > zie landscape.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Bij bijna alle toestellen krijg je de beste dynamische range op 1 of 2 stops boven de laagste iso waarde.
                        Bij alle, die ik bekeken heb, loopt de DR langzaam terug bij het oplopen van de iso, bij de S5 valt die gewoon terug bij 800 iso, waarschijnlijk wordt de 2de set pixels hier uitgeschakled.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke

                          de sony's hebben doorgaands 1 stop beter DR dan de andere toestellen
                          in jpeg hebben ze daarbij ook nog DRO functie (dynamic range optimalisatie), hoef je wel wat leren te gebruiken maar werkt prima.
                          daarbij zijn er aantal recente toestellen(allesinds in de pentax en sony series) die voor jpeg een HDR functie hebben, hier maken de toestellen supersnel 2 a 3 beelden achter elkaar en worden intern in het toestel tot 1 beeld gemerged.

                          hoogste DR heb je meestal bij de basis ISO van de sensor, die is niet noodzakelijk gelijk aan de basis ISO van het toestel. men kan de gain vd sensor niet verlagen onder zijn basis, wel verhogen om de ISO op te drijven.
                          als een sensor ISO 200 als laagste waarde heeft (basis) zal het toestel meestal tot ISO 100 gaan. Men spreek dan over de zogenaamde extended of boost ISO range. Hier wordt SW-matig gebruikmakend van de DR op bvb ISO 200 het beeld geconverteerd naar ISO 100. Kun je ongeveer vergelijken met een 200 ISO beeld dat 1 stop overbelicht wordt en daarna gecorrigeerd wordt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ok, je mag het me zeggen hjannsen
                            Als ik die wolken ga belichten wordt de rest toch veel te donker.
                            RAW zal hier ook niet helpen.
                            Grijs verloop filter theo en dan lichtmeten op de wolken..Makkelijker kan niet..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke

                              in Raw werken en cursus lightroom volgen
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X