Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D70s naar D300 - D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van nikon D70s naar D300 - D700?

    Allen,


    Ik denk dat mijn beide D70s stilaan aan vervanging toe zijn ... Dus ben ik aan het rondzien voor één 'nieuwe' modelletje (één D70s wil ik houden als reservetoestel)...

    Misschien even voor de duidelijkheid mijn huidig lenzenarsenaal bestaat uit: Sigma 105, 2.8, Tamron 17-50, 2.8, Sigma 70-200,2.8, Nikon 50mm 1.4 en Sigma 10-20.

    Aanvankelijk dacht ik aan een D100 (dat werd snel afgevoerd) en een D200 (nog niet helemaal afgevoerd). Maar nu zijn mijn zinnen gezet op een D300 en D700.

    Wat ik er over gelezen heb maakt me enthousiast, anderzijds zet het me nog meer aan het denken. Is dit wel nodig? Zijn deze toestellen niet te professioneel voor amateur als ik? Zou ik niet gewoon bij mijn D70s blijven

    Ik zou sowieso een tweedehands toestel zoeken en afhankelijk van de ouderdom wil ik er een goei 1.000 à 1.400 EUR aan geven.

    Wat is jullie advies?

    Alvast bedankt

    Monolitos

  • #2
    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

    Als je er tot 1400 euro voor over hebt kan je makkelijk voor de D300 nieuw gaan als je die nog ergens op stock kan vinden natuurlijk...

    Comment


    • #3
      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

      Maar is een goede tweedehandse D700 dan geen betere optie?

      Raar maar waar, maar koop graag tweedehands. Heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad.

      - denk trouwens dat er veel toestellen op de tweedehandsmarkt gaan komen als de nieuwe D300s uitkomt -
      Last edited by Monolitos; 18 september 2009, 11:00.

      Comment


      • #4
        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
        Maar is een goede tweedehandse D700 dan geen betere optie?

        Raar maar waar, maar koop graag tweedehands. Heb er tot op heden nog geen moment spijt van gehad.

        - denk trouwens dat er veel toestellen op de tweedehandsmarkt gaan komen als de nieuwe D300s uitkomt -
        niemand doet een D700 weg... je kan lang zoeken... Tuurlijk is het beter... Maar een deel van je lenzen zal er ook niet meer op passen.... sigma 10-20, Tamron 17-55....
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

          Ik ben van een D70 naar een D300 gegaan, heel tevreden van de omschakeling. Enig nadeel aan de D300 is dat mijn vrouw er niet meer mee kan/wil werken (de draaiknop van de D70 met modes als close-up, landscape, sport, ... is weggevallen, instellingen interesseren haar niet).
          Snelheid, hoge iso kwaliteit, AF zijn veel beter bij de D300 en het toestel ligt (voor mij) ook beter in de hand.
          Als je twijfelt of de D300 of D700 niet te professioneel zijn, waarom overweeg je dan de D90 niet?

          Succes!
          Sam

          Comment


          • #6
            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

            Met 'te professioneel' bedoel ik 'haal ik er wel uit wat er uit te halen valt. De D90 spreekt mij minder aan. Waarom? Geen echte reden ... misschien 'tgetalleke'

            Ik zou ook één D70s houden voor mijn vriendin. Hoewel ze 'het' stilaan begint te begrijpen is ze niet zo bezig met al die instellingen ...

            Comment


            • #7
              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

              als de d700x op de markt komt verwacht ik dat er veel D700 op de 2de hands markt terecht gaan komen.
              nog een paar maandjes wachten als het kan ?

              Comment


              • #8
                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                Oorspronkelijk geplaatst door Samdezwam Bekijk bericht
                Ik ben van een D70 naar een D300 gegaan, heel tevreden van de omschakeling. Enig nadeel aan de D300 is dat mijn vrouw er niet meer mee kan/wil werken (de draaiknop van de D70 met modes als close-up, landscape, sport, ... is weggevallen, instellingen interesseren haar niet).
                Snelheid, hoge iso kwaliteit, AF zijn veel beter bij de D300 en het toestel ligt (voor mij) ook beter in de hand.
                Als je twijfelt of de D300 of D700 niet te professioneel zijn, waarom overweeg je dan de D90 niet?

                Succes!
                Sam
                Die verschillende modes staan er inderdaad niet meer op, maar je kan de D300 toch op automatidsch zetten (P) en dan doet hij zo goed als't zelfde als de andere toestellen met hun verschillende modes...

                Comment


                • #9
                  Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                  Hou rekening met het grote verschil tussen een D300en D700 nl crop en fullframe!. De D700 gaat niet enkel in aankoop een duurdere optie zijn, maar ook aan aankoop van nieuwe lenzen, zoals hierboven ook al aangehaald.
                  Als je niet veel in extreem slechte lichtomstandigheden fotografeert, waardoor hoge iso's niet nodig zijn, en tegleijk de D700 net iets te profesioneel vind ga je volgens mij geen moment spijt hebben van een D300. De D300 maakt goede foto's tot iso 1600 dacht ik. Ik dacht dat hij qua ruis de mist inging omtrent 3200.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
                    Die verschillende modes staan er inderdaad niet meer op, maar je kan de D300 toch op automatidsch zetten (P) en dan doet hij zo goed als't zelfde als de andere toestellen met hun verschillende modes...
                    Maar ik moet er dan nog aan denken om hem in die mode te zetten voor ik hem aan haar geef (en dat vergeet ik dus meestal )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      als de d700x op de markt komt verwacht ik dat er veel D700 op de 2de hands markt terecht gaan komen.
                      nog een paar maandjes wachten als het kan ?
                      Ik denk het eerlijk gezegd niet Ik hou mijn D700 tot het laatste vijsje er uitvalt, en ik denk dat er nog velen zo redeneren. Een D700X ter vervanging van mijn D300 naast de D700 kan wel, maar dan enkel een tijdje na de introductie wanneer de prijs wat gezakt zal zijn, of wie weet, zelfs even een generatie overslaan. Goed glaswerk is immers veel belangrijker en houdt zijn waarde ook net iets beter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        als de d700x op de markt komt verwacht ik dat er veel D700 op de 2de hands markt terecht gaan komen.
                        nog een paar maandjes wachten als het kan ?
                        Dat zal er voor een groot stuk van afhangen wat die D700X of wat het ook wordt méér te bieden heeft dan de huidige D700 hé.
                        De huidige D700 versie is een topcamera, en overtreft in veel gevallen de wens van de fotograaf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                          Zelfde verhaal hier, D70s ( nog steeds tevreden van), maar ik ga volgend jaar naar Canada ( stel dat die "oude" d70 daar de geest geeft) dus uitkijken voor een nieuw toestel . Na veel wikken en wegen bij de D90 uitgekomen, met net dezelfde bemerkingen als jij: D700 en D300 heel mooi maar is dat niet wat té voor een amateur als ik (en bij de 700 moet ik dan ook nog eens lenzen veranderen).

                          D90 is qua specs bijna een D300 ( schiet me hier nu niet af mannen, ik weet ook wel dat de D300 op alle punten beter scoort), vraag je eens af of jij dat kleine verschil in prestaties gaat nodig hebben ( maw betere/meer AF mogelijkheden en grotere fps)

                          De prijs van de D90 is ook fameus aan het dalen, dus dat is nog eens een positief punt.

                          Dus waarom geen D90???

                          Grtjs, Luc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                            ..en bij de 700 moet ik dan ook nog eens lenzen veranderen..
                            Correct me if I'm wrong, maarreuh had de D700 geen optie om croplenzen te gebruiken?
                            In te stellen via een knop, ik heb daar ooit iets over gelezen dacht ik.
                            Op dat moment gaat je D700 niet werken in fullframe, maar in cropfactor modus (zoals je huidige toestel) waardoor je nog steeds je oude lenzen kan gebruiken zonder vignettering.
                            De meeste mensen schijnen te denken dat je bij de aankoop van een D700 geen enkele oude lens meer kan gebruiken....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                              die optie is er wel degelijk (cropmodus), maar dan kom je op het puntje van je toestel niet gebruiken tot wat het in staat is.
                              Je verliest overigens een berg MP (ik dacht dat je op een 6Mp terugviel?)
                              Je hebt dan natuurlijk wel een 6MP cropcamera zonder ruis
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment

                              Working...
                              X