Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
als ik met mijn d50 foto's maak heeft hij de hooglichten mooie aan op de pasgetrokken foto,wat heel handig is.
Graag zou ik willen weten waar je dit kan instellen op een D40?
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Wat voor zin heeft het, als je dat zou kunnen instellen?
Ik snap deze opmerking niet . Highlighting kan heel handig zijn om te zien of je geen overbelichte delen hebt. Ik gebruik het op mijn D50 toch regelmatig wel eens, samen met histogram.
Ik snap deze opmerking niet . Highlighting kan heel handig zijn om te zien of je geen overbelichte delen hebt. Ik gebruik het op mijn D50 toch regelmatig wel eens, samen met histogram.
Euh ... ik had begrepen dat hij de gevoeligheid van de hoge lichten waarschuwing op een of andere manier wou instellen. Daar snap ik de zin niet van.
Om de hoge lichten te tonen:
- kies de foto → op navigatieknop het pijltje naar onder drukken = histogram → nogmaals pijltje naar onder = hoge lichten waarschuwing
Last edited by Jos Vanhengel; 7 oktober 2010, 23:19.
Hooglichten tonen in combinatie met het histogram is een perfecte combi om op locatie de belichting van je foto te kunnen beoordelen. Zie je snel genoeg of je je foto overnieuw moet maken...
Op de D80 moet je aan het wieltje draaien , maar wat ik ook onder vond is, om helemaal geen knipperende lichten te zien je redelijk moet onderbelichten , als er veel wit licht in de foto zit is niet bij alle foto's zo als je een foto maakt met redelijk bleke lucht heb je dat altijd en als je dan belicht dat je geen flikkerende licten hebt is je foto onderbelicht
Comment